Witam.
W tym wątku będziemy się starali zamieścić wszystkie informacje o napędzie 4-matic stosowanym w modelu W124.
Jeśli jesteś użytkownikiem tego modelu, proszę - pisz do mnie PW z wszelkimi materiałami, którymi chciałbyś się podzielić.
Pozdrawiam.
11
[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu
Rozpoczęty przez Gość, lis 08 2011 10:21
294 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gość__
Napisano 08 listopada 2011 - 10:21
#2 Gość__
Napisano 08 listopada 2011 - 15:37
Na początek, kilka informacji od kolegi bisqit
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... 4MATIC.pdf
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... IC-ADS.pdf
Ciekawy filmik:
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... 4MATIC.pdf
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... IC-ADS.pdf
Ciekawy filmik:
#3 Gość__
#4
Napisano 08 listopada 2011 - 21:19
Ja muszę się zebrać w końcu i napisać artykuł do FAQ odnośnie rozbierania skrzyni rozdzielczej i wymiany uszczelnień.
Tutaj wrzuciłem kilka informacji odnośnie działania i budowy 4matica.
Generalnie z WIS/EPC 4matic nie jest taki straszny jak wszyscy o nim mówią(no może poza cenami części bo praktycznie tylko ASO), a w zimie mina kierowców BMW mielących kołami w miejscu gdy ich mijam - bezcenna
Tutaj wrzuciłem kilka informacji odnośnie działania i budowy 4matica.
Generalnie z WIS/EPC 4matic nie jest taki straszny jak wszyscy o nim mówią(no może poza cenami części bo praktycznie tylko ASO), a w zimie mina kierowców BMW mielących kołami w miejscu gdy ich mijam - bezcenna
#5
Napisano 08 listopada 2011 - 22:43
ta sprężyna to jakaś niehalo chyba
#6
Napisano 08 listopada 2011 - 22:47
Biały, chyba halo Z tego co pamietam, to w EPC również tak wygląda na schemacie.
3miasto pozdrawia
3miasto pozdrawia
#7
Napisano 08 listopada 2011 - 22:55
troche wypracowana . Swoją drogą to mogli jakoś ten wachacz przeprojektować i dolny kielich nad półosią zrobić a nie ze sprężyną cudować
#8 Gość__
Napisano 09 listopada 2011 - 07:39
Widok konstrukcji od spodu:
Sposób lokalizacji usterki 4MATIC
Najpierw lokalizujesz gniazdo diagnostyczne obok akumulatora, na grodzi od silnika.
Zwierasz pin 1 i 5, na ok dwie sekundy ( dla wygody proponuje wykonywać operację za pomocą jakiegoś kabelka o długości ok. 2m siedząc za kierownica) kontrolka od 4-mat powinna ci zacząć migać, ilość błyśnięć daje kod uszkodzenia któregoś z elementów układu.
Operacje odczytu wykonujesz aż do ponownego wyświetlenia tego samego błędu - czyli zwarcie na ok 2 sek., i ponowny odczyt.
Kasowanie sterownika przeprowadzasz poprzez zwarcie pinów na ok. 12 sek.
Operację odczytu i kasowania najlepiej przeprowadzać na włączonym silniku.
Wykaz błędów
1- wszystko OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy
Opis autorstwa kolegi Jurand
Sposób lokalizacji usterki 4MATIC
Najpierw lokalizujesz gniazdo diagnostyczne obok akumulatora, na grodzi od silnika.
Zwierasz pin 1 i 5, na ok dwie sekundy ( dla wygody proponuje wykonywać operację za pomocą jakiegoś kabelka o długości ok. 2m siedząc za kierownica) kontrolka od 4-mat powinna ci zacząć migać, ilość błyśnięć daje kod uszkodzenia któregoś z elementów układu.
Operacje odczytu wykonujesz aż do ponownego wyświetlenia tego samego błędu - czyli zwarcie na ok 2 sek., i ponowny odczyt.
Kasowanie sterownika przeprowadzasz poprzez zwarcie pinów na ok. 12 sek.
Operację odczytu i kasowania najlepiej przeprowadzać na włączonym silniku.
Wykaz błędów
1- wszystko OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy
Opis autorstwa kolegi Jurand
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koder |
|
||
[CE124 300E] czy warto iść w tym kierunku ? |
Modyfikacje,Tuning | SLA |
|
||
Szyber zamyka się po centymetrze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gwe201 |
|
||
Sprawdzenie numerow czesci do danego modelu. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matjag556 |
|
||
[W201] z klimatyzacją. Podciśnieniowe sterowanie obiegiem zamkniętym i nawiewami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|