Jump to content




[S124] Brys 2.5D 1995 kombi


60 replies to this topic

#11 Offline   Krzysiek127


  • posts 136
  • Joined 27 Oct 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Posted 19 December 2016 - 16:08

Wyświetl postUżytkownik brys dnia 11 December 2016 - 21:22 napisał

Niestety chemia okazała się trochę zbyt ostra...

Czego użyłeś, bo efekt super? Zwykle używam Akry, ale mam obawy że u mnie bedzie za słaba.



#12 Offline   tato81


  • posts 624
  • Joined 04 Aug 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 December 2016 - 20:34

Wyświetl postUżytkownik brys dnia 19 December 2016 - 14:48 napisał

Dokładnie tak, 390zł. Tylko, że ja kupowałem na miejscu, w hurtowni akumulatorów mieszczącej się od lat w Bydgoszczy. Do tego faktura i 2 lata gwarancji. Wg mnie nie ma się co bać, że to jakaś "podróba" :)
Gdzieś była dyskusja na forum na temat akumulatorów ostatnio. Myślę że 390zł za ORI to dobra cena i warto dać troch więcej. Mam dobre doświadczenia z tymi akumulatorami. Nigdy mnie nie zawiódł. No i ponadto kupując takowy zawsze można doposażyć "swój ołtarzyk" który co niektórych w oko kole ;) Prezencja pod maską pierwszorzędna!!!

Edited by tato81, 19 December 2016 - 20:34.


#13 Offline   DonMatteo


  • posts 84
  • Joined 04 Nov 2016
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SLK (R171)
  • Trzeci Mercedes:C (W203)
  • Inne auto:Chrysler Sebring

Posted 19 December 2016 - 20:43

Ja również złego słowa o nich nie mogę powiedzieć. Ponadprzeciętna trwałość (w w203 mam fabryczny od 10 lat i ma się świetnie), a różnica cenowa w porównaniu do czołowych producentów - niewielka.
Brys - dobry wybór :)

Edited by DonMatteo, 19 December 2016 - 20:45.


#14 Offline   brys


  • posts 62
  • Joined 05 Dec 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Posted 21 December 2016 - 00:14

Wyświetl postUżytkownik Krzysiek127 dnia 19 December 2016 - 16:08 napisał

Czego użyłeś, bo efekt super? Zwykle używam Akry, ale mam obawy że u mnie bedzie za słaba
Niestety to była jakaś zwykła, przeciętna chemia. Preparat do mycia silnika z marketu, dokładnie chyba Moje Auto, kolor butelki pomarańczowy. Używałem też szczotki do czyszczenia felg i ona robi duży efekt :)

Wyświetl postUżytkownik tato81 dnia 19 December 2016 - 20:34 napisał

Myślę że 390zł za ORI to dobra cena i warto dać troch więcej.
Też tak uważam. W porównaniu do innych dobrych akumulatorów 95-100ah to jest dopłata rzędu kilkudziesięciu złotych.

Wyświetl postUżytkownik tato81 dnia 19 December 2016 - 20:34 napisał

Prezencja pod maską pierwszorzędna!!!
Tu się zgadzam również :slinka:

Wyświetl postUżytkownik DonMatteo dnia 19 December 2016 - 20:43 napisał

Ponadprzeciętna trwałość (w w203 mam fabryczny od 10 lat i ma się świetnie), a różnica cenowa w porównaniu do czołowych producentów - niewielka.
To racja. Pewnie trochę zależy też od użytkowania. Dla przykładu w naszej W221 z 2008 roku siedzi jeszcze ori akumulator i ma się świetnie, a w c216 z 2008 przyjaciela właśnie niedawno padł. Oba auta mają dokładnie takie same przebiegi.

Panowie, możecie mi powiedzieć, czy alufelgi, na jakich auto stoi na pierwszych zdjęciach w pierwszym poście były fabrycznie montowane do 124 w roczniku 1995? Przez zimę chciałbym je odnowić (pomalować bądź spolerować), ale jeśli to wzór od starszych roczników, to chyba wolę sprzedać :hmm:

#15 Offline   inutile


  • posts 1,460
  • Joined 18 Apr 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 December 2016 - 00:25

Wyświetl postUżytkownik brys dnia 21 December 2016 - 00:14 napisał

czy alufelgi, na jakich auto stoi na pierwszych zdjęciach w pierwszym poście były fabrycznie montowane do 124 w roczniku 1995
15-lochów na pewno nie było już w 124 w 1995, były za to 8-lochy.

