Skocz do zawartości




- - - - -

Układ paliwowy m102 - zwiększenie wydajności


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2013 - 16:36

Chcę powalczyć o kolejnych kilka koników dla mojego m102 i zaczynam analizować pewną kwestię, a mianowicie jak podać silnikowi paliwo tak, aby jak najlepiej rozpylić je w komorze spalania? Stąd też mam kilka pytań w formie zestawienia danych układu paliwowego w silnikach m102 i m103. Na początek chciałbym poeksperymentować z elementami, które są plug&play (chyba, że się mylę), stąd chęć zaadaptowania elementów z "większego KE".

1. Jakie ciśnienie wytwarzają pompy paliwa w obu silnikach?
2. Jakie jest ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy w/w silnikach?
3. Jakie wartości ciśnienia podaje regulator główny w obu przypadkach?
4. Czy rozdzielacz paliwa w m102 technicznie może pracować pod obciążeniem panującym w układzie paliwowym silnika m103?
5. Jeśli m102 z elementami układu paliwowego m103 ma szansę działać, to może ktoś wychwyci jakieś kruczki lub ma stosowne sugestie?


P.S.
Zdaję sobie sprawę, że niektóre odpowiedzi na moje pytania można znaleźć na forum (oczywiście zakopane w wielu tematach, pośród niezliczonej liczby postów próbujących "z fusów wyczarować lek na całe zło"). Proszę o nie usuwanie tematu, oraz powstrzymanie się od komentarzy prowadzących do jedynego słusznego konsensusu - "jest wyszukiwarka!". Powyższy temat zakładam, dla pogłębienia swojej wiedzy, zasięgnięcia waszej opinii i rad oraz zgromadzenia w/w danych w jednym wątku.

Użytkownik Johny edytował ten post 20 listopada 2013 - 16:38




#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2013 - 18:20

Nie jestem w 100% pewien, ale może dojdziemy do czegoś wspólnie ;)
1. Takie same, tylko M103 ma drugą pompę by zachować wydajność dla 2 dodatkowych wtryskiwaczy ?
2. Ile leci paliwa jest zależne od położenia talerza przepustnicy

Nie lepiej rozkręcić EHA ?

Jestem ciekaw dalszego rozwoju tematu :ok:

#3 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2013 - 21:44

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 20 listopada 2013 - 18:20 napisał

2. Ile leci paliwa jest zależne od położenia talerza przepustnicy
Drugie pytanie ująłem nie do końca dobrze ... Powinno brzmieć raczej tak - "Jakie jest minimalne oraz maksymalne ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy w obu przypadkach?"

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 20 listopada 2013 - 18:20 napisał

Nie lepiej rozkręcić EHA ?
W EHA już musiałem ingerować przy okazji przebudowy dolotu i jest to bardzo śliski temat, a pożądane wzbogacenie ("jeden fałszywy ruch" i już nie ciągnie jak powinien na wysokich obrotach) mieszanki osiągnąłem sugestywnie metodą prób i błędów i na oko :E .
W0jta5 generalnie nie wiem czy zgadujesz, czy stwierdzasz, ale wychodzi na to, że różnice tkwią na pewno w ciśnieniu wtryskiwaczy (to gdzieś kiedyś wyczytałem i znaleźć nie mogę) i zapewne w głównym regulatorze ciśnienia. Różnica kolosalna raczej nie będzie, a po cichu miałem na to nadzieję, bo generalnie zmierzam do tego jak realnie podać paliwo w dolot/do komory spalania pod dużo wyższym ciśnieniem niż obecne w m102.

Poczekam chyba jednak z rozważaniami na konkretne liczby.

#4 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2013 - 22:56

Wyświetl postUżytkownik Johny dnia 20 listopada 2013 - 21:44 napisał

zapewne w głównym regulatorze ciśnienia

Chodzi Ci o ten przy K-Jecie ? Jest taki sam zarówno w 4 i 6-cylindrowcach.


Dziwna sprawa jest, jeżeli chodzi o wtryskiwacze...katalog TECDOC-a pokazuje mi, że są takie same w 4 i 6-cylindorwcach i nawet - tutaj hit:

Cytat

FERRARI 208/308
FERRARI 328 GTB
FERRARI 328 GTS
FERRARI 400 i
FERRARI 412 i
FERRARI 512 BB
FERRARI MONDIAL
FERRARI TESTAROSSA


#5 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2013 - 23:22

Czysto teoretycznie zapytam bo nie siedzę w temacie:
nie lepiej pujść w stronę megasquirt'a ?

#6 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2013 - 23:27

Generalnie K-Jet bardzo mocno ogranicza możliwości wyciskania lepszych wyników. Już bardziej 4x gaźnik :D lub faktycznie MS.

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2013 - 01:35

Dokładnie, wtryskiwacze są takie same dla M102 i M103, no i jak podana również dla innych aut ;)
Regulator ciśnienia jest ten sam.

