Skocz do zawartości




- - - - -

[w126] swap


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 kwietnia 2017 - 04:17

Witam, planuje zrobić swapa u mojego Mercedesa w126, jest w nim motor o pojemności 3.0 prawidłowo po Vinie powinien być 5.0 i teraz moje pytanie, jaki silnik opłaca mi się tam wsadzić? Chodzi mi po głowie 5.0 z W220 bądź 5.0 z Clk, dodam jeszcze, że będzie kupiony wtedy cały Mercedes (anglik). Jeżeli macie jakieś pomysły chętnie posłucham (najlepiej V8) .

Ps:Z jakim najmniej byłoby roboty?



#2 Offline   tragarz


  • Postów: 252
  • Na forum od: 14 wrz 2011
  • Miejscowość: Piła
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2017 - 13:19

Najmniej roboty to sprzedać tego Mercedesa i kupić z 5 litrowym silnikiem

#3 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 kwietnia 2017 - 13:48

To nie jest odpowiedz na moje pytanie ...

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 09 kwietnia 2017 - 07:05

Będziesz przekładał z grubsza sam, czy zlecasz to mechanikom?

#5 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 09 kwietnia 2017 - 11:08

Oddam ogarnientemu gościowi, tylko muszę poszukać komu (mój kolega bez problemu wsadzi silnik że skrzynia biegów, tylko nie podejmuje się zrobienia wiązki

Użytkownik czapik5 edytował ten post 09 kwietnia 2017 - 11:09


#6 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 09 kwietnia 2017 - 13:16

W220 i CLK 209 mają te same 5.0. Szybciej pewnie na dawcę znajdzie się W220. Po pierwsze trzeba będzie przebudować komorę silnika. Jeżeli fabrycznie było V8 to może nie będzie trzeba aż tak bardzo modzić, ale modzić na pewno będzie trzeba- więc Twój kolega nie wsadzi silnika ot tak, bez problemu. Problem będzie znaczny.

Po drugie nawet jak już silnik wyląduje w budzie (razem z całą resztą napędu i zawieszenia, co też będzie wymagało rzeźby w każdym miejscu) to tak naprawdę jesteś dopiero na początku zabawy. Twój kolega słusznie zaznacza, że wiązki się nie podejmie- tego się nikt nie podejmie. A Ci nieliczni, których jakimś cudem znajdziesz (o ile w ogóle znajdziesz) nie zrobią tego za 2000 złotych. O ile w ogóle zrobią. A jak zrobią, to może się okazać że w gąszczu przewodów i elektroniki pominięto coś, co sprawi że silnik nie będzie działał w pełni poprawnie (o ile w ogóle będzie działał).

Po trzecie, odnośnie i przekładania i robienia wiązki. Po drodze się coś zawsze skomplikuje. I auto i dawca są używane, połamie się jakiś element, urwie jakiś kabel, ukręci jakieś mocowanie, okaże się że sonda nie żyje etc. itp. itd. Przypominam, że to nie jest tylko przełożenie silnika pod maskę i przepięcie 10 kabelków. Skrzynia, wał, dyfer, półosie, komputery, moduły, przewody, przepustnice, mechanizmy, ASR... No i jeszcze to się musi dopasować do nadwozia- i jakoś to trzeba do niego przytwierdzić.

Po czwarte pieniądze (o których już półgębkiem wspomniałem). Jak nie masz luźnych 20.000 złotych to nawet nie zaczynaj, bo może się okazać że utkniesz w martwym punkcie z dwoma rozgrzebanymi autami. I ani wracać do poprzedniego stanu ani sprzedać porozwalanych samochodów. A kasiora utopiona się nie zwróci. Muszę chcąc nie chcąc przyznać sporo racji tragarzowi...

Spróbuj skorzystać z uprzejmości użytkownika EssiRS, on Ci może naświetlić wiele aspektów takich swapów. I mówię o tym, żebyś wiedział że takie mody są wykonalne i auta po swapach jeżdżą. Choć jeżeli nie masz doświadczenia w takich zabiegach i 30 kilogramów dolarów- ja w ten projekt nie wierzę.

Najmniej roboty, chociaż nadal od groma będzie z powrotem do fabrycznego M117, czyli starego V8 z W126. Jest szansa, że z takiego dawcy operacja przebiegnie Z GRUBSZA na zasadzie p&p. Ale też nie licz na to, że w weekend przełoży Ci ktoś napęd i uruchomisz furę w poniedziałek rano.

#7 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 09 kwietnia 2017 - 14:53

Przemyśl jaki jest sens wkładania V8 z W220 do budy z W126?
Będzie to naprawdę sporo kosztować,a efekt będzie marny-poza tym,że spełnisz swoją zachciankę i wydasz sporo kasy.
Po tygodniu jazdy możesz naprawdę żałować.Nie będzie to na pewno szybkie auto.
Jak się upierasz przy budzie W126 to sprzedaj egzemplarz,który posiadasz i kup taki spełniający Twoje wymagania-wybór jest tylko jeden,560SEL.

#8 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 10 kwietnia 2017 - 23:34

Mam hajsy i chcę spróbować tym bardziej że 500 z w220 będę podkręcał na 350KM i to będzie dożywotnie auto, chyba że macie jakiś lepszy model silnika

PS: jeżeli znacie kogoś ogarniętego proszę o kontakt

Użytkownik Sawyer edytował ten post 11 kwietnia 2017 - 05:14


#9 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 11 kwietnia 2017 - 05:13

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 09 kwietnia 2017 - 13:16 napisał

Spróbuj skorzystać z uprzejmości użytkownika EssiRS
Jak koszta się nie liczą to bierz V12 z W140. Albo jeszcze lepiej 4.8 V8 z BMW 750i.

#10 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 kwietnia 2017 - 06:51

Widac kolega juz podja decyzje tylko szuka poklasku.
Moje zdanienjest takie, ze jak ktos "ma hajsy i chce sprobowac" to probuje a nie pisze na forum. Co to za wyczyn jest przyprowadzic anglika albo obleciec okolicznych magikow od tuningu? Do tego nie potrzeba opinii "specjalistow" z internetu.








Podobne tematy Zwiń