Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] ASD - nie dziala



117 odpowiedzi w tym temacie

#101 Offline   Misiek95


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 B5

Napisano 28 stycznia 2017 - 12:34

Wyświetl postUżytkownik budi dnia 27 stycznia 2017 - 21:29 napisał

Witam!!
Od jakiegoś czasu zaczęły mnie nękać problemy z ASD. Na początku nie zawsze przy przekręceniu zapłonu zapalała się kontrolka, jak się zapaliła to ASD działało normalnie. Ale ostatnio przy przekręceniu stacyjni zero reakcji ze strony kontrolki. Przy próbie odczytania błędu zapala się tylko kontrolka (jak są zawarte piny), ale po rozwarciu gaśnie na stałe. Wygląda to tak jakby sterownik nie dostawał zasilania. ABS działa bez problemu. Po wyjęciu srebrnego przekaźnika zapala się tylko kontrolka ABS na stałe ASD milczy (żarówki wszystkie sprawdzone). Jest możliwość podłączenia na krótko zasilania do sterownik żeby wyeliminować jego awarie? Ew. ma ktoś jakieś inne pomysły?
I gdzie znajduję się zawór ASD szukałem pod fotelem ale go tam nie znalazłem!?
Popraw luty i przeczyść styki w srebrnym przekaźniku- powinno pomóc. Na krótko też go możesz zasilić ale nie pamiętam na który pin trzeba podać napięcie. Zawór znajduje się pod autem, pod plastikową osłoną przy filtrze i pompach paliwa. Pod prawym tylnym siedziskiem znajdziesz jego elektryczną kostkę



#102 Offline   budi


  • Postów: 26
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,6
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 4Matic

Napisano 28 stycznia 2017 - 22:27

Wymieniłem wszystkie bezpieczniki poczyściłem styki, czujników przekaźnika itd. Jest postęp ASD zaświeca się przy każdorazowym przekręceniu stacyjki i gaśnie po odpaleniu. Błędów nie zgłasza żadnych (1 mignięcie), ale nie załącza się w ogóle przy poślizgu. Gdzie szukać problemu??

Użytkownik budi edytował ten post 28 stycznia 2017 - 22:28


#103 Offline   Misiek95


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 B5

Napisano 31 stycznia 2017 - 14:21

Podnieś auto na podnosniku u podaj na pin bodajże 10 masę - zepniesz blokadę na krótko. Zakręć kołem to się dowiesz czy mechanicznie jest sprawna

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka



#104 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 kwietnia 2019 - 16:16

Odgrzewam kotleta

Po ciężkich bojach udało mi się wyjąć licznik, wziąłem się za kontrolkę ASD. Jak się okazało, brak żarówki. Włożyłem i świeci się cały czas. Zbiornik na płyn ZHM jest, zalany. Błędów nie wybłyskałem, bo nie do końca wiem, jak (motor OM605 bez turbo, E klasa, taksówka).

Ale - po poczytaniu tematu sprawdziłem też ABS - wypiąłem wtyczkę pod maską od (bodajże) lewego czujnika (prostokątna wtyczka), rozpędziłem się do ok 30 km/h i... nic. Kontrolka od ABS się nie zaświeciła (a przed odpaleniem świeci), trójkąt nie migał (a przed odpaleniem świeci ciągle, po odpaleniu gaśnie). Różnica jest jednak na hamulcu - po rozpięciu nie masuje nogi, gdzie wcześniej nie było z tym problemu. Tak samo na piasku, przy próbie upalania kapcia (czyli blokada automatu na 2, trzymanie hamulca i gaz do oporu) kopie oboma kołami, bez względu na spięcie, czy rozpięcie czujnika ABS

Kolejne ale - jedna z rurek wchodzących do zbiorniczka z ZHM nie jest zakończona grzybkiem. Siedzi na miejscu, nie rusza się, ale jednak nie jest dociągnięta tą nakrętką. To może być winowajca?

#105 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2019 - 08:49

Aktualizacja - znalazłem instrukcję na forum, jak wybłyskać błędy. Spiąłem pin 1 i 5 i brak reakcji. Nic nie miga, nic się nie dzieje. Kasowanie błędów jednak się udało. Przy próbie palenia kapcia na piasku zero reakcji, nic nie miga, nic się nie zapala

#106 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 20 września 2019 - 18:54

U mnie świeci się kontrolka ASD - po próbie skasowania błędów kontrolka miga 8 razy i po jakimś czasie znowu się zapala. Trójkąt zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika (ma się zapalić czy mignąć, bo i tak bywało przy podmienianiu przekaźników ASD?). Był gdzieś ten temat szczegółowo drążony?

#107 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 21 września 2019 - 13:20

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 20 września 2019 - 18:54 napisał

U mnie świeci się kontrolka ASD - po próbie skasowania błędów kontrolka miga 8 razy i po jakimś czasie znowu się zapala. Trójkąt zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika (ma się zapalić czy mignąć, bo i tak bywało przy podmienianiu przekaźników ASD?). Był gdzieś ten temat szczegółowo drążony?
Kiedyś sposób kasowania i wytłumaczenie ewentualnych błędów opisałem - jest to w FAQ:
http://mb201-124.eu/...__fromsearch__1
Ósemka to najprawdopodobniej uszkodzony przełącznik nad pedałem hamulca. Ma dwa obwody - więc się nie sugeruj, że lampy "stop" świecą, bo psuje się zawsze ten drugi styk.

#108 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 23 września 2019 - 07:13

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 21 września 2019 - 13:20 napisał

ósemka to najprawdopodobniej uszkodzony przełącznik nad pedałem hamulca. Ma dwa obwody - więc się nie sugeruj, że lampy "stop" świecą, bo psuje się zawsze ten drugi styk.
dzięki za podpowiedź - sprawdzę w wolnej chwili

Użytkownik mixx edytował ten post 23 września 2019 - 07:14


#109 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 23 września 2019 - 13:01

Jeszcze się dopytam - "8. Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD w tylnym moście" - to znaczy że w samym moście jest jeszcze jeden zawór oprócz tego z gruchą czy chodzi właśnie o ten z gruchą?

#110 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 23 września 2019 - 13:25

Na to na razie nie patrz. 99% uszkodzeń z „ósemki” to stycznik nad pedałem.








Podobne tematy Zwiń