[T1] Turbo do OM617 lub OM602
#1
Napisano 29 grudnia 2020 - 22:34
Noszę się z zamiarem zakupu legendarnej kaczki w celu przebudowy na kampera całorocznego (wybór pojazdu nie podlega negocjacji ).
Auto po zakupie zostanie rozebrane na atomy, zostaną przeszczepione mosty i reduktor z terenówki, rama pójdzie do piaskowania, buda do odbudowy (bo na znalezienie zdrowej nawet nie liczę), a silnik na kapitalkę.
I tu pojawia się mój największy problem czyli silnik. Jakikolwiek seryjny silnik w kaczce nie nada się do zastosowania napędu 4x4 i wagi pojazdu który będzie prawie zawsze zbliżony do DMC - to w tej kombinacji po prostu nie będzie jeździć (tam gdzie ja chcę aby to jeździło ).
Niestety znalezienie dzisiaj legendarnego silnika OM606 (rokującego i jednocześnie w realnych pieniądzach) jest raczej trudne bo wszyscy już wszem i wobec wiedzą o jego potędze i pakują go do każdego projektu - terenówek, łodzi motorowych, maszyn rolniczych SAM, itd... Szukam więc alternatywy i rozważam opcję przebudowy oryginalnego silnika - z plusów: nie trzeba szukać i kupować specjalnie innego motoru, kombinować ze skrzynią biegów, przespawywać mocowań łap, itp. rzeźby. Z minusów: zdaje sobie sprawę z tego że wolnossące silniki mają odrobinę inną konstrukcję.
Pomyślałem aby ograniczyć krąg poszukiwań kaczki do modelu 309 lub 310 w których występowały OM617 i OM602. I tenże fabryczny silnik uturbić, bo widzę że wychodziły też wersje z turbo w innych modelach. Znalazłem też filmik od naszych zachodnich sąsiadów którzy dokonali takiej przeróbki:
https://www.youtube....h?v=SqsDVtuAbhI
Co musiałbym przełożyć i z jakiego modelu aby to było możliwe? Co dorobić samemu? Jeśli chodzi o nakład pracy, to silnik i tak jaki by nie był to po zakupie go rozbierzemy i sprawdzimy, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby w nim coś zmienić, dorobić jakiś spływ oleju w misce, wymienić kolektor itp.
A może jest opcja wstawienia od razu jakiegoś turbo ze zmienną geometrią? Zmiany sekcji w pompie?
Generalnie w rezultacie po takim remoncie+modyfikacji chciałbym mieć przede wszystkim dobry dolny zakres obrotów i coś pod butem na wyższe wzniesienia, ale bez bezsensownego lania paliwa które owocuje tylko wysokim EGT i nadpalaniem tłoków... Takie powiedzmy, ok. 180km? Możliwe do zrobienia?
Pozdrawiam!
#2
Napisano 01 stycznia 2021 - 11:16
#3
Napisano 01 stycznia 2021 - 13:00
Dlatego w kręgu zainteresowań mamy tylko rozwiązania na mechanicznej pompie, w których czujniki mogą pełnić funkcję tylko informacyjną dla kierowcy.
Jeśli chodzi o zmiany jakie trzeba poczynić w OM617 lub OM602 by dołożyć turbo, to interesują mnie wszystkie, nawet takie które z punktu widzenia normalnego człowieka nie mają żadnego sensu - po prostu wybierzemy te które są krytyczne dla działania takiej przeróbki i przeważymy opłacalność rzeźbienia
Także serdecznie zapraszam do wypisywania swoich propozycji.
Użytkownik b0ch3n edytował ten post 01 stycznia 2021 - 13:01
#4
Napisano 06 stycznia 2021 - 19:11
https://www.youtube....h?v=YNtXrxlyMjE
#5
Napisano 07 stycznia 2021 - 18:31
Ja rozumiem ideę, że w dorzeczu amazonki auto ma być naprawialne młotkiem i drutem, ale to w przypadku agregatu zmotanego nigdy tak nie działa, nawet na imprezach 4x4 w relatywnie cywilizowanym kraju to nie działa.
#6
Napisano 07 stycznia 2021 - 20:53
1.Uturbienie nieuturbionych OMek będzie kosztowało nerwy i tyle samo pieniędzy albo więcej niż Okular z 3.0
2.O M57 już Carl00s wyjaśnił
3.Nic, co będzie miało ponad 150 koni i sprężarkę nie będzie naprawialne na końcu świata z wykorzystaniem śrubokręta, młotka i klucza, chyba że będzie to wymiana paska wielorowkowego albo termostatu.
4. 606 i M57 to udane silniki, seryjnie produkowane i nie zepsują się raczej na tym końcu świata. Urzeźbione cokolwiek = nie znasz dnia ni godziny. Mam wrażenie, że do wolnossącego 602 i 617 trzeba by natrysku na denka, modyfikacji pompy, rzecz jasna turbo z kolektorem, pewnie idąc dalej IC, modzenie/remont głowicy i pewnie kwota osiągnęła pułap kupna gotowego motoru
#7
Napisano 08 stycznia 2021 - 07:43
#8
Napisano 08 stycznia 2021 - 09:32
Użytkownik andrzejrz dnia 08 stycznia 2021 - 07:43 napisał
Gdybym zdecydował się rzeźbić OM606 to szukać go z manualem i od razu próbować przełożyć razem ze skrzynią czy skrzynia z kaczki podejdzie?
Jeśli chodzi o rzeźbienie w OM602, to znalazłem jeszcze taki temat na Fińskim(?) forum -> link.
Czy mógłby mi ktoś proszę zrobić zdjęcie na silniku jak wyglądają te natryskiwacze oleju abym mógł poznać po silniku czy je posiada? Szukałem w internetach, ale w wynikach same zdjęcia części, a mi potrzeba wskazania gdzie je znajdę na silniku
Użytkownik b0ch3n edytował ten post 08 stycznia 2021 - 09:54
#9
Napisano 08 stycznia 2021 - 10:10
#10
Napisano 08 stycznia 2021 - 10:24
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|
||
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|