Wyświetl postUżytkownik brys dnia 08 December 2016 - 14:07 napisał

automat szarpiący przy zmianie biegu z 2 na 3, sprzedający podobno tak jeździł od 8 lat, dla mnie to było nieakceptowalne
Taaak, czasami włos się na dupsku jeży jak się słyszy takie sprawozdania z eksploatacji 124 w Polsce... moim hiciorem jest wciąż niewymienianie oleju w skrzyni i dyfrze bo: a) nie ma go tam; b) producent nawalił towotu i dożywocie :D

Wyświetl postUżytkownik brys dnia 08 December 2016 - 14:07 napisał

brak nawalonej szpachli - na pękającą szpachlę jestem uczulony, wolę wyrdzewiałą dziurę od tego
Czasami nawet po obcierce blacharz dorówna szpachlą. To całkowicie normalne. Nie ma takich wirtuozów migomatu, którzy od razu po zaspawaniu kładą podkład ;) Niemniej jednak jest subtelna różnica pomiędzy muśnięciem szpachli (300-400 mikronów) a 1,5-centymetrową warstwą betonu.

#16 Offline   brys


  • posts 62
  • Joined 05 Dec 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Posted 21 December 2016 - 00:35

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 21 December 2016 - 00:25 napisał

15-lochów na pewno nie było już w 124 w 1995, były za to 8-lochy.
Tak też mi się wydawało. Czyli będę chyba musiał sprzedać. Teraz pytanie - na lato wrzucać 8-lochy 16" (w ewentualnej polerce), Amg Monoblocki II 17" czy może coś typu 17" Rh ZW1? Biorę też pod uwagę lekkie obniżenie go, tak do poziomu Sportline oraz kierunki USA.

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 21 December 2016 - 00:25 napisał

Czasami nawet po obcierce blacharz dorówna szpachlą. To całkowicie normalne. Nie ma takich wirtuozów migomatu, którzy od razu po zaspawaniu kładą podkład Niemniej jednak jest subtelna różnica pomiędzy muśnięciem szpachli (300-400 mikronów) a 1,5-centymetrową warstwą betonu.
Dokładnie tak jak piszesz. 300-400 mikronów lakieru to jak dwie warstwy lakieru i nie widzę w tym nic złego. Natomiast jak miernik pokazuje powyżej 1000um na jakiejś większej powierzchni, to już mi się zapala czerwona lampka ;P

Edited by brys, 21 December 2016 - 00:36.


#17 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 December 2016 - 14:09

Wyświetl postUżytkownik brys dnia 21 December 2016 - 00:14 napisał

To racja. Pewnie trochę zależy też od użytkowania. Dla przykładu w naszej W221 z 2008 roku siedzi jeszcze ori akumulator i ma się świetnie, a w c216 z 2008 przyjaciela właśnie niedawno padł. Oba auta mają dokładnie takie same przebiegi.
W 4 letnim w204 oryginalny akumulator AGM już padł. Nie ma więc reguły, że ORIzASO jest najlepsze.

#18 Offline   biszkopt


  • posts 887
  • Joined 27 Sep 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Posted 21 December 2016 - 17:53

Ori z aso to varta, nie?

Edited by biszkopt, 21 December 2016 - 17:54.


#19 Offline   maciejd


  • posts 753
  • Joined 03 Nov 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Posted 21 December 2016 - 19:20

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 21 December 2016 - 17:53 napisał

Ori z aso to varta, nie?
Tak.

#20 Offline   D.J.TUNING


  • posts 889
  • Joined 15 Feb 2007
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ex 250TD 5b manual 1992
  • Trzeci Mercedes:S350TD 1996

Posted 24 December 2016 - 20:29

Co do felg poczytaj cenniki :

wg
http://www.w123-hann...in/nprechner.pl
jest coś takiego :

640
Leichtmetallräder 4-fach 15-Loch
Light alloy wheels 4-piece 15-hole

943,00




652
Leichtmetallräder 4-fach 8-Loch
Light alloy wheels 4-piece 8-hole

1.293,75




dla kombiaka 1995 i 1996

Natomiast np. E320 Coupe od cennika 01.12.1994 ma domyślnie 8 lochy (wcześniej 3.2 domyślnie miało gullideckel a 8 loch za dopłatą) podczas gdy np. E320 i E320T nadal domyślnie gullideckel


Też mi się zdawało kiedyś, iż E klasa miała tylko 8 lochy a tak naprawdę wynika to tylko z tego, iż wiele egzemplarzy ma 8 lochy i wyglądają one jakby nowocześniej (pamiętając iż w I serii nie było 8 lochów)


Tak więc gullideckel możesz mieć. Kołpaki za to powinny być innego wzoru:) :
Dołączona grafika

Edited by D.J.TUNING, 24 December 2016 - 20:39.









Podobne tematy Zwiń