Jump to content




- - - - -

[w201] swap 2.0 benzyna na 2.4d+ turbo vw 2.5 tdi


9 replies to this topic

#1 Offline   Maksiu


  • posts 7
  • Joined 12 Aug 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:e124 2.0 diesel dziadka
  • Inne auto:allroad 2002/t4multivan mr98

Posted 10 February 2015 - 14:15

witam, sprawa wygląda tak że dziadek zakisił w piwnicy 2 silniki od beczki w123 2.4 diesle (jeden ponoć nisko, drugi "średnio obrotowy" - (ponoć lepszy) pierwsze pytanie to czy istnieje taka różnica i jakie ma znaczenie) mam mercedes 190e benzynkę z cztero biegową skrzynią ale coś mi szarpie podczas podtrzymywania obrotów na przedostatnim garnku od strony frontu samochodu(kompresja cylindrów na wszystkich taka sama), poza tym mam trochę miejsca na to by się pobawić (poprzednie samochody : daihatsu charade i suzuki swift potrafiłem rozebrać i poskładać tak by wszystko grało jak należy w dobę i zastanawiam się czy nie skonstruować sobie stanowiska z silnikiem 2.4 d który bym odświeżył, możliwie przerobił i zamontował w moim wysłużonym egzemplarzu. kupując przyznam ..dobierałem pod przeróbki i nie szukałem rarytasu, możliwości są jakieś zapał duży a pole do popisu -> 190e przyznajmy chwytające za serce ;)

mam turbinkę od 2,5 tdi volkswagena, drugi ke-jetronik z silnika 2.0 w którym gaz złamał łapę podciśnienia i z tego sprawnego zamontowanego w aucie chciałbym odrysować i (znajomy ma warsztat z pełną tokarnią, sam lubię rzeźbić w stali) i wyważyć by ten mieć na zapas alboo.. i to drugie pytanie: czy on by tego diesla mógł zasilać (w końcu to mechaniczny wtrysk i jeden i drugi silnik jest czterocylindrowy) ,zostałby wyliczony i rozwiercony + dołożony nowy filtr powietrza. diesel-mopar/muscle ,na nasze warunki - dlatego chciałbym go uturbić żeby zredukować spalanie z 10 do 7/xxx litrów bo wiadomo przy jeździe agresywnej jaką preferuję to mogłoby mieć apetyt.. mniejsza, paliwo musi się kończyć. :D

bardzo kręciłoby mnie to że zbudowałbym wyjątkową, odpowiadającą moim wymaganiom samoróbkę. pytanie trzecie: to ma rację bytu, czy musiałbym wcisnąć w to komputer przez turbo z vaga? czy koszt odświeżenia silnika, podrasowanie rozrządu, nowe specjalne uszczelki itd+ eksploatacja nie przewyższy bardziej wydajnego swapa z rozbitki z nowszego modelu ?

nie chcę tym samochodem zap*%$#@!@# szczerze mówiąc, chodzi mi o moment obrotowy, o silnik turbo-diesel i niezawodność + potwora w tej bryle skromnie bądż nieskromnie wkomponowanego :) proszę o możliwe podpowiedzi, każdą dementację tego pomysłu i powody do dyskusji.

dodam jeszcze że jestem młodym kolesiem, znającym się na mechanice na poziomie podstawowym ale mam ten łeb na karku i jest pare osób które mogłyby mi technicznie pomóc. np. dziadek mojego kumpla przerobił własnoręcznie w garażu uaz'a tak że skurczybyk (bo wielki jest) podnosi się o 30 cm na hydraulice, ma obie osie skrętne + pneumatyczne sprzęgła napędów itd. ale potrzebna mi doza informacji od ludzi bardziej "wgryzionych" w temat mechaniki mercedes'owskiej . znajdzie się ktoś kto popiera ten pomysł? pozdrawiam, szerokości! :)

"podrasować rozrząd" - mam na myśli to że czasem chciałbym diesla wykręcić ponad skalę i pociągnąć do naprawdę wysokich obrotów ~5500rpm/6000rpm ,czy to wymaga przeróbki (w tym momencie piszę dość niedoinformowany) czy potrzebny będzie wtedy tylko ewentualny zapas głowicy i rozrządu czy da się coś bardziej przystosowanego wymyśleć? może od razu ktoś powie: musisz mieć biturbo to poszukam biturbo ;)

Edited by vorlog, 10 February 2015 - 20:48.
Regulamin pkt II.I. Posty połączono.




