Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Komp, chip m119, modyfikacje


99 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 kwiecień 2012 - 11:33

E60 545i - 1/4 mili ET około 13:700
E63 645i - 1/4 mili ET około 13:700
CL 55 AMG - 1/4 mili ET około 14:000
C55 AMG - 1/4 mili ET około 13:400

Bez problemu objeżdżam.... masz cholernie szybki samochód, albo takie ściganie spod świateł jest mało miarodajne...
C55 AMG to cholernie szybki samochód.
Po tych modyfikacjach które są zrobione u ciebie, powinieneś robić czasy na 1/4 około 13:800, no może 13:700...

#42 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 kwiecień 2012 - 13:27

no kolega EssiRS szybkie ma auto - widziałem kilka razy i pewnie zobaczę 22 kwietnia na bemowie ?????
może uda nam się stanąć obok siebie na starcie to zobaczymy co twoje 129 robi z prawie seryjną 500e,
a może możesz zdradzić tylko czy coś w środku w silniku robiłeś u siebie typu inne tłoki , wałki ??? kolego EssiRS

#43 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 kwiecień 2012 - 16:43

Filmiki które pokazujesz to nie wiem, czy to na 1/8 mili? Zawody bez czasów przejazdów?

To o czym jak piszę, czyli ET to jest czas przejazdu bez czasu reakcji. Jeżeli kierowca jest dupa, to objedziesz nawet C63 AMG "bez problemu". Różnice w czasach reakcji rzędu 0,6sek są na porządku dziennym, a obniżyć o tyle ET to nie lada sztuka.

Znam te C32 AMG, chłopaka z Koszalina.

Kawa modyfikacje ograniczyły się jedynie do osprzętu. W samym silniku jeszcze nic nie grzebałem. Potencjał jest więc jeszcze bardzo duży.

#44 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 kwiecień 2012 - 20:26

ok pogadamy na BEMOWIE, bo pewnie będziesz ??, a auta nie hamowałeś jeszcze??
a czasy 500e z szachownicą jakie są na 1/4 ???
a właśnie pewnie się orientujesz , jak taki silnik m119 oczywiście ,znosi strzały z podtlenku np. i ile można ładować bo chyba różne instalację są ???

#45 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 05 kwiecień 2012 - 13:35

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 04 kwiecień 2012 - 10:11 napisał

EssiRS pochwal sie co modziles u siebie :) chyba ze to tajemnica :)

ze tak sam siebie zacytuje to tylko chciałem podziekowac za olanie ;)

#46 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 05 kwiecień 2012 - 15:25

Kawa właśnie jeszcze nie wiem, czy uda mi się przyjechać. Mam niestety w tych dniach kilka innych ważnych spraw do załatwienia.
500E z szachownicą na masce już nie ma. Teraz jest 500E z dziurą w masce i w stylu karbon
Bez nitro robi takie same czasy jak ja. Z nitro udało mu się zrobić czas ET 12:226.

Wspomniałem o czasie reakcji, bo piszesz, że twoja 500tka objeżdża bez problemu np C55 AMG. Jeżeli nie wyeliminujesz czasu reakcji, to możesz pisać że możesz objechać każdy samochód "bez problemu".
W taki sposób "bez problemu" objechałem Forda Mustanga Shelby zhamowanego na 850KM... bo nie miał trakcji... Czy to znaczy, że mam szybszy samochód?

Co to są opony klasy premium i jak wpływają na czasy przejazdu?

pueblo dokładny opis jest u mnie w galerii na tym forum.

#47 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 21 kwiecień 2012 - 15:20

Jutro impreza. Wpisowe opłacone. Ktoś jeszcze się wybiera?

#48 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwiecień 2012 - 20:11

ja jestem, z tym że koło 10 będę, a do 9 widzę że jakieś przeglądy są także nie wiem czy mnie dopuszczą

#49 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 22 kwiecień 2012 - 12:27

Wyświetl postUżytkownik kawa1975 dnia 21 kwiecień 2012 - 20:11 napisał

ja jestem, z tym że koło 10 będę, a do 9 widzę że jakieś przeglądy są także nie wiem czy mnie dopuszczą

Daj znac jak Ci poszlo. Czy plan minimum osiagniety (czyli Maseratti Quatroporte Biturbo).

#50 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 kwiecień 2012 - 07:44

Plan minim. chyba nie wykonany , 14,37 lepszy przejazd z boku golf 5 chyba jakiś gti-r został o długość samochodu, drugi się zgapiłem przy starcie i skoda tdi mnie wysadziła elegancko.
Ale jest cel do osiągnięcia tej 14.
Miałem jakieś problemy w obu przejazdach chyba ze skrzynią , lub coś w zasilaniu silnika, przy zmianie na 3 bieg, szarpał,przyduszał się z 3-4 sekundy i dopiero zmiana, myślałem że ten golf mnie dojdzie w tym czasie bo mi nie przyśpieszał wcale, prędkość na mecie chyba 156 jak się nie mylę.
Na skrzyni mam zrobione po remoncie ok, 1500km. wymienię teraz olej i zobaczę co i jak, ogólnie skrzynia bardzo ładnie chodzi, wiązka silnika po regeneracji.
Daj na pw numer do Witka lub sms-em 667 308 092 po graty z blacharki do niego podjadę pewnie.

#51 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 23 kwiecień 2012 - 16:51

Sprawdz czy nie zalozyli ci filtra do skrzyni bez szuflady bo objaw na to wskazuje.

