#21
Napisano 13 października 2014 - 11:52
#22
Napisano 13 października 2014 - 22:09
#23
Napisano 13 października 2014 - 22:30
Cytat
wiesz, to zależy ile zarabiasz, jak masz kasę to jeździsz na PB ,jak nima kasy to trzeba iść na kompromis z lpg ,jak dużo nie jeździsz to jakoś na tej benzynie się przeżyje ,ale jak ktoś dużo jeździ to weź to utrzymaj z uczciwej pracy części też nie są tanie jak do takich starych gratów ,tak że trzeba współczuć kolegom co mają lpg w gwizdach ,a nie im dogryzać
Użytkownik melfio1 edytował ten post 13 października 2014 - 22:31
#24
Napisano 13 października 2014 - 23:01
Mam do dyspozycji diesela z turbiną, diesela wolnossącego, benzynę z gazem i benzynę bez gazu. Na dzień dzisiejszy wiem, że diesel nowej generacji 2.0 CRD jest bardzo ekonomiczny. Przy sporej masie pali w mieście 9l, a na trasie 7l i mniej na setkę. Ale dwumas, turbina ze zmiennym układem łopatek i pompowtryski dały się już we znaki. Do tego uzywany na krótkich trasach. Dobrze chociaż, że mam wersję bez filtra cząstek stałych. Pali mniej, ale naprawy i części są dużo droższe.
Z LPG w mecedesie też mam problem i od dnia zakupu jeżdżę na benzynie. Jest to do ogarnięcia, ale więcej z tym problemów niż to warte. Nie jesteś nigdy pewien, czy to problem z gazem, czy ke-jet się odzywa. Najpierw musisz ogarnąć ke-jeta, a dopiero później instalację. Gazownik nie jest w stanie Ci nic przy tym wtrysku mechanicznym w sumie zrobić. Więc bujanie się od fachowca do fachowca i brak kompleksowej usługi po prostu męczy.
Kolejne auto z ke-jetem ale bez LPG sprawia mniej problemów, a jak się już coś dzieje, to jakiś drobiazg. Ale pali nawet i 15l PB po mieście
Pozostaje jeszcze diesel wolnossący, który uchodzi za bezawaryjny. Mam też i takiego z silnikiem 3.0, ale nie jestem w stanie nic na ten temat jeszcze powiedzieć. Kumpel tylko mi wspominał, że nie ma dla niego wielkiej różnicy co do jakości paliwa, można lać nawet do 70%-80% oleju jadalnego i też będzie jeździł! Spali więcej niż nowszej generacji jak np. ten CRD,(większa moc z mniejszej pojemności), ale do pompowtrysków nie wpakuję frytury
Będę się bawił i w miarę obserwacji chętnie podzielę się doświadczeniami. Na pewno nie drwię z ludzi używających instalacji LPG, ale znam realia połączenia jej z silnikiem z mechanicznym wtryskiem. Może być to koszmar i niekończące się wizyty w serwisach
A tak wracając do tematu u mnie nierówne obroty byly spowodowane po koleji:
-ułamane łebki dwuch świec
-palec i kopułka rozdzielacza
-dziurawy kalosz
-wtrysk startowy
-sonda lambda
Sonda lambda była tylko zostawiona fachowcowi, a resztę ogarnąłem sam
Użytkownik Davidushka edytował ten post 13 października 2014 - 23:13
#25
Napisano 14 października 2014 - 17:41
#26
Napisano 22 października 2014 - 12:00
Użytkownik nicu89 dnia 12 października 2014 - 20:09 napisał
60 t. C to temperatura, do której sterownik wtrysku wyprowadza korekty składu mieszanki (wzbogacenie) podczas pracy silnika. Tak czy inaczej nie powinno to skutkować podnoszeniem obrotów biegu jałowego.
Zacznij od sprawdzenia, czy klapa przepływomierza chodzi ci płynnie. W tym celu, zdemontuj górną część obudowy filtra powietrza, wciśnij dłonią klapę przepływomierza do oporu w dół (oczywiście na wyłączonym silniku!) a następnie gwałtownie ją puść. Powinna błyskawicznie odskoczyć do pierwotnego położenia. Jeśli podczas powrotu w pewnym momencie zwalnia albo zacina się przed dotarciem do górnego położenia to koniecznie musisz zdemontować przepływomierz i porządnie go wyczyścić najlepiej takim preparatem jak do czyszczenia gaźników.
Jeśli jednak to nie pomaga to sprawdź coś jeszcze - mianowicie zaobserwuj co się dzieje gdy masz takie podwyższone obroty i w tym momencie na postoju skręcisz kierownicą do oporu w obojętnie którą stronę. Czy obroty wtedy opadają do właściwych czy nie?
A jeśli chodzi o sprawdzenie wypełnienia to nie czekaj z tym do czasu wymiany uszczelki pod głowicą bo to jest operacja, którą można wykonać niemalże od ręki więc nie warto z tym zwlekać.
#27
Napisano 22 października 2014 - 18:50
#28 Gość_janin_
Napisano 24 października 2014 - 09:11
Użytkownik pgorzala dnia 22 października 2014 - 12:00 napisał
Odnośnie klapy przepływomierza, to można spróbować przed demontażem przepływomierza odkręcić śrubę mocującą klapę, wcisnąć klapę, wsunąć 4 długie paski grubego papieru pomiędzy klapę i gardziel przepływomierza (na godzinie 0, 3, 6 i 9) i puścić klapę, po czym deliktanie dokręcić śrubę.
#29
Napisano 27 października 2014 - 18:01
#30
Napisano 27 października 2014 - 20:15
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|