Jump to content




- - - - -

[w201/w124] ASD - nie dziala



117 replies to this topic

#111 Offline   Qbica84


  • posts 11
  • Joined 23 Apr 2018
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 May 2020 - 08:16

Koledzy pytanie... Zmieniłem silnik w swoim mercu, na motorze zamontowana jest tandem pompa. Ja u siebie nie mam nivo/asd. Zatem jeden obieg jest niepotrzebny. Zaslepiony obieg spowoduje uszkodzenie pompy. A czy mogę zrobić tzw krótki obieg? Zasilanie połączone z powrotem krótkim odcinkiem węża? Uszkodzi się pompa w ten sposób? Czy powinienem zastąpić ją zwykłą a2104662601? Proszę o podpowiedź.

Edited by Qbica84, 14 May 2020 - 08:16.




#112 Offline   jackjan73


  • posts 9
  • Joined 12 Mar 2020
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 29 October 2020 - 21:15

Witam. W moim W124 300ce M103 walczę z ASD i sprawa wygląda tak:
1. odpalony, utrzymane wyższe obroty wciśnięty pedał hamulca - kontrolka asd gaśnie po skasowaniu błędu nr8 i system działa prawidłowo (blokuje dyferencjał i zaświeca sie trójkąt jak zrywam przyczepność).
2. potem gaszę, odpalam i jest dalej OK.
2. odpalam zimny lub przestudzony np. po pół godziny - zarzuca błąd nr8 i nie można go skasować (kontrolka ASD świeci).
Trochę za niski poziom płynu ZHM zauważyłem, ale czy to może powodować takie objawy?
Czujnik STOP nowy.
Ktoś może spotkał się z takimi objawami?

#113 Offline   tomuss1980


  • posts 417
  • Joined 25 Jan 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Posted 29 October 2020 - 21:58

Wiesz co?
Kiedyś mialem podobny problem z zapalajacym sie trojkatem ASD ale u mnie dodatkowo w tym czasie byl problem z ABS- stale sie swiecił. A ASD wywalało jak chcialo raz bylo dobrze przez kilka tyg a raz potrafilo wywalic zaraz po skasowaniu błedów.
Jak ogarnąłem ABS to problem z ASD zniknął na dobre.
Może u Ciebie też sie cos dzieje z ABS i stąd te problemy, te uklady działaja na wspólnych czujnikach i maja jeden sterownik.
Zacznijmy od tego czy zapala Cie sie kontrolka ABS po przekreceniu kluczyka w pozycje w ktorej odbywa sie test kontrolek?

#114 Offline   jackjan73


  • posts 9
  • Joined 12 Mar 2020
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 November 2020 - 20:12

Wyświetl postUżytkownik tomuss1980 dnia 29 October 2020 - 21:58 napisał

Wiesz co?
Kiedyś mialem podobny problem z zapalajacym sie trojkatem ASD ale u mnie dodatkowo w tym czasie byl problem z ABS- stale sie swiecił. A ASD wywalało jak chcialo raz bylo dobrze przez kilka tyg a raz potrafilo wywalic zaraz po skasowaniu błedów.
Jak ogarnąłem ABS to problem z ASD zniknął na dobre.
Może u Ciebie też sie cos dzieje z ABS i stąd te problemy, te uklady działaja na wspólnych czujnikach i maja jeden sterownik.
Zacznijmy od tego czy zapala Cie sie kontrolka ABS po przekreceniu kluczyka w pozycje w ktorej odbywa sie test kontrolek?
Zapala się i po odpaleniu gaśnie. ABS działa poprawnie.

#115 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 04 November 2020 - 20:54

Wyświetl postUżytkownik jackjan73 dnia 29 October 2020 - 21:15 napisał

Czujnik STOP nowy
To nie wszystko. Taki czujnik w czasie montażu musi być odpowiednio ustawiony. Na YouTube są filmiki jak go ustawić.

Wyświetl postUżytkownik tomuss1980 dnia 29 October 2020 - 21:58 napisał

te uklady działaja na wspólnych czujnikach i maja jeden sterownik.
Czujniki są wspólne, ale sterowniki są dwa - a nie jeden.

Wyświetl postUżytkownik jackjan73 dnia 29 October 2020 - 21:15 napisał

Trochę za niski poziom płynu ZHM zauważyłem, ale czy to może powodować takie objawy?
Układ ASD nie sprawdza ani poziomu, ani ciśnienia, ani czy ASD działa czy nie. Po prostu jak stwierdzi, że jest konieczność załączenia blokady to wysyła sygnał na zaworek i nic go więcej nie obchodzi.

#116 Offline   tomuss1980


  • posts 417
  • Joined 25 Jan 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Posted 04 November 2020 - 22:39

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 04 November 2020 - 20:54 napisał

Czujniki są wspólne, ale sterowniki są dwa - a nie jeden.
Sterownik jest jeden. Do ASD jest dodatkowy przekaznik, ale sterownik jest jeden. Jutro podam jego numer

#117 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 04 November 2020 - 23:57

Wyświetl postUżytkownik tomuss1980 dnia 04 November 2020 - 22:39 napisał

Sterownik jest jeden. Do ASD jest dodatkowy przekaznik, ale sterownik jest jeden. Jutro podam jego numer
Doskonale wiem, co tam siedzi i numer nie jest mi do niczego potrzebny. Jak bym jednak nie wiedział - to numer i tak mi nic nie da.
Zacznijmy jednak od początku: Przyjąłeś w dyskusji terminologię handlarzy części: jak kostka jest duża - to sterownik. Jak mała - to przekaźnik. Rzeczywiście przekaźnik w samochodzie ma zazwyczaj małe rozmiary, jednak nie tu leży różnica. Różnica jest w środku. Przekaźnik to zazwyczaj "idiota" o nieskomplikowanej konstrukcji. Np. taki:
Dołączona grafika
Zwojnica z drutu i styki. Podajemy mały prąd na uzwojenie, który załącza duży prąd na stykach.
STEROWNIK natomiast to skomplikowane urządzenie elektroniczne które potrafi przyjąć wiele sygnałów wejściowych, potrafi je przetwarzać, potrafi uwzględniać zależnie od potrzeb zmiany temperatury, częstotliwości, napięcia, prądu, czasu, czego efektem jest jeden lub więcej sygnałów wyjściowych. Nowoczesne sterowniki oparte są zazwyczaj na działaniu procesorów, mają możliwość diagnostyki i mają pamięć błędów. "Kostka" ASD jest więc właśnie sterownikiem - takim jak sterownik ABS-u a nawet bardziej zaawansowanym bo ma możliwość diagnostyki i nieulotną pamięć błędów - czego nie ma sterownik ABS.
Oba układy działają w twoim aucie całkowicie niezależnie - jedynie korzystają z tych samych czujników prędkości.
Na koniec jeszcze ciekawostka: Były w produkcji auta (201 i 124) z ASD, a bez ABS-u. Miały takie piasty jak auta z ABSem, nie były jednak wyposażone w sterownik ABS i pompę ABS. Nie miały zbyt wielkiego powodzenia. Takie dziwne "cudaki"...

Edited by Gerri, 05 November 2020 - 00:07.


#118 Offline   maniek73


  • posts 34
  • Joined 06 Jan 2014
  • Miejscowość: świętochłowice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 28 November 2020 - 16:05

Czy samo ustroistwo, gruszka itd podpięte na krótka pod kabel powinno wydobywać jakiś ciągły dźwięk czy tylko cykanie?








Podobne tematy Zwiń