4
880 replies to this topic
#501
Posted 08 September 2014 - 22:12
oleje olej bardzo lubię ten temat
lotos 10w40 - wlałem do kampera fiat ducato - przebieg 110tys km. trasa 3000km, do Chorwacji w te i wew te. Auto ważyło ponad 3 tony, silnik 1,9td 66kW, lekko nie miał na tamtych górkach, czasami redukcja do 2 biegu...i co?? przywiozłem taki sam poziom oleju jaki wlałem. Nic nie ubyło. Silnik chodzi jak zegarek....
a hipola mam w skrzyni W124 i co?? też jedzie, spełnia normy. A lejcie sobie co chcecie. Trupa nawet cudowne mikstury nie uzdrowią....
lotos 10w40 - wlałem do kampera fiat ducato - przebieg 110tys km. trasa 3000km, do Chorwacji w te i wew te. Auto ważyło ponad 3 tony, silnik 1,9td 66kW, lekko nie miał na tamtych górkach, czasami redukcja do 2 biegu...i co?? przywiozłem taki sam poziom oleju jaki wlałem. Nic nie ubyło. Silnik chodzi jak zegarek....
a hipola mam w skrzyni W124 i co?? też jedzie, spełnia normy. A lejcie sobie co chcecie. Trupa nawet cudowne mikstury nie uzdrowią....
#502 Gość_janin_
Posted 08 September 2014 - 22:22
Ale za to byle szuwaks doprowadzi samochód szybciej do stanu "trup"
#503
Posted 09 September 2014 - 06:44
Użytkownik aarmir dnia 08 September 2014 - 21:18 napisał
1litr Hipola=15 zeta
1litr Castrola EPX 90 lub Mobila Mobilube HD-A 85W90=ok 25 zeta
#504
Posted 09 September 2014 - 08:59
Uważam, że najważniejsze przy wyborze oleju dla naszej strefy klimatycznej jest zachowanie płynność oleju w ujemnych temperaturach - silnik przy zimnym rozruchu zużywa się najbardziej, dlatego trzeba zapewnić jak najlepsze i najszybsze smarowanie. Dlatego ja stosuję półsyntetyczny 5W40 od Fuchsa i uważam, że 10W40 to minimum dla naszych zimowych warunków klimatycznych.
#505
Posted 09 September 2014 - 09:02
no to z innej beczki ,czytałem ,przeglądałem opisy o olejach przekładniowych i podobno olej wielosezonowy ma w oznaczeniu literę W ,olej ,który tak często polecacie Castrol epx90 ,nie ma tej literki W,więc na pisałem maila do Castrol Poland i pan odpisał tak :
" olej castrol epx90 jest olejem letnim ,ale jeśli producent zaleca to pan używa ,ale generalnie jest to olej letni"
jak wy myślicie czy czasami tego castrola to,powinno się używać w krajach o łagodniejszym klimacie ,a u nas to 85W90 ?
" olej castrol epx90 jest olejem letnim ,ale jeśli producent zaleca to pan używa ,ale generalnie jest to olej letni"
jak wy myślicie czy czasami tego castrola to,powinno się używać w krajach o łagodniejszym klimacie ,a u nas to 85W90 ?
#507
Posted 27 December 2014 - 22:54
http://bmwservice.li...?thread=1271347
http://www.2112.ru/s...%81%D0%B5%D0%BB
http://www.2112.ru/s...%81%D0%B5%D0%BB
Edited by majsterus, 27 December 2014 - 22:55.
#508
Posted 28 December 2014 - 00:57
A ja moze tak od innej strony. Pracuje na koparce, mniejsza o firme i marke silnika. Jej przebieg to 10 000 mth w poltora roku, czyli mniej wiecej tak, jak gdyby CODZIENNIE silnik pracowal po 22 godziny ( powiedzmy, ze srednia predkosc osobowki to 50 km/h, co daje nam, i to grubo zanizajac 500 000 km. I co? I g... Non stop na lotosie 10w40 turdus 1100. Silnik nie bierze oleju(znaczy bierze ale w śladowych ilosciach, przeciez nie ma 100% szczelności w zadnym silniku). Druga koparka ma 40 000 mth ( 2 kierva MILIONY JE... KILOMETROW) i jest to samo. Wymiana co 750 mth( 37 000 km)
Tyle ze te silniki nigdy nie gasna, chyba ze uwali sie osprzet dookola.
