Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 7 głosy

Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania



114 odpowiedzi w tym temacie

#101 Offline   ArciBall


  • Postów: 17
  • Na forum od: 15 mar 2013
  • Miejscowość: Jastrzębia Góra
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.5d

Napisano 08 grudzień 2017 - 00:32

Witam , cóż to są za przewody przy tej skrzyni biegów ?
Dołączona grafika

VIN
WDB2010241F671753

#102 Offline   julkifar


  • Postów: 4
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: celle
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:vw multivan

Napisano 19 styczeń 2018 - 19:43

super artykuł tylko jest problem bo nie moge otworzyc dołaczonej grafiki, a chetnie zobaczylbym co jest w środku takiej skrzyni . Z moja jest ten problem że po nagrzaniu oleju nie da rady jechac autem ,czy ma pan jakis pomysł co jest z nią nie tak?

#103 Offline   julkifar


  • Postów: 4
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: celle
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:vw multivan

Napisano 19 styczeń 2018 - 19:47

moja skleroza zapomniałem dodac że to jest druga moja skrzynia w pierwszej padł bieg D i wsteczny ,kupiłem druga uzywaną i ta zaczęła robic problemy po jakis 2tys.km .Ta pierwsza miała przyspieszenie lepsze od manuala a druga ledwo ledwo az teraz prawie wcale

#104 Offline   julkifar


  • Postów: 4
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: celle
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:vw multivan

Napisano 19 styczeń 2018 - 19:51

czy żeby otworzyć grafike potrzeba specjalny program?

#105 Offline   bobano


  • Postów: 95
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Sępólno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 styczeń 2018 - 15:43

Witam. Wiem ze pytanie może banalne ale chce się upewnić. Przy automatycznej skrzyni biegów w modelu 2.2 benzyna są 2 tryby. E i S. Czy jak widać literkę E to jeżdżę na E czy S.

#106 Offline   AiM


  • Postów: 905
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 20 styczeń 2018 - 17:22

To co odsłonięte przełącznikiem.

#107 Offline   bobano


  • Postów: 95
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Sępólno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 styczeń 2018 - 10:36

Chciałem jeszcze zapytać jaka jest różnica miedzy tymi trybami (E i S) i na którym lepiej jeździć w codziennej eksploatacji. Dziekuje

#108 Offline   AiM


  • Postów: 905
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 24 styczeń 2018 - 23:06

Wyświetl postUżytkownik bobano dnia 22 styczeń 2018 - 10:36 napisał

jaka jest różnica
Zauważalna. Jeśli jej nie ma tzn że jeden tryb nie działa.
Na E zmienia biegi przy około 1800 obr, na S...3 lub 4 tys obr...nie wiem bo u mnie na razie S jeszcze nie działa...

#109 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 styczeń 2018 - 11:29

Na S zmienia biegi przy 2000 jeśli nie depczesz gazu. Dopiero jak chcesz trochę szybciej jeździć to da się cokolwiek zauważyć. Warto jeszcze nadmienić, że depnięcie do deski i KD automatycznie ustawiają skrzynię w trybie S, nawet jeśli przełącznik mówi co innego. Odpuszczenie gazu powoduje powrót do trybu E, o ile taki mamy wybrany na kasecie.

#110 Offline   AiM


  • Postów: 905
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 27 styczeń 2018 - 15:09

Czy za podniesienie punktu zmiany biegów przy wciśniętym KD odpowiada ten sam zaworek co do przełącznika E/S?

#111 Offline   m104


  • Postów: 4405
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 styczeń 2018 - 17:44

Nie, Kick-Down to solenoid i zawór z tyłu skrzyni.

#112 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 luty 2018 - 10:07

Mnie ostatnio zainteresowało, bo wcześniej się nad tym nie zastanawiałem- co dokładnie sprawia, że na zapiętym biegu auto nie stacza się z góry w przeciwnym kierunku? Albo mi to w tym temacie umknęło?

Tutaj przeczytałem, że 722.3/4 nie mają koła wolnego. Fachowiec od automatów z którym rozmawiałem na żywo twierdzi, że mają i to ono właśnie trzyma auto. Inny forumowicz twierdzi, że to kwestia tarczek ciernych.

Mi się samochód ostatnio raz stoczył, co prawda na ślizgawicy więc prawdopodobnie po prostu się poślizgnął. Ale jeśli nie, to co nie zadziałało?

#113 Offline   AiM


  • Postów: 905
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 15 luty 2018 - 18:33

Mnie się wydaje, że to konwerter za to odpowiada.
Bieg ciśnie naprzód i chce jechać, a opór (wzniesienie) to równoważy i wtedy siła i wydajność pompy konwertera trzyma pojazd w bezruchu.
Może być tak, że przy dużym wzniesieniu się cofnie, bo miał zbyt niski poziom oleju i przy dodatkowym nachyleniu płyn dodatkowo "od-płynął". Jak to płyn. Ale w zasadzie nie powinien w ogóle się ruszyć.

Użytkownik AiM edytował ten post 15 luty 2018 - 18:36


#114 Offline   Kristoff


  • Postów: 296
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 09 sierpień 2019 - 17:50

Panowie i Panie, od niedawna posiadam swoj pierwszy automat,jezdzi sprawnie natomiast mam zamiar oddać go na wymianę oleju ponieważ ostatnia wymiana była dawno.Muszę go jeszcze odstawić na regulację podciśnienia i przyjrzenia modulatora do magika od skrzyń w moim regionie.Pytanie do Was czy wcześniejsza wymiana oleju przed oddaniem go do wyregulowania nie niesie ze sobą konieczności ponownego spuszczania oleju? Nie chciałbym się potem dowiedzieć że muszę ponownie wymieniać oliwę i filtr.Może jedno i drugie nie wpływa na siebie?
Ktoś mocno siedzi w tych sprawach?
Dzięki za odpowiedzi.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 09 sierpień 2019 - 17:54


#115 Offline   wilq1902


  • Postów: 30
  • Na forum od: 08 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków. Nowy Sącz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200E 1992

Napisano 10 wrzesień 2019 - 13:39

Ma ktoś numer uszczelniacza, który występuję na wyjściu wału napędowego ze skrzyni biegów w stronę mostu? Automat 4 biegowy, 1990 rok.