Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach



306 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   paco


  • Postów: 229
  • Na forum od: 23 wrz 2010
  • Miejscowość: Gniezno

Napisano 06 styczeń 2011 - 23:28

Gwoli wyjaśnienia, nie chcę robić z tego manuala swapu. Bo albo ktoś ma pojęcie o mechanice albo go nie ma. Więc bzdurne dla mnie jest opisywanie co gdzie i jak odkręcić. Wydaje mi się że opis jaki silnik pasuje i jakie przeróbki są wymagane dla kogoś średnio zaawansowanego w zupełności starczą. Nakierowanie gdzie co znaleźć jest mile widziane gdyż różne modele miały różne miejsca ukrycia pewnych części.

Swapologia mercedes w124/w201

Pominę temat zawieszeń, wałów i mostów gdyż każdy ma inną filozofię w tym temacie. Najlepiej jednak zawsze przekładać te elementy z auta dawcy lub auta z takim samym motorem. Oczywiście należy pamiętać że wraz ze wzrostem mocy musi bezapelacyjnie wzrosnąć skuteczność układu hamulcowego- należy go wzmocnić! Jeśli zaznaczam że przeniesienie napędu jest bliźniacze to znaczy że elementy z mniejszego motoru pasują do większego.
Przy założeniu posiadania kompletnego silnika.

Silniki Diesla

om601 200d => om 602 250d nie wymaga przeróbek blacharskich skrzynia pasuje od om601 tak jak i most. Wymagana wymiana automatu świec. Swap łatwy. (Przeniesienie napędu bliźniacze). Podobnie z TURBO

om601 200d => om603 300d wymagana wymiana skrzyni, automatu świec, chłodnicy. Swap średnio skomplikowany. Podobnie z TURBO

m102, m103 => om601, om602, om603 wymiana skrzyni, wiązki silnika, pompy paliwa, przewodów paliwowych (najlepiej całego baku). Swap skomplikowany.

Silniki Benzynowe

m102 z 1.8=>2.0=>2.3 swap łatwy plug and play, powinno się wymienić ECU choć podobno na tych od mniejszych pojemności silniki też pracują. (Przeniesienie napędu bliźniacze)


m103 z 2.6=>3.0 swap łatwy plug and play play, powinno się wymienić ECU choć podobno na tych od mniejszych pojemności silniki też pracują. (Przeniesienie napędu bliźniacze)

m102 => m103 przeróbka pasa przedniego. Wymiana skrzyni biegów. wiązki silnika, sterownika silnika, modułu zapłonu znajdującego się na nadkolu obok ABS, przekaźników które są podpięte do wiązki za aku.. Do tego chłodnica, oraz pompa paliwa. Swap średnio skomplikowany

Silniki M103 Brabusa i przypuszczalnie AMG są swapowalne w ten sam sposób co cywilne M103

M102, M103, =>M111 potrzebne będą kompletna wiązka, silnik, skrzynia, układ paliwowy (końcówka przy listwie wtryskowej). Przy M102 możliwe że będzie trzeba pokombinować przy pasie przednim. Swap średnio skomplikowany.

M104=>M111 wydaje mi się że analogicznie jak przy swapie wyżej jednak nie dam gwarancji- brak info.

Silniki V8

Swapy które wymagają ogromu przeróbek, cięcia, gięcia, kombinacji, dorabiania, przerabiania i głowienia się. Takie swapy to swapy na silniki V8. Mając auto wyjściowo w manualu od razu darujmy sobie takie zabawy. Najpierw trzeba przerobić auto na automat.
Dodatkowo silnik V8 wymagają dorobienia łap, wykonania dodatkowego miejsca w komorze silnika, pozatym zrobienia na nowo kompletnego wydechu, przeróbek wiązki elektrycznej itd. Szlak w sumie przetarty jednak jeszcze całkowicie nieodkryty. Odkryto jedno- nie będzie tanio, nie będzie łatwo, nie będzie szybko. Do swapu wymagany jest: silnik, skrzynia, wiązka, chłodnica, dobrane zawieszenie i układ jezdny- trzeba kombinować. Silnik m117 posiada ke-jeta = będzie łatwiej.

