

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu
#1 Gość__
Napisano 08 listopad 2011 - 10:21
W tym wątku będziemy się starali zamieścić wszystkie informacje o napędzie 4-matic stosowanym w modelu W124.
Jeśli jesteś użytkownikiem tego modelu, proszę - pisz do mnie PW z wszelkimi materiałami, którymi chciałbyś się podzielić.
Pozdrawiam.
#2 Gość__
Napisano 08 listopad 2011 - 15:37

http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... 4MATIC.pdf
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... IC-ADS.pdf
Ciekawy filmik:
#3 Gość__
#4
Napisano 08 listopad 2011 - 21:19
Tutaj wrzuciłem kilka informacji odnośnie działania i budowy 4matica.
Generalnie z WIS/EPC 4matic nie jest taki straszny jak wszyscy o nim mówią(no może poza cenami części bo praktycznie tylko ASO), a w zimie mina kierowców BMW mielących kołami w miejscu gdy ich mijam


#5
Napisano 08 listopad 2011 - 22:43

#6
Napisano 08 listopad 2011 - 22:47

3miasto pozdrawia
#7
Napisano 08 listopad 2011 - 22:55

#8 Gość__
Napisano 09 listopad 2011 - 07:39


Sposób lokalizacji usterki 4MATIC
Najpierw lokalizujesz gniazdo diagnostyczne obok akumulatora, na grodzi od silnika.
Zwierasz pin 1 i 5, na ok dwie sekundy ( dla wygody proponuje wykonywać operację za pomocą jakiegoś kabelka o długości ok. 2m siedząc za kierownica) kontrolka od 4-mat powinna ci zacząć migać, ilość błyśnięć daje kod uszkodzenia któregoś z elementów układu.
Operacje odczytu wykonujesz aż do ponownego wyświetlenia tego samego błędu - czyli zwarcie na ok 2 sek., i ponowny odczyt.
Kasowanie sterownika przeprowadzasz poprzez zwarcie pinów na ok. 12 sek.
Operację odczytu i kasowania najlepiej przeprowadzać na włączonym silniku.
Wykaz błędów
1- wszystko OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy
Opis autorstwa kolegi Jurand
#11
Napisano 09 listopad 2011 - 21:00
#12
Napisano 09 listopad 2011 - 21:07
robson99 napisał:
A możesz zdradzić więcej szczegółów czym się te kierownice różnią?
#13 Gość__
Napisano 09 listopad 2011 - 21:42

jak-dziala-4matic-w-w124-vt13435.htm?hilit=4matic
w124-30d-4matic-automat-opinie-vt2293.htm?highlight=4x4
#14
Napisano 10 listopad 2011 - 12:23
Z ciekawostek dotyczących wymiany kierownicy dodam że moduł do poduszek z 124 współpracuje też z innymi poduszkami z nowszych

#15
Napisano 10 listopad 2011 - 13:41
#17
Napisano 28 listopad 2011 - 08:07
#18 Gość__
Napisano 28 listopad 2011 - 09:05
Smoła napisał:
Sprawdziłeś to w katalogu Febi?
Musisz kolego sobie sam poszukać. Ja nie wymieniałem i tak jak Ci pisałem niżej (mogą pasować), trochę własnej inwencji, pracujemy dopiero nad tematem :roll:
#19
Napisano 28 listopad 2011 - 12:38
-> A124 330 04 75 do numeru identyfikacyjnego B711095
-> A124 330 08 75 od numeru identyfikacyjnego B711096
Dla numeru wcześniejszego (...04 75) znalazłem tylko taką fotkę:

Tutaj fotorelacja jak gość wymienia te tuleje u siebie(zdjęcia na dole, nie przerażać się krzaczkami).
Udało mi się też znaleźć zdjęcie zestawu późniejszego(...08 75):

Nie wiem na czym polegają różnice między tymi numerami, ale na pewno nie są zamienne, bo by to w EPC było zaznaczone.
Na pewno nie jest to samo, co w standardowych W124:
-> A124 330 05 75 do numeru identyfikacyjnego F204091 (FEBI FE08561)

-> A124 330 06 75 od numeru identyfikacyjnego F204092 (FEBI FE09674)

Jeśli chodzi o zamienność z w201 to znalazłem tylko coś takiego:
-> A124 330 07 75 dla samochodów z zawieszeniem sportowym(FEBI FE14233)

Wygląda podobnie do tego na pierwszym zdjęciu, jednak należałoby to stwierdzić organoleptycznie przy użyciu suwmiarki i porównaniu z oryginałem, który siedział w wahaczu.
#20
Napisano 29 listopad 2011 - 12:08