Dzień dobry,
Właśnie zostałem szczęśliwym posiadaczem S124 300 TE 4matic z 1991 roku.
W związku z tym mam do koleżanek i kolegów parę pytań:
1) Pod maską mam dwa bagnety do sprawdzania stanu płynów ustrojowych, który jest od czego ? Pod maską mam też wtyczkę do 4matic a nie czerwoną dźwignię
2) Co ile km należy wymieniać płyny w napędzie, skrzyni etc. Jakie to oleje i ile ich potrzeba. ( Zakładam, że przez ostanie 10 lat nikt ich nie wymieniał)
3) Przy skręcaniu czasami pojawia się dość niepokojący objaw: jakby blokowanie mostu, delikatne szapnięcie połączone z dzwiękiem. Co to może być ? Czy czujnik skrętu w kierownicy może być za to odpowiedzialny?
4) Zwarłem piny 1 i 5 - odnotowano jeden błysk kontrolki 4matic - co powinno oznaczać, iż układem jest wszystko ok. Czy można temu ufać?
5) Przód zdecydowanie stoi bardzo wysoko, wyżej niż w modelu bez 4 matic, za to tył jest znacznie niżej. Można to jakoś wyregulować? Coś nie tak z NIVO?
6) Na jakie elementy zwrócić szczególna uwagę w tym modelu?
7) Czy występowały różne wersje tego napędu ? np. stały napęd
PS.
WIele zdjęć do postów jest już niedostępnych :-(
Z góry dziękuje
11
[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu
Rozpoczęty przez Gość, lis 08 2011 10:21
294 odpowiedzi w tym temacie
#281
Napisano 12 listopada 2017 - 14:12
#282
Napisano 14 listopada 2017 - 16:53
Hello,
Czy jest tu ktokolwiek ?
Czy jest tu ktokolwiek ?
#283
Napisano 14 listopada 2017 - 21:39
1. Ten w bloku silnika jest od poziomu oleju silnikowego. Ten z czerwonym korkiem to poziom oleju w skrzyni biegów.
#284
Napisano 05 grudnia 2017 - 15:20
Cześć,
Od ostatniego postu sporo rzeczy już zostało rozwiązanych.
1) Za dziwną wysokość odpowiadał zbyt niski stan oleju ZHM.
2) ABS - przekaźnik + słaby aku. Jeszcze został do sprawdzenia regulator napięcia.
3) 4matic po wybłyskaniu - złasza kod, że wszystko OK. Natomiast nie zapala się trójkąt na zegarach i kontrolka 4matic jak ruszam na błocie.
4) Nie wiem co jest grane z tymi bagnetami od oleju, są dwa przy silniku i jeden od ASB. W załączniku zdjęcia. Czy to jakaś pozostałość po swapie silnika ? Czy też jeden jest od skrzni rozdzielczej drugi od silnika?
Od ostatniego postu sporo rzeczy już zostało rozwiązanych.
1) Za dziwną wysokość odpowiadał zbyt niski stan oleju ZHM.
2) ABS - przekaźnik + słaby aku. Jeszcze został do sprawdzenia regulator napięcia.
3) 4matic po wybłyskaniu - złasza kod, że wszystko OK. Natomiast nie zapala się trójkąt na zegarach i kontrolka 4matic jak ruszam na błocie.
4) Nie wiem co jest grane z tymi bagnetami od oleju, są dwa przy silniku i jeden od ASB. W załączniku zdjęcia. Czy to jakaś pozostałość po swapie silnika ? Czy też jeden jest od skrzni rozdzielczej drugi od silnika?
#285
Napisano 30 stycznia 2018 - 18:25
dla potomnych
jest dostepna nowa osłona przegubu przedniej półosi od strony skrzyni .
nr zamiennika
02.31.006
oryginał 124 330 0585
jest dostepny w De nowy
https://www.teilehab...src1673609.html
również od strony koła
02.31.003
oryginał
124 330 00 85
rowniez dostepny w De nowy
https://www.teilehab...src1673607.html
jak ktoś bedzie zainteresowany bede zamawiał teczesci w De w połowie lutego do swojego W124 .
michal
jest dostepna nowa osłona przegubu przedniej półosi od strony skrzyni .
nr zamiennika
02.31.006
oryginał 124 330 0585
jest dostepny w De nowy
https://www.teilehab...src1673609.html
również od strony koła
02.31.003
oryginał
124 330 00 85
rowniez dostepny w De nowy
https://www.teilehab...src1673607.html
jak ktoś bedzie zainteresowany bede zamawiał teczesci w De w połowie lutego do swojego W124 .
michal
Użytkownik merc80 edytował ten post 30 stycznia 2018 - 18:27
#286
Napisano 22 marca 2018 - 00:00
Witam Szanownych Kolegów!
