#511
Napisano 28 grudnia 2014 - 18:31
#512
Napisano 28 grudnia 2014 - 20:04
Użytkownik snazik88 edytował ten post 28 grudnia 2014 - 20:10
#513
Napisano 28 grudnia 2014 - 20:40
#514
Napisano 28 grudnia 2014 - 21:07
Moja wypowieds nie dotyczyla konkretnej marki oleju, ze niby ja polecam. Czytaj ze zrozumieniem.
Udowadniam jedynie, w czasie pracy w optymalnych warunkach, zuzycie silnika jest minimalne, nawet na takim oleju jak lotosik(chociaz, skoro spelnia normy to niby dlaczego mialby byc slaby?)
Dopiero rozruch zimnego silnika poprzez prace bez smarowania naprawde ten silnik niszczy.
Tu przegrywaja wszystkie oleje 15wXX bez wzgledu na marke.
Użytkownik snazik88 edytował ten post 28 grudnia 2014 - 21:15
#515
Napisano 28 grudnia 2014 - 21:21
#516
Napisano 28 grudnia 2014 - 21:42
Trzeba walczyc z mitem, ze do starego silnika leje sie najgestszy/najtańszy olej mineralny.
To bzdura, przez ktora za pare zim czy upalnych lat nie bedzie mozna kupic auta ze zdrowym silnikiem, tudziez i w naszym samochodziku, pucowanym 2 razy w tygodniu, zadbanym bardziej niz wlasna zona, pada motor bo pan mechanik Zdzich od 40 lat dlubiacy w warsztacie, mowi ze do starego diesla tylko 15w30.
#517
Napisano 29 grudnia 2014 - 17:31
Co do oleju, kiedyś jeszcze za czasów posiadania OM601 poszedłem za radą pewnych starych forumowiczów zalałem Lotos Turdus SHPD 15W40 - i to był błąd. Po mocnym rozgrzaniu i na wyższych obrotach kasatory luzu zaworowego hałasowały. Olej zwyczajnie się pienił i przez to kasatory nie dostawały odpowiedniej ilości oleju i hałasowały. Nie twierdzę, że Turdus to zły olej. Ale olej do silników wolnoobrotowych zostawmy silnikom wolnoobrotowym.
Stosujmy oleje 10W-40 z normą MB 229.1 lub 229.3
Lub dla bardziej wymagających 5W-40 z normą MB 229.1 lub 229.3
229.1 - https://bevo.mercede...n/229.1_en.html
229.3 - https://bevo.mercede...n/229.3_en.html
Oczywiście są to informacje dla osób użytkujących auto w zwyczajny sposób. Do aut 'upalanych' stosuje się inne oleje.
Użytkownik JanB dnia 28 grudnia 2014 - 06:59 napisał
#518
Napisano 29 grudnia 2014 - 18:22
#519
Napisano 29 grudnia 2014 - 19:07
Użytkownik JanB dnia 29 grudnia 2014 - 18:22 napisał
#520
Napisano 29 grudnia 2014 - 21:14
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|