#2 Offline   JuR


  • posts 896
  • Joined 01 Nov 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Posted 10 February 2015 - 16:47

Ja powiem co wiem i co mi się wydaje, potem ktoś to może poprawi, albo nawet tego nie czytaj.
Więc silnik wybrał bym om605 z C/E klasy w wersji turbo, pompe z om602 turbo i na takim zestawie to składał.
Motory z w123 to mimowszystko dobre solidne ale już bardzo stare konstrukcje i problem z częściami mógłby być.

Na zaproponowanym zestawie, po pogadaniu z kolegą mirasmerc i tej pompie która jest, po zwiększeniu boosta i regulacji pompy zrobisz ok. 180 kucyków.

Co do wysokiego kręcenia, to bardziej bym się przejmował pompą która musi lać te paliwo do 6000 rpm.

Wyświetl postUżytkownik Maksiu dnia 10 February 2015 - 14:15 napisał

możliwości są jakieś zapał duży a pole do popisu -> 190e przyznajmy chwytające za serce ;)
Tutaj przedewszystkim chodzi o grubość portfela.. bo om605 + skrzynia to jest 3 tysiaki w góre, do tego pompa i reszta gratów.
Można pomyśleć o om602 turbo i to w serii ma już 126 kucyków i wtedy to dłubnąć na 140 da się spokojnie, opcja tańsza, silnik występował w 190, czyli części typu wały itp do dostania.. jednakże, jak szukałem 190 z tym motorem, to poprostu sobie odpuściłem..

Najlepiej to zmień auto, na 190 2.6 m103 albo 2.5 om602, taniej rozsądniej, prościej...
Jak rzeczywiście chcesz dłubac, to dłubaj tą benzynkę co masz i ją dmuchnij.

#3 Offline   mirasmerc


  • posts 239
  • Joined 25 Jul 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Posted 11 February 2015 - 00:01

Wyświetl postUżytkownik Maksiu dnia 10 February 2015 - 14:15 napisał

bardzo kręciłoby mnie to że zbudowałbym wyjątkową, odpowiadającą moim wymaganiom samoróbkę. pytanie trzecie: to ma rację bytu, czy musiałbym wcisnąć w to komputer przez turbo z vaga? czy koszt odświeżenia silnika, podrasowanie rozrządu, nowe specjalne uszczelki itd+ eksploatacja nie przewyższy bardziej wydajnego swapa z rozbitki z nowszego modelu ?

Wyświetl postUżytkownik Maksiu dnia 10 February 2015 - 14:15 napisał

dodam jeszcze że jestem młodym kolesiem, znającym się na mechanice na poziomie podstawowym ale mam ten łeb na karku i jest pare osób które mogłyby mi technicznie pomóc


Wiec powiem tak, powiedz jaki fundusz chcesz przeznaczyć.

Wyświetl postUżytkownik Maksiu dnia 10 February 2015 - 14:15 napisał

drugi ke-jetronik z silnika 2.0 w którym gaz złamał łapę podciśnienia i z tego sprawnego zamontowanego w aucie chciałbym odrysować i (znajomy ma warsztat z pełną tokarnią, sam lubię rzeźbić w stali) i wyważyć by ten mieć na zapas alboo.. i to drugie pytanie: czy on by tego diesla mógł zasilać (w końcu to mechaniczny wtrysk i jeden i drugi silnik jest czterocylindrowy) ,zostałby wyliczony i rozwiercony + dołożony nowy filtr powietrza. diesel-mopar/muscle ,na nasze warunki - dlatego chciałbym go uturbić żeby zredukować spalanie z 10 do 7/xxx litrów bo wiadomo przy jeździe agresywnej jaką preferuję to mogłoby mieć apetyt.. mniejsza, paliwo musi się kończyć

Czy ja dobrze rozumie chcesz KJ do disla założyć ? Wybacz ale przy takiej wiedzy myśle ze jeszcze nie czas na swapa bo najpierw byle jakiego disla wsadz i poznaj jego budowe. A co do spalania to niestety ono przy tej budowie silnika nie spadnie.

