Jump to content




- - - - -

[W124/W201] Problem z obrotami M102- możliwe przyczyny



481 replies to this topic

#11 Offline   pgorzala


  • posts 309
  • Joined 22 Dec 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 August 2014 - 22:58

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 19 May 2013 - 00:07 napisał

Puenta całej wypowiedzi ... :poklon:

Nie ma się co dziwić, w końcu ludzie zapominają, że obrotomierz to jedynie WSKAŹNIK!!! Dokładnie obroty silnika odczytuje się przy pomocy złącza diagnostycznego na lewym nadkolu. I właśnie tamten odczyt należy brać pod uwagę przy wszelkiego typu regulacjach.



#12 Offline   pgorzala


  • posts 309
  • Joined 22 Dec 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 August 2014 - 19:47

Z własnego doświadczenia dodam jeszcze o problemie ze zwieszaniem się silnika na podwyższonych obrotach biegu jałowego.
Zasięgnąłem więc porady tutaj na forum no i się zaczęło sprawdzanie szczelności układu dolotowego, płynności działania klapy spiętrzającej, zaworu powietrza dodatkowego, sprawdzania czy wtryskiwacz rozruchowy nie leje i takie tam... oczywiście nic nie pomagało a mnie pomysły powoli się kończyły... a irytacja rosła.

Rozwiązanie okazało się dość prozaiczne... mianowicie przyczyną była niewłaściwa sprężynka odciągająca pedał gazu - ta zaraz przy zestyku biegu jałowego.
Poprzedni właściciel zastąpił ją dużo słabszą i krótszą sprężynką niwelując jej długość kawałkiem drucika... w każdym bądź razie po założeniu nowej z ASO (koszy = 16,81 zł) i skorygowaniu długości linki gazu problem zniknął od razu.

Tak więc trochę mi to przypomina problem kolegi powyżej, który miał falujące obroty spowodowane załamaniem przewodu od obrotomierza ;)

#13 Offline   pgorzala


  • posts 309
  • Joined 22 Dec 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 August 2014 - 11:55

Dla zainteresowanych --> czyszczenie wtryskiwaczy:

http://mb201-124.eu/...ltradzwiekowej/

#14 Offline   Davidushka


  • posts 422
  • Joined 25 Jul 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Posted 13 September 2014 - 01:53

A silniczek krokowy? Jak będzie się objawiało jego uszkodzenie?

#15 Offline   nicu89


  • posts 773
  • Joined 08 Sep 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 13 September 2014 - 06:54

Że co?

#16 Offline   Davidushka


  • posts 422
  • Joined 25 Jul 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Posted 13 September 2014 - 09:11

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 13 September 2014 - 06:54 napisał

Że co?
W 2.0l z automatem silnik lekko faluje, ma za niskie oborty i ciężko mu ustabilizować się po puszczeniu gazu (zapadają się delikatnie oborty i zaraz wracają). Samochod zostawiłem u mechanika na cały tydzień. Sprawdził niby wszystko, ale nic nie zrobił. Jego diagnoza: silniczek krokowy. Czy to możliwe?
Temu mechanikowi nie wierzę, więc pytam. Podmienił mi kable od czujek ciśnienia i poziomu oleju i powiedział, że czujka ciśnienia do wymiany. Przed wizytą u niego było ok. :/ Sam doszedłem do tego.

#17 Offline   pgorzala


  • posts 309
  • Joined 22 Dec 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 13 September 2014 - 10:59

Masz na myśli zawór powietrza dodatkowego? Można próbować go samemu przeczyścić zanurzając ruchome elementy na noc w nafcie lub innym środku penetrującym. Można też go oczyścić w myjce ultradźwiękowej.

Jeśli silnik faluje to przyczyny należy szukać w automatycznej regulacji biegu jałowego, czyli do sprawdzenia:
* szczelność odmy i miejsc łączenia elementów dolotu;
* działanie zawodu PD;
* płynność działania klapy przepływomierza;
* kompletność obu sprężyn "gazu" czyli tej długiej przy krzywkach cięgna i drugiej krótkiej przy przepustnicy.

Jeśli jesteś pewien działania czujników, a masz wrażenie, że mechanik jedynie próbuje cię skroić na pieniądze to nie wymieniaj tych czujników.

#18 Offline   Davidushka


  • posts 422
  • Joined 25 Jul 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Posted 14 September 2014 - 01:05

Problem ogarnięty! Wymieniłem swiece, przewody WN, rozdzielacz, kalosz ke-jeta (dziurawy jak cholera) oraz wtrysk startowy i jest ok. Mechanik wymienil jeszcze potencjometr przepustnicy. samochód odpala jak nowy a przy włączonej klimie nie gaśnie.

#19 Offline   pgorzala


  • posts 309
  • Joined 22 Dec 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 September 2014 - 15:51

To super! :) Życzę miłej jazdy :D

#20 Offline   nicu89


  • posts 773
  • Joined 08 Sep 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 12 October 2014 - 20:09

Witam, mój MB zaczął na zimnym i lekko ciepłym silniku tracić obroty w nietypowy sposób. Odpalam, zimny motor - obr 1100, ruszam np .kilka metrów, wcisnę sprzęgło lub wrzucę luz i obr spadają do 750 ale podnoszą się do 1100 jak się auto zatrzyma do zera. Kiedy jadę wolno/toczę(np.5-8km/h) się to obroty utrzymują się normalnie przy wrzuconym luzie itd. Przy przegazówce na postoju spadków brak, wracają do normalnych czyli np. 1100 dla zimnego motoru. Problem spadania i podnoszenia się obrotów trwa dopóki temp silnika jest bodajże 60st i obroty są już normalne dla ciepłego/rozgrzanego silnika - 750. Im cieplejszy silnik tym mniejsze spadki obrotów aż do 60st. Problem się pojawił po 2miesiącach od zamontowania STOP KE, jeżeli to ma swoje skutki. Odpiąłem STOP KE i jest tak samo. ZPD - czyszczony niedawno - wątpie że to jego wina. Uszkodziło by się EHA? już tak szybko? Nie cieknie,patrzac po pomiarach sondy reguluje mieszanke normalnie, wypelnienie na nic nic nie wskazuje.

Edited by nicu89, 12 October 2014 - 20:12.









Podobne tematy Zwiń