Faktycznie Maseratti zrobilo ladny czas, chociaz osiagalny bez problemu dla 500E. Nastepnym razem ci sie uda...

Mi tez nie udalo sie zrobic dobrego czasu, chociaz teoretycznie ET 13:73 nie jest jest zle. Z tym "slabym" czasem i tak udalo mi sie objechac Chryslera 300C SRT8, Opla Speedstera Turbo, Maseratti Quatroporte i pare innych.
Gdybym na tych zawodach wyrownal moj najlepszy wynik to objechalbym Forda Mustanga Shelby GT500... Ciekawa perspektywa...

Kontakt przeslany.

#52 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 kwiecień 2012 - 19:47

kontakt mam już rozmawiałem,
filtr z szufladką, z klapką ?? jak to sprawdzić , jakiej firmy szukać oryginał w serwisie takie coś będzie miał ??
jakiej firmy kupiłeś do siebie, bo masz pewnie z tą klapką

#53 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 23 kwiecień 2012 - 19:57

To nie jest kwestia firmy tylko modelu. Smialo mozesz kupowac zestaw febi z uszczelka. Jak powiesz ze chcesz z szuflada to powinni wiedziec o co chodzi.
Teraz obsewuj skrzynie bo mogl pierwszy pakiet dostac po dupie.

#54 Gość_felix_


  • Na forum od: --

Napisano 01 maj 2012 - 21:06

Kamilu, dla Ciebie mam RT80 dla auta nic. ale chyba damy rade :old:

#55 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 26 czerwiec 2012 - 19:22

Dobra. To może ja się dokleję. Ostatnio odwiedziłem znajomego, który zajmuje się montażem turbo gdzie popadnie. Ma facet naprawdę kompetentną wiedzę. Sam jeździ ciekawym autem (AUDI RS2 Avant 365HP, jest współautorem AUDI A4 B5 1,9 TDI 110@235 HP).Zapytałem się z głupiego, jak by widział podnoszenie mocy w M119. Powiedział, że "coś tam się da" ale du.y nie urwie. Więc zapytałem go co wg. niego urywa, odpowiedział krótko. Kompresor. Zapytałem więc skąd taki kompresor. Usłyszałem, że AMG i ............ JAGUAR :-). Nie wiem, jak ceny AMG, ale ceny kompresora (śmiganego oczywiście) z modeli XKR / XJR wahają się w okolicach 1500 - 5000zł. Dodatkowo "podobno" można to całkiem sympatycznie zgrać ze sobą i może dać przyrost rzędu 100-tu zdrowych koników, choć można i duuuużo więcej, kosztem trwałości oczywiście. Na youtube można znaleźć kilka ciekawych projektów, np CLK 430 Kompressor (jak chodzi i przyspiesza). Ktoś się spotkał już z taką przeróbką? Jak wszystko dobrze pójdzie to ja może...... Albo dobra. Nie zapeszam. Pożyjemy :-)

#56 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 23 sierpień 2012 - 16:05

halo halo drodzy M119tkowicze :) dzieje się coś pod maskami czy niet? :)

#57 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpień 2012 - 09:22

witam ponownie
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten także dotyczy m119 a dokładniej skrzyni w 500e.
Może ktoś wie lub coś czytał na temat temperatury oleju w asb 500e ???
Mam zamontowane wskazniki temp. oleju w silniku i skrzyni ponieważ ( po kilku przejazdach na torze skrzynia złapała taką temp. że zapaliła mi się osłona, wygłuszenie tunelu wokół skrzyni).
I teraz sedno pytania, temp. oleju w silniku ok. 80,90,100." temp. oleju w skrzyni jadę spokojnie 70-80. Ale się zatrzymam i na postoju już ok. 100-110, wydaje mi się że trochę za sporo.????? to przy upalaniu pewnie ze 150, ile taka skrzynia bezpiecznie wytrzymuje temp. 120-130 st.

#58 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpień 2012 - 09:39

Jesteś pewien że to od skrzyni ci się zapaliło to wygłuszenie a nie od wydechu? Jeżeli skrzynia mialby sie aż tak grzać na zewnątrz to co dopiero wewnątrz - popłynęłyby uszczelnienia i plastikowe elementy w płycie zaworowej. Poza tym nie sądzę że temperatura 150C może zapalić wygłuszenia

Wydaje mi się że to nie jest jak dużo te 100-110C. Większość ciepła w ASB wydziela się w konwerterze. Przy ostrym pałowaniu gdzie przenosi te prawie 200 kW mocy, poślizg hydrauliczny jest duzy, i niech nawet kilka, kilkanascie kW energii zamieni się w ciepło to wiadomo jak to potrafi grzać. Czajnik do herbaty ma 2,5kW a gotuje wodę w kilka minut ;)

#59 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpień 2012 - 10:03

na 90 % taką temp. złapała skrzynia , wydech akurat tam bardzo nie idzie , są osłony termiczne.
Tunel opalony od początku skrzyni gdzie się łączy z silnikiem aż po koniec skrzyni po obu stronach,do wału.
Niby nic się narazie nie stało ,skrzynia wyjęta powymieniane co trzeba, umyte ,pomalowane,olej , filtr wymieniony, chodzi elegancko.
Zobaczymy jak długo.

#60 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 31 sierpień 2012 - 15:39

Kawa wiem ze odpowiedz nie w temacie ale powiedz jak zrealizowałes pomiar temp oleju w silniku? mysle o tym zeby podlaczyc wskazanie temp oleju zamiast temp zewnetrznej na zegarach :)