Różnica może być jeszcze w rozdzielaczu (poza ilością wyjść) może dawać większą dawkę.

W ogóle to SeQ_PL i Cobesch uturbiali M102 i zostali przy KE, więc może warto do nich uderzyć jak poradzili sobie z podaniem większej ilości paliwa na wyższych obrotach - czyli gdy turbina wstaje.

Wyświetl postUżytkownik Johny dnia 20 listopada 2013 - 21:44 napisał

Drugie pytanie ująłem nie do końca dobrze ... Powinno brzmieć raczej tak - "Jakie jest minimalne oraz maksymalne ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy w obu przypadkach?"
To trzeba by zmierzyć, ale punkt podania dawki zależy od regulacji śrubą w kominku

Wyświetl postUżytkownik Johny dnia 20 listopada 2013 - 21:44 napisał

W0jta5 generalnie nie wiem czy zgadujesz, czy stwierdzasz,
Jedno i drugie :) Grzebie w pamięci i próbuje sobie przypomnieć o tym co było napisane w różnych opracowaniach o KE

Wyświetl postUżytkownik Chang dnia 20 listopada 2013 - 23:27 napisał

Generalnie K-Jet bardzo mocno ogranicza możliwości wyciskania lepszych wyników. Już bardziej 4x gaźnik :D lub faktycznie MS.
Temat jest o KE i przy nim zostańmy :ok:

#8 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2013 - 09:32

Wyświetl postUżytkownik Lord Zekanda dnia 20 listopada 2013 - 23:22 napisał

nie lepiej pujść w stronę megasquirt'a ?
W przyszłości może i tak, ale to rozwiązanie wolałbym zastosować już z ITB, a nie standardowym kolektorem i przepustnicą, więc taki zestaw to już kosmiczna waluta. Na razie chciałym skupić się na eksperymentach z KE.

Wyświetl postUżytkownik Chang dnia 20 listopada 2013 - 22:56 napisał

Dziwna sprawa jest, jeżeli chodzi o wtryskiwacze...katalog TECDOC-a pokazuje mi, że są takie same w 4 i 6-cylindorwcach
Wydawało mi się, że kiedyś wyczytałem, że mają odbiegające parametry :/ .

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 21 listopada 2013 - 01:35 napisał

W ogóle to SeQ_PL i Cobesch uturbiali M102 i zostali przy KE
Cobesch uturbił om601, a dokonań SeQ'a nie wychwyciłem i znaleść nie mogę. Może faktycznie warto z nim pogadać?! Wiem, że kudłaty z "niebieskiego" zbudował z kimś 1.8 z turbo, ale nie chciał zdradzić tajemnicy, a jedynie zaproponował gdzieś odpłatny montaż takiego setupu.

Użytkownik Johny edytował ten post 21 listopada 2013 - 09:50


#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 21 listopada 2013 - 10:08

Wyświetl postUżytkownik Johny dnia 21 listopada 2013 - 09:32 napisał

Cobesch uturbił om601, a dokonań SeQ'a nie wychwyciłem i znaleść nie mogę. Może faktycznie warto z nim pogadać?! Wiem, że kudłaty z "niebieskiego" zbudował z kimś 1.8 z turbo, ale nie chciał zdradzić tajemnicy, a jedynie zaproponował gdzieś odpłatny montaż takiego setupu
widziałem ten filmik 1.8 z turbo i moim zdaniem to co widziałem na filmie to żadna rewelacja moja tak samo jeździ bez turbo(ale wyregulowana jest idealnie ) Johny, jeśli chcesz trochę więcej mocy to spróbuj pytać w zakładach kóre się specjalizują ke-jetronic -Bosch ,chyba sam wiesz ,że mało kto się zna na ke-jecie żeby dobrze go wyregulować a co dopiero zwiększyć moc na oko :/

Użytkownik melfio1 edytował ten post 21 listopada 2013 - 10:09


#10 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2013 - 10:19

Wyświetl postUżytkownik Johny dnia 21 listopada 2013 - 09:32 napisał

Cobesch uturbił om601, a dokonań SeQ'a nie wychwyciłem i znaleść nie mogę. Może faktycznie warto z nim pogadać?! Wiem, że kudłaty z "niebieskiego" zbudował z kimś 1.8 z turbo, ale nie chciał zdradzić tajemnicy, a jedynie zaproponował gdzieś odpłatny montaż takiego setupu.
;>
Po części tak i nie ;) To grubsza historia z kilkoma zwrotami akcji :D
Obecnie auto które pokazywał na forum Kudłaty, ma Cobesh - czyli W201 1.8T, a SeQ_PL dobrze ogarnia KE-Jeta i uturbił swoje W124 2.0 również na KE.


melfio1, podobno 1.8T robi 2.6, wg wielu osób z wwa :hmm:

Johny, jak zdobędziesz jakieś info to wrzucaj na forum, bo temat bardzo ciekawy :ok:








Podobne tematy Zwiń