Jest tu ktoś pomocny od ciężkich przypadków w MB czy tylko przy tych oczywistych?!?
1
[W124] m104 2.8E Silnik odpala tylko na hol
Started by Kamile280, Feb 27 2018 07:26
77 replies to this topic
#21
Posted 19 March 2018 - 18:35
#22
Posted 19 March 2018 - 18:37
Jaki numer na wtyczce?
#23
Posted 19 March 2018 - 20:10
Już był zamiennik wrzucony na którym nawet nru nie było... Bo też chciałem znaleźć po numerze.
#24
Posted 20 March 2018 - 16:42
Jeśli to złącze jest w okolicy komputerów (wnęka za akumulatorem) to jest czujnik położenia wału korbowego, Wtyczkę czujnika położenia wałka ssącego nasadza się bezpośrednio na czujnik i kabel nie jest nigdzie już łączony, "biegnie" bezpośrednio do ECU silnika.
Numerację czujników położenia wału znajdziesz na końcu tego wątku:
http://mb201-124.eu/...ow/page__st__20
W swoim M104.944 2.8 mam taki: 002 153 90 28 (na wtyczce Nr 0155452828)
Numerację czujników położenia wału znajdziesz na końcu tego wątku:
http://mb201-124.eu/...ow/page__st__20
W swoim M104.944 2.8 mam taki: 002 153 90 28 (na wtyczce Nr 0155452828)
Edited by brajtas, 20 March 2018 - 16:49.
#25
Posted 21 March 2018 - 19:17
W porządku. Już kupiłem używany oryginał oraz cewki. Jutro będę próbował coś z tym zdziałać. Jakim komputerem można się podpiąć do mercedesa? Znajomy ma boscha kts ale coś nie chciał się połączyć...
#26 Gość_arek92_
Posted 22 March 2018 - 08:47
Skoro na zaciąg zapala, a na rozruszniku nie chce to zacząłbym od prostej rzeczy.
Sprawdź czujnik położenia wału, a dokładniej jego odległość od pierścienia impulsowego na kole zamachowym.
Z tego co wiem odległość ta nie powinna być wieksza niż 1mm, jeśli jest większa czujnik przy niskiej prędkości obrotowej moze mieć problemy z generowaniem impulsów mimo iż sam w sobie moze być sprawny.
Sprawdź czujnik położenia wału, a dokładniej jego odległość od pierścienia impulsowego na kole zamachowym.
Z tego co wiem odległość ta nie powinna być wieksza niż 1mm, jeśli jest większa czujnik przy niskiej prędkości obrotowej moze mieć problemy z generowaniem impulsów mimo iż sam w sobie moze być sprawny.
#27
Posted 22 March 2018 - 12:30
Dzięki wielkie, cenna podpowiedź. Popołudniu to sprawdzę.
#30
Posted 22 March 2018 - 20:30
Ja tą wiązkę nazywam "od strony nadwozia" i wedle mojej rozpiski to:
19-ka to złącze diagnostyczne (stąd nie mogłeś połączyć się z ECU, czy wybłyskać kodów diodą),
a 43 to sterowanie elektrozaworem opar paliwa (przepuszczanie w kierunku ze zbiornika paliwa do kolektora ssącego) jest to przewód masowy bo napięcie (czyli "+") jest podawane bezpośrednio na zawór po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon.
19-ka to złącze diagnostyczne (stąd nie mogłeś połączyć się z ECU, czy wybłyskać kodów diodą),
a 43 to sterowanie elektrozaworem opar paliwa (przepuszczanie w kierunku ze zbiornika paliwa do kolektora ssącego) jest to przewód masowy bo napięcie (czyli "+") jest podawane bezpośrednio na zawór po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon.
Edited by brajtas, 22 March 2018 - 20:35.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Czesc, Hello, Servus, Salut, Hola... |
Wątek Powitalny | szafa |
|
||
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
||
Pinned [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|