Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#511 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 28 grudnia 2014 - 18:31

6l nie 60l :hooray:



#512 Offline   snazik88


  • Postów: 122
  • Na forum od: 21 gru 2011
  • Miejscowość: Postolowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2014 - 20:04

Silnik cummins QSK19, 19 l pojemnosci skokowej, 540kw, 720km, pojemnosc ukladu oleju 76l.

Użytkownik snazik88 edytował ten post 28 grudnia 2014 - 20:10


#513 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 28 grudnia 2014 - 20:40

To pewnie ta maszyna to jakaś pogłębiarka albo koparka górnicza - nie wiem, Ty to wiesz. Ale piszesz, że maszyna pracuje na 3/4 obrotów. Podaj ile to jest w obrotach na minutę i wyjdzie, że to silnik tzw wolnoobrotowy. Ten silnik pojedzie na każdym oleju. My piszemy tu o silnikach diesla, które, jak trzeba rozwijają swoją moc maxymalną przy 4500-5000 obr/ min. i wtedy muszą mieć właściwą ochronę.

#514 Offline   snazik88


  • Postów: 122
  • Na forum od: 21 gru 2011
  • Miejscowość: Postolowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2014 - 21:07

Okolo 1800rpm. Teoretycznie wiec jest to silnik wysokoobrotowy. Wlasciwie tez czesc uzytkownikow tez jakos nie szaleje duzo ponad 2 tys. Obrotow w czasie jazdy, wiec warunki zblizone.
Moja wypowieds nie dotyczyla konkretnej marki oleju, ze niby ja polecam. Czytaj ze zrozumieniem.
Udowadniam jedynie, w czasie pracy w optymalnych warunkach, zuzycie silnika jest minimalne, nawet na takim oleju jak lotosik(chociaz, skoro spelnia normy to niby dlaczego mialby byc slaby?)
Dopiero rozruch zimnego silnika poprzez prace bez smarowania naprawde ten silnik niszczy.
Tu przegrywaja wszystkie oleje 15wXX bez wzgledu na marke.

Użytkownik snazik88 edytował ten post 28 grudnia 2014 - 21:15


#515 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 28 grudnia 2014 - 21:21

ale to forum o mercedesie a nie o koparkach.... dlatego tak napisałem o tym oleju....nie pisze że mój MB actros ma wymiane co 150tyś km bo ten temat to na Wadze Ciężkiej moge rozwijać.....

#516 Offline   snazik88


  • Postów: 122
  • Na forum od: 21 gru 2011
  • Miejscowość: Postolowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2014 - 21:42

Forum sluzy do wymiany doswiadczeń. Nie piszę w temacie o oleju do diesla o tym, ze moj telewizor ma rozdzielczosc hd czy tez nie.
Trzeba walczyc z mitem, ze do starego silnika leje sie najgestszy/najtańszy olej mineralny.
To bzdura, przez ktora za pare zim czy upalnych lat nie bedzie mozna kupic auta ze zdrowym silnikiem, tudziez i w naszym samochodziku, pucowanym 2 razy w tygodniu, zadbanym bardziej niz wlasna zona, pada motor bo pan mechanik Zdzich od 40 lat dlubiacy w warsztacie, mowi ze do starego diesla tylko 15w30.

#517 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2014 - 17:31

Byli już na forum tacy, co remontowali silniki i udzielali gwarancji jeżeli używałeś tylko i wyłącznie oleju 20W-50... :E

Co do oleju, kiedyś jeszcze za czasów posiadania OM601 poszedłem za radą pewnych starych forumowiczów zalałem Lotos Turdus SHPD 15W40 - i to był błąd. Po mocnym rozgrzaniu i na wyższych obrotach kasatory luzu zaworowego hałasowały. Olej zwyczajnie się pienił i przez to kasatory nie dostawały odpowiedniej ilości oleju i hałasowały. Nie twierdzę, że Turdus to zły olej. Ale olej do silników wolnoobrotowych zostawmy silnikom wolnoobrotowym.

Stosujmy oleje 10W-40 z normą MB 229.1 lub 229.3
Lub dla bardziej wymagających 5W-40 z normą MB 229.1 lub 229.3

229.1 - https://bevo.mercede...n/229.1_en.html
229.3 - https://bevo.mercede...n/229.3_en.html

Oczywiście są to informacje dla osób użytkujących auto w zwyczajny sposób. Do aut 'upalanych' stosuje się inne oleje.


Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 28 grudnia 2014 - 06:59 napisał

Natomiast fotki z ruskich stron, które pokazał kolega majsterus bardzo dobrze pokazują, jak ważny jest dobór jakości oleju i jak ważna jest zmiana oleju co max 15 tysięcy km - jak ktoś lata trasy, a co max 10 tys. km, jak auto jeździ w warunkach trudnych (np. krótkie miejskie odcinki).
Również zalecam się stosować do tych instrukcji, oczywiście nie przekraczając interwału 12 miesięcy.

#518 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 29 grudnia 2014 - 18:22

O własnie kolega w0jta5 doskonale to ujął, o co i mnie chodziło, czyli jak olej chroni silnik podczas wysokich obrotów (jednak 1800 obr/min to może nie niskie, ale jednak średnie obroty). Tu też da się na słuch poznać czy olej w silniku kończy się - traci swoje właściwości pierwotne. Jest to sposób oczywiście niedoskonały, ale doświadczony kierowca, który już użytkuje swoje auto pewien czas, rozpozna po dźwięku silnika, że głośniej pracuje i czas zmienić olej (często przed osiągnięciem przebiegu zakładanego np. 15 tys. km). To ważne, aby zmieniać olej częściej, bo olej spracowany będzie miał tendencje do zostawiania laków i odkładania szlamów w zakątkach silnika. Zresztą dzisiaj dobry olej 5W40, czy 10W40 kosztuje 80-90 max 100zł za 4 litry. Mój syn np chwali sobie olej Fuchsa supersyn 5W40 (norma 229.3) kupiony u Piotra na zmienolej za 88zł/4 litry, a ponieważ to coupe W203 z silnikiem 2,2 CDI to lekko nie ma, a olej wytrzymuje interwał 15 tys km.

#519 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2014 - 19:07

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 29 grudnia 2014 - 18:22 napisał

Zresztą dzisiaj dobry olej 5W40, czy 10W40 kosztuje 80-90 max 100zł za 4 litry. Mój syn np chwali sobie olej Fuchsa supersyn 5W40 (norma 229.3) kupiony u Piotra na zmienolej za 88zł/4 litry, a ponieważ to coupe W203 z silnikiem 2,2 CDI to lekko nie ma, a olej wytrzymuje interwał 15 tys km.
Dokładnie. Sam stosowałem Fuchs Titan SuperSyn 5W-40 i do niego wrócę, właśnie z powodów ekonomicznych - bardzo dobry olej w bardzo dobrej cenie.

Dołączona grafika

#520 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 29 grudnia 2014 - 21:14

Ja u siebie stosuje aktualnie mobila 10w40 zmieniam co 5-7 tyś i nie narzekam.








Podobne tematy Zwiń