#4 Offline   JuR


  • posts 896
  • Joined 01 Nov 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Posted 11 February 2015 - 02:14

Wyświetl postUżytkownik mirasmerc dnia 11 February 2015 - 00:01 napisał

Czy ja dobrze rozumie chcesz KJ do disla założyć ?
Powiem tak, tej części wypowiedzi nie zrozumiałem do końca, czy faktycznie ten kj do diesla.. A może diesla na benzynę zrobić ? :D a kto to wie..
Miras, zaproponuj mu jakąś ofertę może chłop zostawi u Ciebie auto, bo sam to chyba nie ogarnie..

#5 Offline   mirasmerc


  • posts 239
  • Joined 25 Jul 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Posted 11 February 2015 - 07:52

Najtaniej wyjdzie orginalne 2.5 TD wsadzic na 10 zaworach i kolega powinien taki swap ogarnąć . Ja za taki silnik chce 1600 zł. A jak to jest duzo to szukac 2.5 D wsadzic i tez przyzwoicie bedzie jezdziło. Bo troche kosztów bedzie bo skrzynie 5 z osprzetem potrzeba jeszcze wsadzic ;)

Edited by mirasmerc, 11 February 2015 - 07:58.


#6 Offline   Maksiu


  • posts 7
  • Joined 12 Aug 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:e124 2.0 diesel dziadka
  • Inne auto:allroad 2002/t4multivan mr98

Posted 12 February 2015 - 00:37

Dzięki za podpowiedzi chłopaki i powiem wam że nie rezygnowałbym tak łatwo, jak mówiłem te 2, 2.4 mam, da się z tego co ustrugać sensownego? ..rzeczywiście nagadałem głupstw z tym wtryskiem :spokoj: . To jakiś common raile z rozbitki podobnej pojemności . Da się to uturbić? Ja tę stodziewięćdziesiątkę wybebesze i chcę wystylizować na w123, nie miałem dobrej okazji na beczkę ale taka była ;) Buda jest ocynk i nie bita po tyle więc całkiem zdrowo się trzyma, chodzi o to by była benzadrenalina. Małymi kroczkami liczę 8 000 w rok wsadziłbym w to spokojnie (system: szkoła+praca+benzynka+impreza rzadko-koszt utrzymania(mieszkam w rodzinnym domu)). A jak wyjadę na saksy w wakacje a nie zostanę w kraju to doliczmy jeszcze ze dwa tysie... chcę ten model który już mam, niech zostanie taki zawsze mi marzył się i niech już jest jak jest :spokoj: :grinhihi: Mówię serio, uwielbiam jeździć z zadatkami i talentem to jest moja największa pasja. Samochód nie musi wyglądać dobrze (choć powinien :D ..mówię coby nie podpaść) :metal: jednakże powinien się prowadzić jak należy a ja lubię gokartowy styl jazdy. + Nie lubię jak coś się marnuje gdy może posłużyć. Odpowiedzcie czy to 2.4 może posłużyć jak mniemałem, jeśli ktoś może, to proszę dajcie wskazówki żebym mógł to samemu skalkulować . I WANT TO PIMP MY RIDE .

#7 Offline   carl00s


  • posts 2,004
  • Joined 22 Feb 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 15 February 2015 - 15:36

To jest jakaś grubsza masakra, to co piszesz, niestety za mało mojej szkoły, żeby ten zestaw rozkodować i wyciągnąć z tego jakiś głębszy sens.

Ale tak kontrolnie zadam pytanie - jakie masz doświadczenie w pracy ze spalinowymi jednostkami napędowymi?

#8 Offline   michal93


  • posts 938
  • Joined 04 Mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Posted 15 February 2015 - 16:47

Ja np wg nie rozumiem co on teraz napisał..

#9 Offline   JuR


  • posts 896
  • Joined 01 Nov 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Posted 15 February 2015 - 19:00

Wyświetl postUżytkownik michal93 dnia 15 February 2015 - 16:47 napisał

Ja np wg nie rozumiem co on teraz napisał..
Chyba nikt nie zrozumiał tych "marzeń", dlatego też nikt nie odpisał.
Jak ktoś chce go uczyć podstaw to bardzo proszę, mi się nie chce.

#10 Offline   mirasmerc


  • posts 239
  • Joined 25 Jul 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Posted 15 February 2015 - 22:50

Wyświetl postUżytkownik Maksiu dnia 12 February 2015 - 00:37 napisał

lubię gokartowy styl jazdy

W 190 [w201] stylizowanej na w123 napewno tego nie uzyskasz ;) predzej traktorek do ciagania drzewa z 2.4 D da sie zrobic niz silnik do gokarda.








Podobne tematy Zwiń