Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Ogrzewanie - cały czas grzeje.



126 odpowiedzi w tym temacie

#101 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2019 - 10:12

U mnie również grzeje cały czas ciepłym, grzybki przeczyszczone, cykają obydwa przy podłączeniu wtyczki, a pokrętła na minimum. Napięcie 14v przy minimum, przy max 0 więc tak jak być powinno. Gdzie dalej szukać problemu. Dodam że jak odpalę silnik a pokrętła na minimum to jakiś czas leci zimne nawet jak silnik się trochę rozgrzeje ale po czasie już leci ciepłe. Gdzie dalej szukać problemu?



#102 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 13 marca 2019 - 12:43

Podłącz + 12V bezpośrednio z akumulatora i zrób jazdę testową, w ten sposób wykluczysz ewentualnie okresowo występującą usterkę regulatora temperatury. Jednakże stawiam na przepuszczanie przez elektrozawór/zawory. W moim W124 - po wymianie pompy wody - rzekomo dobry zawór (kupiony wcześniej na allegro) puszczał tylko wtedy jak rozkręciłem silnik powyżej 4 tyś. obrotów, poniżej takich obrotów silnika zawór działał dobrze. Wymiana grzybka, sprężynki itp. operacje nie pomogły, dopiero wymiana na inny zawór rozwiązała problem.

Użytkownik brajtas edytował ten post 13 marca 2019 - 12:45


#103 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2019 - 17:08

Doszedłem do problemu, coś fizycznie jest uszkodzone tylko troszkę się zagmatwalem 😂 Gdyz rozebrałem zaworki, przeczyscilem, złożyłem i... eureka, można regulować, ale... jedną stronę, druga nadal cały czas ciepłe na min, w gdy zrobię na maks to faktycznie leci gorące powietrze. Rozebrałem ponownie i teraz się zagubiłem, bo zmieniłem miejscami te mosiężne iglice, a także te metalowe grzybki ze sprężynkami. I teraz prawidłowo funkcjonuje druga strona hehe. A więc co puszcza? Iglica czy metalowy grzybek? Pozdrawiam

#104 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2019 - 06:19

Ktoś jest mi w stanie coś poradzić? Iglica czy metalowyc grzybek jest od przepuszczania gorącego płynu?

#105 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 16 marca 2019 - 09:12

Z tego co pamiętam, to grzybek. Ale na 100% pewnym nie jestem.

#106 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 16 marca 2019 - 09:50

Oczywiście że grzybek. Iglica służy tylko jako prowadzenie. Zresztą ma zbyt małą średnicę żeby regulować przepływ płynu.

#107 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2019 - 08:10

Kurcze Panowie, wszystko rozebrałem, dokładnie przeczyscilem raz jeszcze i nie mam pojęcia jak to może przepuszczać i grzać, jak wszystko jest sprawne i na swoim miejscu. A może kupić zestaw naprawczy z alledrogo, tzn nowe uszczelki i iglice. To powinno pomóc?

#108 Offline   tomekb


  • Postów: 20
  • Na forum od: 22 gru 2018
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2019 - 08:26

Ciekawi mnie ten zestaw naprawczy... samemu zabieram się dopiero do rozkręcenia bo "klepanie" po zaworach nie przynosi rezultatu, a sezon grzewczy za nami.

#109 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2019 - 09:34

U mnie najdziwniejsze jest to, że grzybki normalnie się zamykają, iglice całe, w środku czysto, a grzeje cały czas :/ przecież to nie jakieś Rocket science hehe. Choć ja do końca nie wiem jak działają te grzybki, bo jeżeli się zamykają to idą w dół, ale przecież one mają przelot w sobie. Poza tym te gumy gdzie dochodzą grzybki przy zamknięciu są na górze w metalowych kopułkach, a przepływ jest na dole gdzie iglice... Ktoś wytłumaczy łotapologicznie jak działa to zamknięcie i otwarcie?

#110 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2019 - 19:30

Rozebralem sobie deliktnie zaworki i porobilem troche zdjec.
Tutaj macie filmik, ze zaworki normalnie pstrykaja, widac niby problemy ale to dlatego ze nie moglem trafic bolcami haha:

https://youtu.be/L8w73sIkwC8

Zaworki zlozone:

Dołączona grafika

Po rozlozeniu:

Dołączona grafika

Iglice:

Dołączona grafika

Plastykowy srodek , ogolnie jak patrzylem na filmikach i zdjeciach w internecie to moje zworki sa jakies dziwne, bo w wiekszosci co widzialem to te plastiki okragle sa wyjmowane, a pod nimi powinna byc gumowa uszczelka, a u mnie ten plastik to calosc, nic nie mozna wyjac i zadnej gumowej uszczelki nie ma... Mozliwe ze ktos tu cos kiedys wymienial, co myslicie?

Dołączona grafika

Użytkownik mattberninger edytował ten post 12 kwietnia 2019 - 19:31









Podobne tematy Zwiń