Skocz do zawartości




- - - - -

[W124/W201] Problem z obrotami M102- możliwe przyczyny



481 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 13 października 2014 - 11:52

Wywal gaz :D A tak serio to jak ci auto dobrze przyspiesza , a eha nie cieknie to można go wykluczyć raczej . Doszedłeś już w końcu do ładu z tym wypełnieniem ?



#22 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 13 października 2014 - 22:09

Zastanawiam się, żeby założyć tego "stop ke-jet-a", ale widzę, że i przy nim są problemy :/ To wolę lać już tą benzynę i nie oszczędzać, niż babrać się z LPG co chwila. Tylu tu zwolenników gazu co przeciwników i każdy w sumie swoje chwali. A jak się coś piepszy, to wtedy zaczynają się tematy jak ten! Już prawie dałem się przekonać, a tu znowu kubeł zimnej wody. :rotfl:

#23 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 13 października 2014 - 22:30

Cytat

To wolę lać już tą benzynę i nie oszczędzać, niż babrać się z LPG co chwila. Tylu tu zwolenników gazu co przeciwników i każdy w sumie swoje chwali

wiesz, to zależy ile zarabiasz, jak masz kasę to jeździsz na PB ,jak nima kasy to trzeba iść na kompromis z lpg ,jak dużo nie jeździsz to jakoś na tej benzynie się przeżyje ,ale jak ktoś dużo jeździ to weź to utrzymaj z uczciwej pracy :( części też nie są tanie jak do takich starych gratów ,tak że trzeba współczuć kolegom co mają lpg w gwizdach ,a nie im dogryzać :old:

Użytkownik melfio1 edytował ten post 13 października 2014 - 22:31


#24 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 13 października 2014 - 23:01

@melfio1, to nie jest tylko kwestia "... jak masz kasę to jeździsz na PB ,jak nima kasy to trzeba iść na kompromis z lpg ..." Wiele osób stać na to, by jeździć tylko na PB, ale montują gaz. Rozumiem kwestię oszczędności, ale każdy ma mozliwość wyboru. Tylko że nie ma złotego środka w przypadku ke-jeta. Albo gaz, taniej i kłopoty, albo drożej bez LPG i więcej spokoju.
Mam do dyspozycji diesela z turbiną, diesela wolnossącego, benzynę z gazem i benzynę bez gazu. Na dzień dzisiejszy wiem, że diesel nowej generacji 2.0 CRD jest bardzo ekonomiczny. Przy sporej masie pali w mieście 9l, a na trasie 7l i mniej na setkę. Ale dwumas, turbina ze zmiennym układem łopatek i pompowtryski dały się już we znaki. Do tego uzywany na krótkich trasach. Dobrze chociaż, że mam wersję bez filtra cząstek stałych. Pali mniej, ale naprawy i części są dużo droższe.
Z LPG w mecedesie też mam problem i od dnia zakupu jeżdżę na benzynie. Jest to do ogarnięcia, ale więcej z tym problemów niż to warte. Nie jesteś nigdy pewien, czy to problem z gazem, czy ke-jet się odzywa. Najpierw musisz ogarnąć ke-jeta, a dopiero później instalację. Gazownik nie jest w stanie Ci nic przy tym wtrysku mechanicznym w sumie zrobić. Więc bujanie się od fachowca do fachowca i brak kompleksowej usługi po prostu męczy.
Kolejne auto z ke-jetem ale bez LPG sprawia mniej problemów, a jak się już coś dzieje, to jakiś drobiazg. Ale pali nawet i 15l PB po mieście :/
Pozostaje jeszcze diesel wolnossący, który uchodzi za bezawaryjny. Mam też i takiego z silnikiem 3.0, ale nie jestem w stanie nic na ten temat jeszcze powiedzieć. Kumpel tylko mi wspominał, że nie ma dla niego wielkiej różnicy co do jakości paliwa, można lać nawet do 70%-80% oleju jadalnego i też będzie jeździł! Spali więcej niż nowszej generacji jak np. ten CRD,(większa moc z mniejszej pojemności), ale do pompowtrysków nie wpakuję frytury :E
Będę się bawił i w miarę obserwacji chętnie podzielę się doświadczeniami. Na pewno nie drwię z ludzi używających instalacji LPG, ale znam realia połączenia jej z silnikiem z mechanicznym wtryskiem. Może być to koszmar i niekończące się wizyty w serwisach :grinhihi:

A tak wracając do tematu u mnie nierówne obroty byly spowodowane po koleji:
-ułamane łebki dwuch świec
-palec i kopułka rozdzielacza
-dziurawy kalosz
-wtrysk startowy
-sonda lambda
Sonda lambda była tylko zostawiona fachowcowi, a resztę ogarnąłem sam :hooray:

Użytkownik Davidushka edytował ten post 13 października 2014 - 23:13


#25 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 października 2014 - 17:41

Co do wypełnienia to muszę najpierw uszczelke pod główką wymienić bo zaczyna puszczać olej na blok, naszczęście nie do płynu chłodniczego i motor gorzej odpala jedynie. Wydaję mi się że to jednak EHA podupadło bo raz na pewien czas nie ma spadków tych obrotów.

