Witajcie. Jestem posiadaczem Mercedesa od 2 tygodni i dopiero co go odkrywam. Zauważyłem coś takiego - dodaje gazu i światła opadają w dół, odpuszczam gaz światła podnoszą się - co to możne być? Mercedes to 250 D20v 1994 rok.
PS ręcznie (z kabiny) regulacja działa ok.
1
[w124] Światła obniżają się wraz ze wzrostem obrotów
Rozpoczęty przez cetus, sty 16 2018 17:00
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 stycznia 2018 - 17:00
#2
Napisano 17 stycznia 2018 - 10:10
Ja widzę możliwe dwie przyczyny:
1. Nieszczelność układu, w okolicy łączenia przewodu z lampą, w okolicy łączenia przewodów z trójnikiem do regulacji wysokości świateł(pokrętło regulacji, posłuchaj czy nie syczy tam powietrze, tam też podłączone są zagłówki tylne w sedanie/coupe ale Ciebie nie dotyczy jak widzę). Uszkodzony może być też sam element regulacji świateł, właśnie to pokrętło, które nie trzyma ciśnienia. Podłączenie układu z pompą vacuum, Ewentualnie nieszczelność w silniku pneumatycznym którejś z lamp.
2. Sama pompa Vacuum, która reaguje wzrostem podciśnienia na wskutek zwiększenia obrotów silnika, czy samochód dobrze gaśnie po wyłączeniu zapłonu? Być może to w niej jest nieszczelność, lub nie wytwarza podciśnienia na biegu jałowym takich jak powinna, stąd objawy.
Jeżeli jest to nieszczelność będzie można ją namierzyć na słuch, bo w tych kablach podciśnienie jest naprawdę dość wysokie i wyraźnie słyszalne w przypadku rozszczelnienia, jeśli pompka, to trochę więcej zabawy. Natomiast raczej wykluczył bym uszkodzenie samej pompki. Napisz jakie są objawy, i czy któreś z podanych przeze mnie występują w Twoim przypadku
1. Nieszczelność układu, w okolicy łączenia przewodu z lampą, w okolicy łączenia przewodów z trójnikiem do regulacji wysokości świateł(pokrętło regulacji, posłuchaj czy nie syczy tam powietrze, tam też podłączone są zagłówki tylne w sedanie/coupe ale Ciebie nie dotyczy jak widzę). Uszkodzony może być też sam element regulacji świateł, właśnie to pokrętło, które nie trzyma ciśnienia. Podłączenie układu z pompą vacuum, Ewentualnie nieszczelność w silniku pneumatycznym którejś z lamp.
2. Sama pompa Vacuum, która reaguje wzrostem podciśnienia na wskutek zwiększenia obrotów silnika, czy samochód dobrze gaśnie po wyłączeniu zapłonu? Być może to w niej jest nieszczelność, lub nie wytwarza podciśnienia na biegu jałowym takich jak powinna, stąd objawy.
Jeżeli jest to nieszczelność będzie można ją namierzyć na słuch, bo w tych kablach podciśnienie jest naprawdę dość wysokie i wyraźnie słyszalne w przypadku rozszczelnienia, jeśli pompka, to trochę więcej zabawy. Natomiast raczej wykluczył bym uszkodzenie samej pompki. Napisz jakie są objawy, i czy któreś z podanych przeze mnie występują w Twoim przypadku
#3
Napisano 23 stycznia 2018 - 00:28
Niewątpliwie mamy do czynienia w tym przypadku z niewydolnością pompki w stosunku do zapotrzebowania układu. Czyli albo pompka ma zbyt małą wydajność, albo w układzie jest nieszczelność powodująca niestabilność podciśnienia. Układ jest skonstruowany w ten sposób, że wydajność pompki jest zawsze większa niż zapotrzebowanie (z pewnym zapasem) co gwarantuje, że podciśnienie jest stałe i nie "faluje" ze zmiana obrotów silnika. W benzyniakach konieczne było zastosowanie takiego zbiornika podciśnienia (usytuowany pod przednim błotnikiem) ponieważ podciśnienie zmienia się dużo częściej - jego wartość w kolektorze ssącym zmienia się choćby przy każdym ruchu pedału gazu. W dieslu jest zależne tylko od obrotów silnika i od użycia hamulca. Tak więc szukaj nieszczelności, a jeżeli masz dojście do wakuometru to sprawdź, jakie podciśnienie panuje w układzie i jak długo utrzymuje się po zatrzymaniu silnika.
Tak na marginesie - spotkałem się kiedyś z teorią, że takie działanie poziomowania reflektorów celowe. Wszak w czasie silnego przyspieszania "dziób" auta unosi sie do góry, tył jest dociskany i reflektory są przesterowywane chwilowo w dół żeby nie oślepiały. No cóż - coś w tym może jest...
Tak na marginesie - spotkałem się kiedyś z teorią, że takie działanie poziomowania reflektorów celowe. Wszak w czasie silnego przyspieszania "dziób" auta unosi sie do góry, tył jest dociskany i reflektory są przesterowywane chwilowo w dół żeby nie oślepiały. No cóż - coś w tym może jest...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
M104 3.2 brak napędu powyżej 1400 obrotów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | KrystaGG |
|
||
Regulator obrotów wentylatora, potencjometr |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|
|
|
[C124 M104] Brak podtrzymania obrotów, skrzynia nie redukuje |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
||
[W124] M111 2.0E - brak wolnych obrotów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Pablo124 |
|
||
Pomoc w stabilizacji obrotów na zimnym oraz zmianie gum stabilizatora |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|