Przydlugi wstep, ale konkluzja jest jedna:
To nie przebieg zabija silnik.
To zbyt czeste rozruchy silnika na zimno, ze zbyt gestym olejem, ktory w ogole nie smaruje ponizej kilku stopni ponizej zera.
Jesli ktos mowi, ze pólsyntetyk/syntetyk sie nie nadaje do starego silnika, to go smiechem zabije.
W zakresie temperatur, w jakich pracuja nasze silniki po rozgrzaniu, niemal kazdy olej sie sprawdza tak samo dobrze.
Diabel tkwi jedynie przy temperaturze plyniecia oleju przy ujemnych temperaturach i czestoliwosci rozruchu przy nich. Przy czyn mineralne oleje przy kilkunastu stomnjach sa praktycznie smarem stalym/towotem.
Tylko tyle i az tyle.
ROZNEJ MASCI WIELBICIELE OLEJOW TEJ JEDYNEJ PRAWILNEJ MARKI: MYLICIE SIE, I TO GRUBO.
DZIEKUJE.
DOBRANOC.
Tyle ze te silniki nigdy nie gasna, chyba ze uwali sie osprzet dookola.
Przydlugi wstep, ale konkluzja jest jedna:
To nie przebieg zabija silnik.
To zbyt czeste rozruchy silnika na zimno, ze zbyt gestym olejem, ktory w ogole nie smaruje ponizej kilku stopni ponizej zera.
Jesli ktos mowi, ze pólsyntetyk/syntetyk sie nie nadaje do starego silnika, to go smiechem zabije.
W zakresie temperatur, w jakich pracuja nasze silniki po rozgrzaniu, niemal kazdy olej sie sprawdza tak samo dobrze.
Diabel tkwi jedynie przy temperaturze plyniecia oleju przy ujemnych temperaturach i czestoliwosci rozruchu przy nich. Przy czyn mineralne oleje przy kilkunastu stomnjach sa praktycznie smarem stalym/towotem.
Tylko tyle i az tyle.
ROZNEJ MASCI WIELBICIELE OLEJOW TEJ JEDYNEJ PRAWILNEJ MARKI: MYLICIE SIE, I TO GRUBO.
DZIEKUJE.
DOBRANOC.
Edited by snazik88, 28 December 2014 - 01:03.
#509
Posted 28 December 2014 - 06:59
Użytkownik w0jta5 dnia 09 September 2014 - 08:59 napisał
Uważam, że najważniejsze przy wyborze oleju dla naszej strefy klimatycznej jest zachowanie płynność oleju w ujemnych temperaturach - silnik przy zimnym rozruchu zużywa się najbardziej, dlatego trzeba zapewnić jak najlepsze i najszybsze smarowanie. Dlatego ja stosuję półsyntetyczny 5W40 od Fuchsa i uważam, że 10W40 to minimum dla naszych zimowych warunków klimatycznych.
Natomiast fotki z ruskich stron, które pokazał kolega majsterus bardzo dobrze pokazują, jak ważny jest dobór jakości oleju i jak ważna jest zmiana oleju co max 15 tysięcy km - jak ktoś lata trasy, a co max 10 tys. km, jak auto jeździ w warunkach trudnych (np. krótkie miejskie odcinki).
No i jak ważne jest, abyśmy wymieniali się swoimi prawdziwymi doświadczeniami olejowymi.
#510
Posted 28 December 2014 - 09:00
Akurat te silniki pracuja na 3/4 obrotow i to w trybie ekonomicznym. Mussisz uwierzyc na slowo, ale 100°C bardzo szybko da sie osiagnac:) z tymi interwalami masz racje, tez nie wierze w oleje long life itp. W moim przypadku na czestotliwosc wymian wplywa to, ze do ukladu wchodzi 60 L i zanim to sie zuzyje troche czasu minie.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|