#26 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2014 - 12:00

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 12 października 2014 - 20:09 napisał

Witam, mój MB zaczął na zimnym i lekko ciepłym silniku tracić obroty w nietypowy sposób. Odpalam, zimny motor - obr 1100, ruszam np .kilka metrów, wcisnę sprzęgło lub wrzucę luz i obr spadają do 750 ale podnoszą się do 1100 jak się auto zatrzyma do zera. Kiedy jadę wolno/toczę(np.5-8km/h) się to obroty utrzymują się normalnie przy wrzuconym luzie itd. Przy przegazówce na postoju spadków brak, wracają do normalnych czyli np. 1100 dla zimnego motoru. Problem spadania i podnoszenia się obrotów trwa dopóki temp silnika jest bodajże 60st i obroty są już normalne dla ciepłego/rozgrzanego silnika - 750. Im cieplejszy silnik tym mniejsze spadki obrotów aż do 60st. Problem się pojawił po 2miesiącach od zamontowania STOP KE, jeżeli to ma swoje skutki. Odpiąłem STOP KE i jest tak samo. ZPD - czyszczony niedawno - wątpie że to jego wina. Uszkodziło by się EHA? już tak szybko? Nie cieknie,patrzac po pomiarach sondy reguluje mieszanke normalnie, wypelnienie na nic nic nie wskazuje.

60 t. C to temperatura, do której sterownik wtrysku wyprowadza korekty składu mieszanki (wzbogacenie) podczas pracy silnika. Tak czy inaczej nie powinno to skutkować podnoszeniem obrotów biegu jałowego.
Zacznij od sprawdzenia, czy klapa przepływomierza chodzi ci płynnie. W tym celu, zdemontuj górną część obudowy filtra powietrza, wciśnij dłonią klapę przepływomierza do oporu w dół (oczywiście na wyłączonym silniku!) a następnie gwałtownie ją puść. Powinna błyskawicznie odskoczyć do pierwotnego położenia. Jeśli podczas powrotu w pewnym momencie zwalnia albo zacina się przed dotarciem do górnego położenia to koniecznie musisz zdemontować przepływomierz i porządnie go wyczyścić najlepiej takim preparatem jak do czyszczenia gaźników.

Jeśli jednak to nie pomaga to sprawdź coś jeszcze - mianowicie zaobserwuj co się dzieje gdy masz takie podwyższone obroty i w tym momencie na postoju skręcisz kierownicą do oporu w obojętnie którą stronę. Czy obroty wtedy opadają do właściwych czy nie?

A jeśli chodzi o sprawdzenie wypełnienia to nie czekaj z tym do czasu wymiany uszczelki pod głowicą bo to jest operacja, którą można wykonać niemalże od ręki :) więc nie warto z tym zwlekać.

#27 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 22 października 2014 - 18:50

Klapa ma się wg nie zacinać nawet jak ją się lekko wciśnie ma bez niczego powrócić do swojego położenia nie obcierając o żadną ściankę , to ważne . Co do wymiany uszczelki to niech sobie poczeka i najpierw wymieni po co dwa razy regulować wbrew pozormom troche z tym schodzi po każdym ruszeniu śrubą CO trzeba ustawić potencjometr , a przynajmniej sprawdzić czy mieści się w tolerancji .

#28 Gość_janin_


  • Na forum od: --

Napisano 24 października 2014 - 09:11

Wyświetl postUżytkownik pgorzala dnia 22 października 2014 - 12:00 napisał

wciśnij dłonią klapę przepływomierza do oporu w dół (oczywiście na wyłączonym silniku!)
A nawet na wyłączonym zapłonie :)
Odnośnie klapy przepływomierza, to można spróbować przed demontażem przepływomierza odkręcić śrubę mocującą klapę, wcisnąć klapę, wsunąć 4 długie paski grubego papieru pomiędzy klapę i gardziel przepływomierza (na godzinie 0, 3, 6 i 9) i puścić klapę, po czym deliktanie dokręcić śrubę.

#29 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 października 2014 - 18:01

Wypełnienie np przy trzymanych 2,5tys obrotów powinno się utrzymywać na 50% jeżeli je ustawimy na jałowych na taka wartość? Sonda oscyluje od 0.1do 0.8V przy 2,5tys ale wypełnienie to różnie.

#30 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 października 2014 - 20:15

Przy trzymanych 2,5 tyż możesz mieć 40 % 50% jak i 60% i to są prawidłowe nastawy . Osobiście mam 45 około.








Podobne tematy Zwiń