Witam. Po zakupie W124 coupe stwierdzilem ze nieoplacalne jest reanimowanie obecnego silnika 2.3 na jetronicu 132KM. Chce zrobić swap na silnik w ktorym założę gaz i bedzie bezproblemowo sie to uzytkowało.
Nie zalezy mi na ogromnej mocy, moze byc okolo 150 KM. Myslalem o m111.960 lecz nie wiem czy nie lepiej wybrać nowszy silnik z kompresorem z W202 ? Proszę o jakies naprowadzanie.
Przeczytałem wiele tematów na ten temat ale były to ogólne informacje i nie rozjasnily mi tematu swapa.
1
[W124] SWAP z M102 2.3
Started by Matjag556, Nov 20 2019 18:56
3 replies to this topic
#1
Posted 20 November 2019 - 18:56
#2
Posted 21 November 2019 - 09:02
Utoniesz w tym projekcie.M111 jest fajnym motorem ale ilość przeróbek zje Cie z kopytami.co innego jeśli będziesz miał drugie auto jako dawcę stojace obok..Ratój swój silnik lub wstaw drugi i ciesz się jazdą.
#3
Posted 21 November 2019 - 14:45
Użytkownik Matjag556 dnia 20 November 2019 - 18:56 napisał
Myslalem o m111.960 lecz nie wiem czy nie lepiej wybrać nowszy silnik z kompresorem z W202 ? Proszę o jakies naprowadzanie.
Natomiast co do silników M111 z kompresorem nie występowały one w W124 więc z tym silnikiem nie można liczyć na przekładkę P&P (między innymi w zakresie "elektryki" silnika) ponadto w większości przypadków samochody te posiadały system ASR (nie jestem pewien czy pierwsze wersje W202 z kompresorem występowały z ABS-em - o to trzeba zapytać znawców modelu W202), posiadanie kompletnego dawcy w tym przypadku nie wiele zmienia jeśli odbiorca nie ma ABS-u lub dawca ma ASR. Oczywiście immo z dawcy też stwarza problemy a wszystkie modele, które wychodziły z fabryki po 1995 roku "takowe ustrojstwo" na pewno miały.
Dodatkowo w przypadku kompresora 2.3 sprzęgło z M111 2.2 może już nie ogarnąć mocy 193KM. Czy zwykłe (nie dwumasowe) koło zamachowe z M102 podejdzie do kompresora? Nie wiem, ale zadam inne pytanie: jakie masz sprzęgło w swoim coupe? Zwykłe czy dwumasowe, jak dwumasowe to przynajmniej Twoja skrzynia zostanie ale jak zwykłe to już może się okazać, że albo koło zamachowe przerabiasz pod silnik z kompresorem (do skrzyni z długim wałkiem) albo wstawiasz ori koło zamachowe, które na 100% jest kołem dwumasowym i zmieniasz swoją skrzynie na skrzynie od dawcy lub inną z tzw. krótkim wałkiem sprzęgłowym. Doczytałem, masz automat więc ten dawca silnika też powinien mieć automat.
Reasumując, jeśli chcesz robić swap-a z myślą o zamontowaniu sekwencyjnej instalacji LPG to tylko na M111 2.0 lub 2.2.
Jeśli chcesz silnik z kompresorem zajrzyj tu: http://mb201-124.eu/...ompressor-swap/
Edited by brajtas, 21 November 2019 - 15:03.
#4
Posted 17 October 2020 - 21:58
Dziękuję serdecznie kolego @brajtas za bardzo dokładne objaśnienie tematu.
Zdecydowałem po tak długim czasie że jedyna opcja na którą się zdecyduje to swap na silnik m111. 960. Tylko teraz pytanie czy skrzynia którą posiadam podejdzie pod ten silnik? I czy jeżeli biorca miał tempomat to będzie duży problem żeby to przerobić?
Zdecydowałem po tak długim czasie że jedyna opcja na którą się zdecyduje to swap na silnik m111. 960. Tylko teraz pytanie czy skrzynia którą posiadam podejdzie pod ten silnik? I czy jeżeli biorca miał tempomat to będzie duży problem żeby to przerobić?
Edited by Matjag556, 17 October 2020 - 22:02.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
Pinned [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
||
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|