Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#501 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 08 września 2014 - 22:12

oleje olej bardzo lubię ten temat :D

lotos 10w40 - wlałem do kampera fiat ducato - przebieg 110tys km. trasa 3000km, do Chorwacji w te i wew te. Auto ważyło ponad 3 tony, silnik 1,9td 66kW, lekko nie miał na tamtych górkach, czasami redukcja do 2 biegu...i co?? przywiozłem taki sam poziom oleju jaki wlałem. Nic nie ubyło. Silnik chodzi jak zegarek....

a hipola mam w skrzyni W124 i co?? też jedzie, spełnia normy. A lejcie sobie co chcecie. Trupa nawet cudowne mikstury nie uzdrowią....



#502 Gość_janin_


  • Na forum od: --

Napisano 08 września 2014 - 22:22

Ale za to byle szuwaks doprowadzi samochód szybciej do stanu "trup" :E

#503 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 09 września 2014 - 06:44

Wyświetl postUżytkownik aarmir dnia 08 września 2014 - 21:18 napisał



1litr Hipola=15 zeta
1litr Castrola EPX 90 lub Mobila Mobilube HD-A 85W90=ok 25 zeta

Ten sam olej tylko Castrol dolicza marże za nazwe i za to że płaci za aprobate molochom samochodowym.....i dlatego cena jest jaka jest...jak Hipol miałby te papierki (zbędne dla jakości) to też by kosztował 25zł....proponował bym umożyć dochodzenie :spokoj:

#504 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2014 - 08:59

Uważam, że najważniejsze przy wyborze oleju dla naszej strefy klimatycznej jest zachowanie płynność oleju w ujemnych temperaturach - silnik przy zimnym rozruchu zużywa się najbardziej, dlatego trzeba zapewnić jak najlepsze i najszybsze smarowanie. Dlatego ja stosuję półsyntetyczny 5W40 od Fuchsa i uważam, że 10W40 to minimum dla naszych zimowych warunków klimatycznych.

#505 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 09 września 2014 - 09:02

no to z innej beczki ,czytałem ,przeglądałem opisy o olejach przekładniowych i podobno olej wielosezonowy ma w oznaczeniu literę W ,olej ,który tak często polecacie Castrol epx90 ,nie ma tej literki W,więc na pisałem maila do Castrol Poland i pan odpisał tak :
" olej castrol epx90 jest olejem letnim ,ale jeśli producent zaleca to pan używa ,ale generalnie jest to olej letni"
jak wy myślicie czy czasami tego castrola to,powinno się używać w krajach o łagodniejszym klimacie ,a u nas to 85W90 ?

#506 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 09 września 2014 - 13:38

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 09 września 2014 - 09:02 napisał

85W90

Taki najlepszy, a W jak winter ;)

#507 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 27 grudnia 2014 - 22:54

http://bmwservice.li...?thread=1271347
http://www.2112.ru/s...%81%D0%B5%D0%BB

Użytkownik majsterus edytował ten post 27 grudnia 2014 - 22:55


#508 Offline   snazik88


  • Postów: 122
  • Na forum od: 21 gru 2011
  • Miejscowość: Postolowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2014 - 00:57

A ja moze tak od innej strony. Pracuje na koparce, mniejsza o firme i marke silnika. Jej przebieg to 10 000 mth w poltora roku, czyli mniej wiecej tak, jak gdyby CODZIENNIE silnik pracowal po 22 godziny ( powiedzmy, ze srednia predkosc osobowki to 50 km/h, co daje nam, i to grubo zanizajac 500 000 km. I co? I g... Non stop na lotosie 10w40 turdus 1100. Silnik nie bierze oleju(znaczy bierze ale w śladowych ilosciach, przeciez nie ma 100% szczelności w zadnym silniku). Druga koparka ma 40 000 mth ( 2 kierva MILIONY JE... KILOMETROW) i jest to samo. Wymiana co 750 mth( 37 000 km)
Tyle ze te silniki nigdy nie gasna, chyba ze uwali sie osprzet dookola.

Przydlugi wstep, ale konkluzja jest jedna:
To nie przebieg zabija silnik.
To zbyt czeste rozruchy silnika na zimno, ze zbyt gestym olejem, ktory w ogole nie smaruje ponizej kilku stopni ponizej zera.
Jesli ktos mowi, ze pólsyntetyk/syntetyk sie nie nadaje do starego silnika, to go smiechem zabije.
W zakresie temperatur, w jakich pracuja nasze silniki po rozgrzaniu, niemal kazdy olej sie sprawdza tak samo dobrze.
Diabel tkwi jedynie przy temperaturze plyniecia oleju przy ujemnych temperaturach i czestoliwosci rozruchu przy nich. Przy czyn mineralne oleje przy kilkunastu stomnjach sa praktycznie smarem stalym/towotem.
Tylko tyle i az tyle.
ROZNEJ MASCI WIELBICIELE OLEJOW TEJ JEDYNEJ PRAWILNEJ MARKI: MYLICIE SIE, I TO GRUBO.
DZIEKUJE.
DOBRANOC.

Użytkownik snazik88 edytował ten post 28 grudnia 2014 - 01:03


#509 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 28 grudnia 2014 - 06:59

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 09 września 2014 - 08:59 napisał

Uważam, że najważniejsze przy wyborze oleju dla naszej strefy klimatycznej jest zachowanie płynność oleju w ujemnych temperaturach - silnik przy zimnym rozruchu zużywa się najbardziej, dlatego trzeba zapewnić jak najlepsze i najszybsze smarowanie. Dlatego ja stosuję półsyntetyczny 5W40 od Fuchsa i uważam, że 10W40 to minimum dla naszych zimowych warunków klimatycznych.
Kolego snazik88 to, co napisałeś potwierdza, to, co kolega w0jta5 pisał wyżej. Z tym, że mam uwagę: silniki diesla w maszynach pracują na raczej niskich obrotach, tak więc trudno im przekroczyć roboczą temperaturę oleju 100 st C. Tym bardziej ważne jest, żeby nie był to najtańszy minerał. A sam wiesz, że właściciele takiego sprzętu szukają najtańszego oleju - a mają niedrogi i dobry Lotos 10W40.
Natomiast fotki z ruskich stron, które pokazał kolega majsterus bardzo dobrze pokazują, jak ważny jest dobór jakości oleju i jak ważna jest zmiana oleju co max 15 tysięcy km - jak ktoś lata trasy, a co max 10 tys. km, jak auto jeździ w warunkach trudnych (np. krótkie miejskie odcinki).
No i jak ważne jest, abyśmy wymieniali się swoimi prawdziwymi doświadczeniami olejowymi.

#510 Offline   snazik88


  • Postów: 122
  • Na forum od: 21 gru 2011
  • Miejscowość: Postolowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2014 - 09:00

Akurat te silniki pracuja na 3/4 obrotow i to w trybie ekonomicznym. Mussisz uwierzyc na slowo, ale 100°C bardzo szybko da sie osiagnac:) z tymi interwalami masz racje, tez nie wierze w oleje long life itp. W moim przypadku na czestotliwosc wymian wplywa to, ze do ukladu wchodzi 60 L i zanim to sie zuzyje troche czasu minie.









Podobne tematy Zwiń