Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 300D klekot po uszczelnieniu pompy


72 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 17 lutego 2016 - 14:26

U mnie - 300D24V - dzisiaj mechanik wykrył, że klekot występuje na 6 cylindrze. Podmieniał wtryski i tylko na 6 cylindrze stukał wtrysk. Podejrzewa uszkodzoną, (pękniętą?) komorę wstępną. Chce ją wyjąć. Może to być przyczyną stukania?
PS Przy okazji strzeliłem fotę silnikowi. 330 tys przebiegu. większość na olejach 5W40, a ostatnie 10 tys na Lotos 5W40 plus CeraTec Liqui Moly. Żadnych osadów czy laków.
Dołączona grafika



#32 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 17 lutego 2016 - 19:46

Wyświetl postUżytkownik Szymonides11 dnia 17 lutego 2016 - 11:51 napisał

1-ciśnienie otwarcia dla tego silnika ma być 115 bar?

Jeśli bez turbo to tak.

Wyświetl postUżytkownik Szymonides11 dnia 17 lutego 2016 - 11:51 napisał

3-czy moment skręcenia wtryskiwacza to 70nm a moment wkręcenia w głowicę to 70-80nm?

Tak.

Wyświetl postUżytkownik Szymonides11 dnia 17 lutego 2016 - 11:51 napisał

4-czy przy każdym demontażu wtryskiwaczy należy wymienić podkładkę termiczną

Tak.

Wyświetl postUżytkownik Szymonides11 dnia 17 lutego 2016 - 11:51 napisał

ze trzeba frezować gniazda wtryskiwaczy

Nie trzeba.

Wyświetl postUżytkownik Szymonides11 dnia 17 lutego 2016 - 11:51 napisał

czy zaleca się gwint wtryskiwacza w głowicy smarować smarem grafitowym

Nie.

Wyświetl postUżytkownik Szymonides11 dnia 17 lutego 2016 - 11:51 napisał

czy po regulacji i wymianie końcówek powinno się zachować kolejność montażu wtryskiwaczy w głowicie?

Nie, ale dla porządku i kontroli który wtrysk walił uprzednio można.

#33 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 18 lutego 2016 - 15:17

Wracam właśnie z warsztatu. Poszukiwanie źródła stukania trwa. Po wyjęciu komory wstępnej 6 cylindra okazało się, że jest dobra, ale przy okazji mechanik zobaczył, że góra tłoka jest wyczyszczona z nagarów, wręcz świeci się metalicznie. Tak jakby paliwo nie spalało się. Podejrzana jest więc pompa wtryskowa, która może dawać zbyt słabe ciśnienie w zakresie od wolnych obrotów do 1300-1400 obr/min. Pompa już jest na stole i będzie dokładnie przeglądnięta. Przy tym mechanik wykluczył wyciągnięcie się łańcucha, czy uszkodzenie koła zębatego - napędu pompy wtryskowej. Pozostaje mi czekać do jutra na werdykt w sprawie pompy.

#34 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 19 lutego 2016 - 17:23

Ciąg dalszy moich problemów ze stukaniem wtryskiwacza na 6 cylindrze. Pompa po sprawdzeniu na stole jest w stanie idealnym. Oczywiście dostanie nowe części i wróci do silnika. Podejrzenie teraz pada jednak na komorę wstępną. Mechanik chce zamienić komory z 5 i 6 cylindra. No i jeszcze ma sprawdzić kompresję silnika. Jeśli nic z tego co sprawdza się nie potwierdzi, to kazałem złożyć na nastawach fabrycznych i będę tak jeździł, bo już nie mam pomysłów na przyczynę stukania.

#35 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 24 lutego 2016 - 12:18

Mamy powód stukania na 6 cylindrze i tego, że denko 6 tłoka jest srebrne - wymyte przez ropę. Po zmierzeniu kompresji jest od przodu silnika 21; 21; 19,5; 22; 21; 15. Więc na zimno - jak świece grzały - to silnik odpalał cicho i bez problemu. Potem gdy świece zgasły, na 6 cylindrze nie było kompresji, paliwo niespalone czyściło denko tłoka. Teraz trzeba znaleźć przyczynę braku kompresji na 6 cylindrze. Czy koledzy mechanicy mogliby coś zasugerować?

#36 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2016 - 12:22

JanB, przy pomiarze ciśnienia była próba olejowa?

#37 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 24 lutego 2016 - 12:42

Nie, mechanik mierzył miernikiem bezpośrednio na specjalnym wtryskiwaczu. Przy pomiarach od pierwszego do 5 cylindra leciał dym z szóstego cylindra.
Twierdził, że trzeba zdjąć głowicę i być może silnik wyciągnąć.

Użytkownik JanB edytował ten post 24 lutego 2016 - 12:44


#38 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2016 - 12:56

:E
Wlewasz 10-15 ml oleju do cylindra i robisz pomiar ciśnienia ponownie.

Całość tutaj: http://www.ceramizer...ent/view/37/74/

#39 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 24 lutego 2016 - 15:10

Jeśli ciśnienie po próbie olejowej wzrośnie to dół silnika, czyli cylindry / pierścienie. Progi na cylindrach były duże w górnej części?
Ogólnie słabe te wyniki kompresji. Dla zdrowego silnika powinno być ok. 28-30 Bar. W lekko przechodzonym może być mniej a minimum wg. instrukcji to 18 Bar. A maksymalna różnica między cylindrami nie może być większa niż 3 Bary.

#40 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 24 lutego 2016 - 15:33

Mechanik próby olejowej nie robił, bo twierdzi, że gdyby głowica była walnięta, to auto by tak nie chodziło tzn. nie ubywa płynu, jest mocne, tylko na wolnych obrotach pojawił się klekot wtryskiwacza. Aktualnie wyciągamy silnik i po zdjęciu głowicy okaże się czy to pierścienie czy może przytarty już cylinder. Dziwne tylko, że zużyty jest jeden cylinder. Mechanik twierdzi, że auto mogło być przegrzane i ostatni cylinder dostał. Generalnie po rozbiórce będzie wiadomo i tylko mam do fachowców pytanie: robić generalny remont całości? Czy tylko cząstkowo?
A może szukać sprawdzonej używki?

Użytkownik JanB edytował ten post 24 lutego 2016 - 15:36









Podobne tematy Zwiń