Skocz do zawartości




- - - - -

Centralny zamek- co sie stało?


100 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Ryszard


  • Postów: 20
  • Na forum od: 05 kwi 2007

Napisano 05 kwietnia 2007 - 13:02

Witam serdecznie ! Ze zgrozą stwierdziłem ,że po naciśnięciu pilota włącza sie tylko czuwanie systemu alarmowego, ale nie zamykają się drzwi. Zamknięcie drzwi następuje dopiero po przekręceniu kluczem zamka bagażnika. Proszę o wskazanie możliwej przyczyny usterki. Autko to 190-tkaE 1989 :) :slinka: :D



#2 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 05 kwietnia 2007 - 13:10

Ryszard, masz juz od dawna ten samochod?? I tak stalo sie od tak?? Czy kupiles ta :slinka: i powoli usuwasz usterki :)

#3 Offline   Ryszard


  • Postów: 20
  • Na forum od: 05 kwi 2007

Napisano 05 kwietnia 2007 - 14:01

[ Jeżdżę już długo. Było wszystko sprawne. Nie należę do maniakalnych grzebaczy w celach poznawczych.

#4 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 kwietnia 2007 - 14:34

Ryszard, jezeli centralny zamekdziala to szukalbym raczej usterki w przejsciu sygnalu z centralki alarmu na pompke podcisnienia. Mozliwe ze censtralka nie daje sygnalu, albo rozlaczyly sie przewody.

#5 Offline   Ryszard


  • Postów: 20
  • Na forum od: 05 kwi 2007

Napisano 05 kwietnia 2007 - 15:00

[O! bywałem tu już kiedyś i cieszę sie ,ze trafiłem na wyjadacza Botata. Dzięki.
Będąc neptykiem od elektryki samochodowej powiem ,że mam umocowaną pod obudową kolumny kierownicy plastikową kosteczke podobna do pilota mającą zieloną i czerwoną diodę- to cos połaczone jest przewodami z większym pudełkiem spoczywającym luzem nad miękką maskownicą przykręconą chyba 4 blachowkrętami nad kolanami kierowcy. Ze względu na brak czasu wiem tylko tyle i tylko to zobaczyłem nic nie grzebiąc. sprawdzę połączenie el. tych elementów, w nadziei ,że wypieła się jakas mała wtyczuszka i dam znać co wskórałem.

#6 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 05 kwietnia 2007 - 15:29

Ryszard napisał:

większym pudełkiem spoczywającym luzem
czyt. sterownik do centralnego zamka i/lub alarmu

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 05 kwietnia 2007 - 15:38

Ryszard napisał:

że wypieła się jakas mała wtyczuszka i dam znać co wskórałem.

Musisz posprawdzać na początek wszystkie połączenia. Alarm pewnie wpięty jest w instalację centalnego przy drzwiach kierowcy pod dywanami. Przedstawiam materiał poglądowy:
Dołączona grafika

Do sterowania zamkiem pneumatycznym potrzebny jest impuls 3 sekundowy.

#8 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 kwietnia 2007 - 16:14

kosteczka z czerwona i zielona dioda w moim przypadku jest to czujnik uderzeniowo/wstrzasowy :roll:

#9 Offline   Ryszard


  • Postów: 20
  • Na forum od: 05 kwi 2007

Napisano 06 kwietnia 2007 - 11:53

Witam i niniejszym informuje ,że problem juz załatwiony! Pojechalem po prostu do fachmana, który zeznał,że czasem pomaga rozłączenie na chwilę zasilania pompy podciśnienia pod kanapą. Po sprawdzeniu przewodów w przedniej cześci kabiny zajrzal właśnie tam . sprawdził pompę, jej obwód drukowany, podłaczyl ponownie i wszystko zadziałało. Dodam tylko ,że nie mialem pojęcia o tym ,że ktos kiedyś dokonał jakiegos zabiegu na zamkach drzwi, w których klucz obraca sie dookoła jak chce, ale to ponoc po to ,żeby można było otworzyć i zamknąc samochód zamkiem bagażnika! Wciąż więc fata morgana , ale grunt ,że działa jak dawniej i wesołych świąt życze wszystkim zaangażowanym w pomoc w mojej sprawie i pozostałym miłośnikom porządnych samochodów.

#10 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 kwietnia 2007 - 13:39

Cytat

klucz obraca sie dookoła jak chce...żeby można było otworzyć i zamknąc samochód zamkiem bagażnika!
To ktoś był zbyt nadgorliwy. Auto i bez tego patentu można zamykać i otwierać "bagażnikiem". Jeśli przekręcisz kluczem w prawo i cofniesz: auto zamknięte. Jeśli przekręcisz w prawo i w tej pozycji wyjmiesz kluczyk: auto zamknięte, z tą różnicą, że otwierając auto z pilota czy też "drzwiami" centralny nie obsługuje klapy bagażnika. Kufer zostaje zaryglowany.








Podobne tematy Zwiń