W dużej mierze pomogli mi Kudłaty i SKMH z innych forów MB za co dziękuję.

Gdyby ktoś miał jakąś przydatną wiedzę dotyczącą innych silników proszę się podzielić. :jump:

#2 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 styczeń 2011 - 23:48

A jak wygląda sprawa wydechu? robiąc np. Swap z silnika 4cylindrowego na 6cio cylindrowy

#3 Offline   paco


  • Postów: 229
  • Na forum od: 23 wrz 2010
  • Miejscowość: Gniezno

Napisano 07 styczeń 2011 - 00:46

Przypuszczalnie wymiana pierwszej części tzn dwururki.

#4 Offline   kiciuch


  • Postów: 5
  • Na forum od: 06 lis 2009
  • Miejscowość: Hrubieszów

Napisano 19 styczeń 2011 - 17:14

Witam.A jak to wygląda z w124 2.0D i w202 2.0D ?
Jaka różnica w silnikach?Jak inne części w/w aut?

#5 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 19 styczeń 2011 - 18:47

prawdopodobnie plug&play :) w124 i w201 jezeli są podobne rocznikowo mają identyczne jednostki om601 chyba że jeden miał automat i nivo i wkładamy silnik z manuala bez takich bajerów wtedy może być problem z pompą wtryskową

#6 Offline   kiciuch


  • Postów: 5
  • Na forum od: 06 lis 2009
  • Miejscowość: Hrubieszów

Napisano 19 styczeń 2011 - 22:00

Dzięki tylko,że ja posiadam w202 a nie w201.Sprowadziłem za grosze anglika z silnikiem 2.0D i tylko końcówka numeru silnika jest różna od mojego w w124.To są silniki om 601 2.0D

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 20 styczeń 2011 - 10:59

A jak sie ma przelozenie m111 2.0 na 2.2? Plug and play i ognia? Niby tylko 14 kucy, ale jak nie sprzedam auta to chyba zapodam cos takiego zwlaszcza, ze taki motorek za grosze mozna dostac. Aha czy warto sie tym zajmowac dla tych 14 koni?

#8 Offline   simpson


  • Postów: 31
  • Na forum od: 21 paź 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W123 w pamięci

Napisano 01 luty 2012 - 17:00

Moge okazyjnie kupic 2.6 ze skrzynią automatyczną. Posiadam u siebie aktualnie 1.8 z manualem.
informacje na temat swap M102->M103 już mam. Pytanie brzmi jak będzie wyglądał temat ze skrzynią biegów? Dużo zabawy? Jak ma się do tego wał i most?

#9 Offline   Chang


  • Postów: 1016
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 luty 2012 - 17:08

Inny zamach, inne sprzęgło...wał też pewnie ma inną długość. most moze zostać, kwestia czy zrobisz wyścigówkę czy traktor :]

#10 Offline   simpson


  • Postów: 31
  • Na forum od: 21 paź 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W123 w pamięci

Napisano 01 luty 2012 - 21:37

plus jest taki, że silnik jest ze skrzynią czyli sprzeglo i kolo zamachowe też w cenie i to 500pln :) na dodatek wymienione zostaly panewki i łańcuch rozrządu. chyba bede musial jeszcze kupic chlodnice skrzyni biegow tak? Czytałm cos o jakichs podciśnieniach i innych gadżetach jak kick down. Pedały będzie trzeba wymienić coś jeszcze? Jeśli nie występują komplikacje na ile dni roboczych przewidujecie taką operacje? Mieszkam w Warszawie, a warsztat własny mam w Lublinie i musiałbym to pocisnąć jednym ciągiem.
Sorry za trucie ale zielony jestem trochę w samochodach.

