Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 2.2 150KM PB + LPG


38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2012 - 14:41

Koledzy od dłuzszego juz czasu poszukuje suta dla siebie. Poprzedniego merdcedesa W124 250turbodiesla sprzedałem bo mialo być ekonomiczniej. Nieststy serce cały czas spogląda za W124. I niedawno nadazyła sie okazja zakupu W124 z silnikiem 2.2 o mocy 150KM. Pomyslałem ze założe LPG ale gdy dzwonilem do dwóch gazowni stanowczo odradzali gazowanie mercedesa W124. Mówili że LPG w silnikach W124 to same problemy i w sumie zniechęcili mnie do tego pomysłu. Czy ktos może sie wypowiedziec coś o tej kombinacji czyli ten silnik jak sprawuje sie na LPG? I jakie sa ewentualne problemy?



#2 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 09 września 2012 - 14:52

tato81, o tej jednostce i możliwościach jej zagazowania można by czytać pare dni na forum. Radzę przejrzeć dział LPG a oprócz tego zmienić majstrów bo nie wiem jakie problemy mogą być w jednostce 2.2.

#3 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2012 - 15:48

Twój magiczny majster widać nie rozróżnia silników na K-Jetronicu, od tych, co na K-Jetronicu nie są...

a 2.2 właśnie na K-Jetronicu nie jest i do gazowania nadaje się bardzo dobrze :]

#4 Offline   korpa1


  • Postów: 215
  • Na forum od: 19 cze 2012
  • Miejscowość: Goleniów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2012 - 15:56

Ja mam 2.0 na gazie m111. w sumie to ten sam engine. Instalacja drugiej generacji, choć można założyć sekwencję ale u mnie było zakładane jak sekwencji jeszcze nei było. Powiem szczerze, że póki nie uszczelniłem dolotu i kilku innych przewodów faktycznie na gazie chodził nierówno i czasami się krztusił. Teraz śmiga bez zarzutów (choć jak pada to czasami znów zaczyna nierówno chodzić na biegu jałowym ale to jest instalacja założona 7lat temu). Jak poczytasz na forum to problemy z gazem właśnie dotyczą silników na kjet... jeśli masz engine m111 (a taki masz z tego co piszesz) to śmiało możesz gazować.

pozdrawiam.

#5 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2012 - 16:18

no własnie na silnikach benzynowych nie znam sie wogóle. A co oznacza "K-jetronic". Rozumiem ze wląsnie z tym ustrojstwem nie da sie zgazować. Koledzy dzieki za podpowiedzi, zaraz zabieram sie za czytanie forum o tym silniku i lpg. Znów nabrałem wiary że jednak bede mial W124 spowrotem. To może jeszcze tylko ktos poleci mi zaklad gazowniczy który zabral by sie za to i zrobil to jak należy? Jestem z opolszczyzny ale smiało moge podjechać z tym autem gdzies na Śląsk lub Dolnyśląsk.

#6 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 09 września 2012 - 17:21

Wyświetl postUżytkownik tato81 dnia 09 września 2012 - 16:18 napisał

A co oznacza "K-jetronic". Rozumiem ze wląsnie z tym ustrojstwem nie da sie zgazować.

K-jetronic....na forum wystarczyło wpisać. To wtrysk czysto mechaniczny, odróżnić go należy od KE-jetronic(elektromechanicznego) stosowanego w autach o jakich tu zazwyczaj mówimy. Żeby nie było niejasności mam dwa Audi, jedno z K-jetronic, drugie z Ke-jetronic i oba skutecznie zagazowane, bo oba te wtryski DA się bez wątpienia zagazować w stopniu satysfakcjonującym tylko trzeba chcieć, umieć i czas mieć i koniec dyskusji. Nie raz pisałem i powtórzę -jak ktoś zamęczonego trupa usmarkanego olejem gazuje i to po taniości, przykręca, żeby palił 7kę w mieście(mamy takie rzekomo i na forum :E ), a potem serwisuje u kolesia co "jest tani i zna Mercedesy"(ale w dieslu) to w życiu nie uwierzy co zresztą jest mi szczerze obojętne :E

Ty zaś posiadasz auto z elektronicznym wtryskiem paliwa -gazowanie jest łatwe co nie znaczy, że każdy jełop z szyldem "LPG całuśnie zakładam" zrobi to dobrze. A już tanio i dobrze to tylko Rumunki robią...rzekomo ;)
Na gów...j sekwencji też można siwiznę złapać. Nie żałuj te 300-400 więcej na klocki przy montażu, bo chytry dwa razy traci i płaci. M111 z porządną instalacją to auto ekonomiczne(co nie oznacza jednak 7ki w mieście) i przy pewnej dbałości bardzo przyjemne w eksploatacji. To chyba najekonomiczniejsza w proporcji do osiągów opcja w124 do jazdy na co dzień ale nie chce mi się zamyślać nad tym...

#7 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2012 - 18:28

kloss72 dzieki za cenne info. Liczyłem że mi coś podpowiesz, bo w między czasie zdążyłem zauwazyć że jestes na tym forum specem od LPG, więc twoje uwagi są dla mnie bardzo cenne. Nie zamierzam po kosztach zakładac intalacji. Chce do zrobic dobrze, a nawet bardzo dobrze! Kloss może polecisz jakis zestaw do tego silnika? Autko może uda mi sie kupic dośc dobrze więc nie zamierzam żałowac na instalacji - ma byc naprawde PERFECT! A jakby ktos jeszcze polecil warsztat co to zrobi to juz wogóle cud malina. Co do ekonomi tego autka na gazie to ja glównie potrzebuje na trasy (dziennie robie po 100km) malo miasta, jesli wynik ogolny bede mial w granicach 11l LPG na 100km to bede super zadowolony. Słyszalem ze te 11LPG to spokojnie mozna osiagnać.

#8 Offline   korpa1


  • Postów: 215
  • Na forum od: 19 cze 2012
  • Miejscowość: Goleniów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2012 - 20:40

no... z tym 11lpg/100 to tak bardzo po emerycku. mój wciąga w cyklu mieszanym tak 13-14 ale jak wspominałem to instalacja już jest wiekowa.

#9 Gość_Arabesca_


  • Na forum od: --

Napisano 10 września 2012 - 00:04

To jedź do gazownika.. 14 LPG to moj 3.2 pali jak jeszcze ekonomicznie...

#10 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 10 września 2012 - 07:06

ha ha ha :co_to: :wpysk: :lol:








Podobne tematy Zwiń