Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.0E - brak wolnych obrotów



37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   bartek4334


  • Postów: 89
  • Na forum od: 19 mar 2011
  • Miejscowość: Kamień Pomorski/Szczecin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 320CDI
  • Trzeci Mercedes:Sprinter 213CDI
  • Inne auto:W124 250D 20V na części

Napisano 04 marca 2014 - 08:04

szymtro, słuchajcie...sprawdziłem ten regulator na listwie wtryskowej i nic nie pomogło, pompke paliwa dostałem w Gratisie, więc ją dzisiaj wymienię i zobaczę co będzie.
Na kompie wykazał, ze jest zbyt bogata mieszanka...wymieniłem świece, sprawdziłem kable, czyściłem sitko w zbiorniku, podmieniłem zawór na listwie i dalej to samo. Teraz mam do wymiany tą pompkę.
Następną sprawą jaka mnie nurtuję to w strasznym stanie wtyczki od wtryskiwaczy. Czy znacie kogoś kto ładnie to zrobi? Czy może ma ktoś instalację?



#22 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 04 marca 2014 - 08:25

A to musisz sobie juz ogaranc cala wiazke elektryczna, poszukaj na forum było dużo na ten temat. Problem dotyczy silników m104, m111, m119, m120

#23 Offline   bartek4334


  • Postów: 89
  • Na forum od: 19 mar 2011
  • Miejscowość: Kamień Pomorski/Szczecin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 320CDI
  • Trzeci Mercedes:Sprinter 213CDI
  • Inne auto:W124 250D 20V na części

Napisano 04 marca 2014 - 08:47

m00n, wiem o tym tylko ja za bardzo nie mam czasu na to. Zastanawiam się czy jest ktoś w zachodniej Polsce do kogo pojadę i mi coś takiego zrobi. Postawię samochód i się do niego nie dotknę. Jeśli nie to wtedy będę szukał wiązki i może wtedy ciął kable i lutował na nowo wtyczki :/

#24 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marca 2014 - 10:12

Tak, ogólnie cała wiązka jest do roboty - to samo pewnie dzieje się z przewodami cewek, wyprowadzeniem do przepustnicy etc. Możesz też sprawdzić w jakim stanie są przewody od frontu bloku silnika, pod plastikową pokrywą z gwiazdą - przypuszczam, że też jest słabo.

Kolega mipel z forum coupe zajmuje się wiązkami: 798 193 994
Do niego trzeba wysłać wiązkę, ale uwierz mi, demontaż jest prosty.

#25 Offline   Judras


  • Postów: 9
  • Na forum od: 29 maj 2015
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 kwietnia 2016 - 19:45

Witam Kolegów, na wstępie parę słów o sobie a właściwie o W124. Kupiony rok temu, E200, silnik M111.940, przebieg ok 200k. Buda OK, bez rdzy, silnik pracował jak zegarek - bez najmniejszych kłopotów. Na zimę postawiony w garażu, akumulator wyjęty. Obecnie (na wiosnę) podłączyłem akumulator i spróbowałem odpalić (na pewniaka)... a tu kicha :( brak wolnych obrotów. Jak nadepnę pedał gazu (do tej pory - przed zima - odpalał bez naciskania pedału gazu) to odpali ale zaraz gaśnie jak go puszczę. Podciągnąłem przepustnicę linką od pedału gazu, podgrzałem silnik i wyjechałem " na przejażdżkę. Wszystko Ok, "obroty nie falują", na benzynie i na gazie tak samo. Wróciłem do domu, ustawiłem linkę tak jak była wcześniej, odpalam... i nic - nie zapala. Dopiero jak wstępnie wcisnę pedał gazu to zapala od razu, ale wystarczy puszczę pedał gazu to gaśnie. To samo na benzynie jak i na gazie.
Pytanie: co może być przyczyną zniknięcia wolnych obrotów i jak to ugryźć, żeby powróciły?
Z góry dziękuję za sugestie. Pozdrawiam

Użytkownik Judras edytował ten post 01 kwietnia 2016 - 20:14


#26 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 kwietnia 2016 - 20:53

Błędy sprawdziłeś?

Wiązka była kiedyś regenerowana? Chociaż jej nie jestem pewnym, czy może powodować takie objawy, niech mądrzejsi się wypowiedzą :) . Ale na początek dobrze by było sprawdzić błędy.

Użytkownik Szarik edytował ten post 01 kwietnia 2016 - 20:55


#27 Offline   Judras


  • Postów: 9
  • Na forum od: 29 maj 2015
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 kwietnia 2016 - 15:04

Witam, czy przy silniku M111.940 i sterowniku PMS i kostce 16 pinowej da się "wybłyskać" błędy? Czy trzeba jechać na ASO na "poważniejszą" diagnostykę? Czy jest ew. jakieś urządzenie do diagnostyki tego konkretnego układu (PMS) w cenie domowej - nie warsztatowej? Przewody w wiązkach są w dobrym stanie - całe, nie pokruszone.

#28 Offline   Judras


  • Postów: 9
  • Na forum od: 29 maj 2015
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 kwietnia 2016 - 09:57

Witam, odwiedza ktoś to forum? Pomóżcie...

#29 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 kwietnia 2016 - 10:24

Judras, poszukaj trochę na forum, większość problemów jest już poruszona.

Potrzebujesz diodę -> http://mb201-124.eu/...835#entry330835

Oraz instrukcja -> http://mb201-124.eu/...esystemy-86-97/

#30 Offline   Judras


  • Postów: 9
  • Na forum od: 29 maj 2015
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 kwietnia 2016 - 13:08

 Użytkownik w0jta5 dnia 04 kwietnia 2016 - 10:24 napisał

Judras, poszukaj trochę na forum, większość problemów jest już poruszona.

Potrzebujesz diodę -> http://mb201-124.eu/...835#entry330835


Oraz instrukcja -> http://mb201-124.eu/...esystemy-86-97/

Dzięki w0jta5 za zainteresowanie moją sprawą...

Ad. diody - są opisy z diodą razem z opornikami oraz są opisy diody bez oporników (jak tu wyżej). Ale nikt nie podaje na ile Volt ma być ta dioda. Nie chcę podłączyć ustrojstwa i spowodować jakiegoś zwarcia. Pytanie: jakie parametry diody? Na ile Voltów ta dioda?

Oczywiście czytam dużo opisów i wpisów na forum. Gdzieś, którymś forum ktoś napisał, że przy PMSie nie da się wybłyskać i skasować kodów... prawda to? Ma ktoś jakieś z tym doświadczenie?

Użytkownik Judras edytował ten post 04 kwietnia 2016 - 13:12









Podobne tematy Zwiń