Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201] M102 Swap silnika M111 Kompressor


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Sysy95


  • Postów: 2
  • Na forum od: 10 lut 2017
  • Miejscowość: Nysa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 924

Napisano 09 styczeń 2018 - 00:20

Witajcie. Dłuższy czas temu zostałem szczęśliwym posiadaczem W201 88' na wąskiej. Auto używane na co dzień, silnik m102 2.0 + gaz. skrzynia 4, Bez ABS. Za bardzo się przywiązałem do tego autka i szkoda mi go zmieniać na jakiekolwiek inne. Blacharkę zrobiłem, zawieszenie również. Ale Ostatnimi czasy K jet zaczął okazywać fochy. zaczął się pocić, Eha leje. brak wolnych obrotów na benzynie, cofające się paliwo itp, na gazie chodzi świetnie. Trochę jeszcze wytrzyma ale nie widzę sensu pakować nowego k-jeta. Efi też nie wchodzi w grę. Mocy zaczyna brakować więc pojawił się pomysł na SWAP silnika, próbowałem poszukać trochę informacji ale coś nie bardzo udało mi się znaleźć. Myślałem nad swapem M104 3.0 albo 3.2 jednak podobno jest o wiele więcej zabawy niż silnikiem M111 2.3 kompressor. Moje pytanie brzmi, jak to jest w przypadku zmiany silnika z M102 na M111 2.3 Kompressor?. Wiem że muszę rozciąć przedni pas, Wyrzucić ze zbiornika komorę tłumiącą przerzucić Pompę. czy skrzynia z M102 podejdzie? domyślam się że 4 będzie za krótka. z czego sprzęgło. z czego wał. z czego łapy (podobno maska się nie domyka). Jak rozwiązać problem z Imo oraz licznikiem, czy może ktoś z forum mnie wyprzedził i ma jakiś schemat jak się wpiąć?. Wiem że dawca musi być bez ASR. Chłodnica podobno z M102 wydala bezproblemowo. Myślę że dawca będzie W208 albo W203, w zależności co się trafi. Jestem Zawzięty i łatwo się nie poddaje. Jednak najpierw zbieram wszelkie niezbędne informacje na temat tego swapu. Chętnie też się dowiem co i jak w przypadku zmiany z M102 na M104. Z góry wszystkim dziękuje ;)

#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2073
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 styczeń 2018 - 17:52

Jest użytkownik Showtime, który właśnie taki swap wykonał. Nie wiem czy się czegoś konkretnego dowiesz, ale zapytaj ;)

#3 Offline   carl00s


  • Postów: 1564
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 styczeń 2018 - 19:03

On go nie wykonał, tylko zlecił i zapłacił, więc niczego się nie dowiesz z techniki.

M111k pasuje do skrzyni z M102 5b. Łapy pasują z W124 M111 2.0 lub 2.2 i nie trzeba rzeźbić. Najlepiej jest szukać auta dawcę z manualną skrzynią - odpada rzeźba w elektronice, zostaje tylko rzeźba w samej skrzyni, żeby dorobić napęd do prędkościomierza. Podobno przekłada się cały tył skrzyni i działa. Komputer silnika to inna bajka, trzeba ogarnąć IMMO przede wszystkim, są magicy którzy okłamują komputer chowając gdzieś cały moduł stacyjki wraz z pętlą immo i przymocowaną pestką z kluczyka / cały kluczyk w stacyjce, tylko kable do rozruchu idą od stacyjki oryginalnej i w ten sposób masz normalny kluczyk jak teraz. O ASR nic nie wiem, o module licznika wiem, że też chowają całą elektronikę licznika pod deską. Ale - w PL to jest jeszcze wiedza tajemna i pewnie fachowców liczyć można na palcach jednej ręki. Na zachodzie takie swapy śmigają zazwyczaj na komputerach SA, dużo łatwiej i przyjemniej takie coś uruchomić i wystroić.