Jump to content




* - - - - 1 votes

[W124] M111 2.2 - Nierówna praca


175 replies to this topic

#11 Offline   mr_simon


  • posts 353
  • Joined 13 Jan 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Posted 24 May 2011 - 21:48

hub1, w tym silniku nie ma mapsensora. Opisz dokładniej jak u Ciebie wygląda nierówna praca silnika.



#12 Offline   hub1


  • posts 26
  • Joined 17 May 2008
  • Miejscowość: Karnice

Posted 24 May 2011 - 23:37

Silnik po dopaleniu nie utrzymuje wolnych obrotów,trzęsie,przerywa bez wciśnięcia delikatnie gazu zgaśnie.
Jak tylko auto ruszy nawet 1km/h zaczyna trzymać wolne obroty, nie gaśnie.
Podczas jazdy przy mocniejszym przyśpieszaniu potrafi przerywać przy ok 3500 obr. , ale nie zawsze.
Ciekawostką jes to ,że czasem mu coś odbije i pracuje normalnie.
Naprawiłem wiązke, wymieniłem przepływomierz, zamieniałem przepustnice, swiece i przewody wymieniłem zaraz po zakupie.
:zeby: ma sekwencyjną lpg, na gazie jest normalnie. Gazownik mówił ,że kom. gazowy skonfigurował tak iż potrzebuje on tylko sygnał z 1-wtryskiwacza, reszte "mapy" wtrysku robi sobie sam. Po podłonczeniu do kom.gazowego było widać ,że czasy wtrysku bęzyny na wolnych obrotach nie miały stałej wartości.

Jest jeszce coś dziwnego jak włoże bezpiecznik do srebrnego przekażnika to włancza się zapłon, było tak przed wszystkimi moimi naprawami.(przekażnik też wymieniony)
Sprawdzałem czy mam zwarcie ale nic nie znalazłem.
Czy ma ktoś schematy instalacji do tego modelu.

#13 Offline   mr_simon


  • posts 353
  • Joined 13 Jan 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Posted 25 May 2011 - 06:42

Pierwsze co mi przyszło do głowy to czujnik temperatury płynu chłodniczego. Jeździsz bez bezpiecznika w srebrnym przekaźniku? ABS Ci chyba nie działa? Przekaźnik który wymieniłeś był w 100% sprawny? W większości przypadków wystarczy przelutować i jest OK. Czy robiłeś diagnostykę?

#14 Offline   Smok


  • posts 83
  • Joined 13 Sep 2008
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 25 May 2011 - 18:35

Witam, mam pytanie do kolegi mr_simon, czy możesz dokładnie opisać w jaki sposób zrobić całkowity reset przepustnicy, mam podobną sytuację i szukam pomocy, mam dostęp do Star Diagnosis, dziękuję za wsparcie i pozdrawiam :smiech2:

#15 Offline   mr_simon


  • posts 353
  • Joined 13 Jan 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Posted 26 May 2011 - 07:05

Smok, nie mam pojęcia jak to zrobić za pomocą SD, widziałem działanie tego sprzętu w ASO, ale diagnosta niestety nie był kompetentny w tym co robił. Jeżeli masz dostęp do prostego interfejsu diagnostycznego, to za pomocą programu HFMScan mogę Cię poinstruować. Możesz jeszcze zrobić w ten sposób jak opisałem kilka postów wyżej, możliwe, że Twój ECU nie będzie tak toporny jak mój i przepustnica sama się zaadoptuje.

#16 Offline   Smok


  • posts 83
  • Joined 13 Sep 2008
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 26 May 2011 - 12:43

mr_simon, program HFMScan mam już na dysku wersja 1.27, podaj mi jak możesz nazwę interfejsu za pomocą którego połączę się z ECU, dokopałem się też do opisu jak zresetować przepustnicę za pomocą HMFS, jak skompletuję wszystko co potrzebne chętnie skorzystam z twojej pomocy, będę się odzywał, dzięki za pomoc - pozdrawiam.

Edit: już mam wszystko, jak kupie sprzęt będę się kontaktował :D ;)

#17 Offline   hub1


  • posts 26
  • Joined 17 May 2008
  • Miejscowość: Karnice

Posted 26 May 2011 - 16:47

mr_simon, nie robiłem disgnostyki , ponieważ u mnie w okolicy w warsztatach powiedzieli , ze nie mają sprzetu aby podpiąć się pod ten ECU. Dowiedziałem się ,ze moge go tylko diagnozować za pomocą kodów błyskowych.
Jesli mozliwe jest podłonczenie się do ECU ja również prosiłbym o nazw interfejsu, i programu to sam poprubuje.
Wracając do przekażnika to przelutowałem pierwszy-nie pomogło, więc założyłem drugi-jest to samo. ABS działa bez problemu.

#18 Offline   hub1


  • posts 26
  • Joined 17 May 2008
  • Miejscowość: Karnice

Posted 26 May 2011 - 16:55

mr_simon, nie robiłem disgnostyki , ponieważ u mnie w okolicy w warsztatach powiedzieli , ze nie mają sprzetu aby podpiąć się pod ten ECU. Dowiedziałem się ,ze moge go tylko diagnozować za pomocą kodów błyskowych.
Jesli mozliwe jest podłonczenie się do ECU ja również prosiłbym o nazw interfejsu, i programu to sam poprubuje.
Wracając do przekażnika to przelutowałem pierwszy-nie pomogło, więc założyłem drugi-jest to samo. ABS działa bez problemu.

#19 Offline   mr_simon


  • posts 353
  • Joined 13 Jan 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Posted 27 May 2011 - 07:19

hub1, sprawdź rezystancję czujnika temperatury płynu chłodniczego i porównaj dane:
Dołączona grafika

Jeśli chodzi o diagnostykę interfejsem to polecam zakup firmy Viaken - zwykły, prosty, bez multipleksera. www.viaken.pl

Do tego HFMScan i możesz diagnozować swoją ;)

#20 Offline   Marcinzzz


  • posts 79
  • Joined 25 Mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Posted 17 October 2011 - 14:36

Witam, przeniosłem się z diagnostyką mojego auta do tego tematu. Jest bardziej odpowiedni.
Mam problem z przepływomierzem. Na kodach błyskowych wybija mi 4(błyski) a dopiero po dalszej jeździe 13. czyli ewidentnie winna jest przepływka. Rozebrałem, umyłem wyczyściłem i nic. Rozebrałem od niego kostkę i na uruchomionym silniku, na pinach 2,4 jest napięcie a na 1, 5 jest 667Ohm. Rezystancja w ogóle się nie zmienia, czy silnik zimny czy ciepły, wysokie obroty, niskie też nic.

Czy to jest ten problem? Czy ta rezystancja powinna się zmieniać po dodaniu gazu, czy zmiennej temperatury?
A teraz najgorsze pytanie, jaką przepływkę kupić? Na aledrogo znalazłem za 180zł
A za Bosha krzyknęli mi 900zł. Mam jeszcze jakiś włoski za 200zł
Czy któryś się nadaje?








Podobne tematy Zwiń