#11 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 01 luty 2012 - 21:42

Wyświetl postUżytkownik simpson dnia 01 luty 2012 - 21:37 napisał

warsztat własny mam w Lublinie

Wyświetl postUżytkownik simpson dnia 01 luty 2012 - 21:37 napisał

zielony jestem trochę w samochodach

Jedno trochę wyklucza drugie.
Musisz wiedzieć, że w201 z silnikiem m103 ma odkręcany pas przedni. Nie wiem czy dasz radę wcisnąć silnik 6-cylindrowy bez wycięcia przodu u siebie :hmm:

#12 Offline   simpson


  • Postów: 31
  • Na forum od: 21 paź 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W123 w pamięci

Napisano 01 luty 2012 - 22:10

o pasie przednim wiem i z tego co patrzyłem nie będzie to wielka filozofia :)
Warsztat mam tylko całe życie dłubałem w motocyklach, nie samochodach.. Śrubkami kręcić umiem tylko muszę wiedzieć co trzeba zrobić i czy się opłaca z tym bawić :)

#13 Offline   Chang


  • Postów: 1016
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 luty 2012 - 22:40

Wyświetl postUżytkownik lukaszstas dnia 01 luty 2012 - 21:42 napisał

Nie wiem czy dasz radę wcisnąć silnik 6-cylindrowy bez wycięcia przodu u siebie

Ja dałem radę wyjąć :D Ale z żurawikiem :]

Weekend jeżeli masz pod ręką kogoś, kto robił coś podobnego w Mercedesach. Jeżeli będziesz robił sam - to licz na kilka tygodni.

Chłodnicę będziesz musiał kupić pod M103 z automatem (czyli taką która ma chłodnice oleju skrzyni).

Do zmiany:
Cięgna, wybierak, kick-down o ile będziesz chciał podłączać, ale bez niego to trochę lipa...

Użytkownik Chang edytował ten post 01 luty 2012 - 22:42


#14 Offline   simpson


  • Postów: 31
  • Na forum od: 21 paź 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W123 w pamięci

Napisano 07 luty 2012 - 19:24

Dobra to juz wszystko wiem, z racji tego ze silnik i skrzynie mam za grosze to bedą sobie leżeć i czekać na lepsze czasy. Zarówno pod względem czasu jak i kasy.
Mimo to absolutny brak mocy w porównaniu do spalania 1.8 mnie strasznie męczy. Rozumiem, że wsadzenie 2.3 będzie plug&play pytanie rodzi tylko skrzynia biegów która jest u mnie 4 biegowa. Wiem, że kombinuje jak łysy pod górę ale jest zima i nuda...

#15 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 styczeń 2013 - 16:30

witam i ja sie podlączę, a jak wyglada przekladka silnika m103 2.6 na m111 2.2, obecne 2.6 jest z manualem, a m111.2.2 jeździe w automacie.
Czy ta skrzynia podejdzie do tego silnika?
Co z elektryką, czy oprócz kick-down, automat potrzebuje coś z elektryki, manual chyba nie...?

#16 Offline   m104


  • Postów: 4395
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 styczeń 2013 - 17:27

M111 jest na dwumasie. Potrzebujesz skrzyni z krótkim wałkiem oraz koła dwumasowego.


Do przełożenia także cała instalacja elektryczna silnika.

#17 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 styczeń 2013 - 17:50

obecny automat w m111 2.2 jest tez realizowany przez dwumase, czy tylko dwumasa jest w manualach?

#18 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 styczeń 2013 - 18:18

W automatach nie ma ani dwumasy, ani trójmasy, ani pięciomasy - jest tylko konwerter hydrokinetyczny, zwany wandlerem.
m104user po prostu nie doczytał Twojego posta, napisał jak sprawa wygląda dla skrzynki manualnej.

#19 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 styczeń 2013 - 18:50

dzieki, o to mi chodzilo
a z ciekawosci z tego co piszesz, to wynika, ze całe "urzadzenie" zastepujące sprzęgło jest przymocowane do koła zamochowego, czy jest z nim zespolone "na stałe"?

#20 Offline   m104


  • Postów: 4395
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 styczeń 2013 - 20:32

Nie tyle, co nie doczytałem, tylko nie zrozumiałem.Trochę zagmatwanie było to napisane. W benzynie nie ma jako takiego koła zamachowego. Jest wieniec zębaty do rozruchu silnika i do niego przykręcony jest konwerter - sprzęgło hydrokinetyczne, które pełni tez rolę koła zamachowego.