Jestem nowy na forum i z góry przepraszam za ewentualne babole. Czy możecie polecić serwis lub mechanika, który mógłby zaopiekować się moim Białasem. Jestem od niedawna (właściwie od dzisiaj) właścicielem 300E 4 Matic z 1993r. (sedan). Przyjechał do Polski ze Szwajcarii. Na pierwszy rzut oka stan jest OK. Oczywiście wymaga poprawek kosmetycznych (lakierniczych) ale bardziej zależy mi na fachowym spojrzeniu na mechanikę i diagnozie co trzeba robić na już, a co może chwilę poczekać. Od tej strony też wygląda nieźle. Wygląda, że napędy działają, silnik i skrzynia też robią dobre wrażenie. Żadne kontrolki się nie palą podczas jazdy.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam,
Jestem nowy na forum i z góry przepraszam za ewentualne babole. Czy możecie polecić serwis lub mechanika, który mógłby zaopiekować się moim Białasem. Jestem od niedawna (właściwie od dzisiaj) właścicielem 300E 4 Matic z 1993r. (sedan). Przyjechał do Polski ze Szwajcarii. Na pierwszy rzut oka stan jest OK. Oczywiście wymaga poprawek kosmetycznych (lakierniczych) ale bardziej zależy mi na fachowym spojrzeniu na mechanikę i diagnozie co trzeba robić na już, a co może chwilę poczekać. Od tej strony też wygląda nieźle. Wygląda, że napędy działają, silnik i skrzynia też robią dobre wrażenie. Żadne kontrolki się nie palą podczas jazdy.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam,
Użytkownik Dario69 edytował ten post 22 marca 2018 - 00:02
#287
Napisano 24 maja 2020 - 19:17
Uprzejmie proszę o informację na temat przełożenia tylnego mostu w moim w124 300e 4matic bo niestety nie mam nabitego numeru na tylnym dyfrze z informacją o przełożeniu
numer vin mojego Mercedesa to WDB1242301B859980 . Przy okazji proszę o info czy jeśli założę tylny dyfer o innym przełożeniu niż był w oryginale to będzie to jakoś kolidowało w napęd 4matic i współpracę tylnego dyfra z przednim ?
numer vin mojego Mercedesa to WDB1242301B859980 . Przy okazji proszę o info czy jeśli założę tylny dyfer o innym przełożeniu niż był w oryginale to będzie to jakoś kolidowało w napęd 4matic i współpracę tylnego dyfra z przednim ?
#288
Napisano 05 grudnia 2020 - 22:56
Witam! Ja mam taki problem że po odpaleniu miga kontrolka 4matic natomiast po wciśnięciu hamulca gaśnie ale jak puszczę hamulec znów miga i słychać pykanie ze spodu auta w momencie migania kontrolki. Po skasowaniu błędu i odpaleniu kontrolka nie miga napęd działa ale jak zgaszę i odpale ponownie problem wraca. Proszę o pomoc!
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
#289
Napisano 18 kwietnia 2024 - 13:38
Witam.
Mam Problem z wyciekiem płynu ZH-M z odpowietrznika reduktora, co może być przyczyną? Po zdjęciu osłon widać że ktoś już próbował to naprawić wymienione są przewody oraz jedna z sekcji elektrozaworów w przy akumulatorze ciśnienia.
Mam Problem z wyciekiem płynu ZH-M z odpowietrznika reduktora, co może być przyczyną? Po zdjęciu osłon widać że ktoś już próbował to naprawić wymienione są przewody oraz jedna z sekcji elektrozaworów w przy akumulatorze ciśnienia.
#290
Napisano 18 kwietnia 2024 - 14:15
Zużyte uszczelnienia między układem hydraulicznym, który załącza układ napędowy w skrzyni rozdzielczej a komorą w której znajdują się koła zębate. Jest to rodzaj dwóch spłaszczonych oringów. Olej hydrauliczny miesza się z olejem smarującym, a nadmiar jego wydostaje się przez odpowietrznik. Układ ten jest oddzielony od skrzyni biegów simeringiem. Jeśli simering nie jest szczelny, może przedostawać się zmieszany olej dalej.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koder |
|
||
[CE124 300E] czy warto iść w tym kierunku ? |
Modyfikacje,Tuning | SLA |
|
||
Szyber zamyka się po centymetrze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gwe201 |
|
||
Sprawdzenie numerow czesci do danego modelu. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matjag556 |
|
||
[W201] z klimatyzacją. Podciśnieniowe sterowanie obiegiem zamkniętym i nawiewami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|