4
880 odpowiedzi w tym temacie
#521
Napisano 29 grudnia 2014 - 21:31
Szczerze powiedziawszy dziwię się, że mercedesiarze nie rzucają się na ten Supersyn Fuchsa, tym bardziej, że Fuchs był kiedyś zalewany fabrycznie do MB (nie wiem, jak teraz), bo pamiętam, że moje gwiazdy miały w książkach serwisowych napisane, że zalane są Fuchsem 10W40.
Ja u siebie stosuje aktualnie mobila 10w40 zmieniam co 5-7 tyś i nie narzekam.
Piotrek 190E niestety, podobno, mobil bez "jedynki" jest o wiele gorszy jakościowo niż Mobil1, z tym, że Twój silnik nie jest bardzo wymagający, a jak wymieniasz co 5-7 tys. km to ci szkody nie narobi.
Ja u siebie stosuje aktualnie mobila 10w40 zmieniam co 5-7 tyś i nie narzekam.
Piotrek 190E niestety, podobno, mobil bez "jedynki" jest o wiele gorszy jakościowo niż Mobil1, z tym, że Twój silnik nie jest bardzo wymagający, a jak wymieniasz co 5-7 tys. km to ci szkody nie narobi.
#522
Napisano 29 grudnia 2014 - 22:22
Cytat
Szczerze powiedziawszy dziwię się, że mercedesiarze nie rzucają się na ten Supersyn Fuchsa, tym bardziej, że Fuchs był kiedyś zalewany fabrycznie do MB (nie wiem, jak teraz), bo pamiętam, że moje gwiazdy miały w książkach serwisowych napisane, że zalane są Fuchsem 10W40.
a ja szczerze powiem ,że za każdym razem kiedy wymieniam olej ,biorę jakiejś innej firmy i brałem z górnej półki i z tej naj niższej i nie widzę żadnej różnicy ,uważam że każdy olej 10w40 wyprodukowany w obecnych czasach jest dla tego auta wystarczający .
#523
Napisano 29 grudnia 2014 - 23:20
Tak, zgadzam się, o ile spełnia normę 229.1 lub 229.3, o normie 229.5 nie wspomnę...
#524
Napisano 30 grudnia 2014 - 01:16
Panowie czytam, czytam i czytam ...
Czy ktoś napisał że np 10w40 i cyferki oznaczają zupełne przeciwieństwa i nie zawsze te oznaczenia pokrywają się u producentów
Lord napisał też ważną sprawę, ale nikt jakoś tego "nie podniósł" - nie ważne który kran bo płyn identyczny! Oleje rozlewane w Polsce są takie same czy to mobil, castrol, schell i najważniejsza sprawa - ich koszty wyprodukowania są wyliczone wedle Polskiej ekonomi! Dlaczego Polska coca-cola smakuje inaczej niż niemiecka ? dlaczego snickers polski smakuje inaczej niż Niemiecki?
Dlatego oleje rozlewane za granicami są polecane jako dobra alternatywa (fuchs,liqui ...)
Majster też napisał o fabrycznych olejach- fiat - selenia 120 zł w aso 1 litr (i tylko pakowane w takich opakowaniach) 3.0 litrowy silnik potrzebuje 8 i trochę litra - rachunek się robi, a zamiennik aso to schell 44zł z beki ten sam olej pakowany 4 litry w IC około 120zł czary czy co i silniki klepią tak samo
Podpinam się pod lotosem bo olej nieopłacalny do podrobienia, produkowany u nas i cena nieodczuwalna. Jednak natchniony lekturą zaleję jakiś inny olej i sprawdzę czy ciśnienie wzrośnie i będzie mniej klepania w klekocie. Jakoś nigdy mnie nie korciło żeby zalać coś lepszego z prostej przyczyny jak wyleciało coś bokiem to kierunek i na czerwonej stacji olej na bagnecie się pokazywał. Chociaż odkąd orlen ma swój olej lotos zaginął
Czy ktoś napisał że np 10w40 i cyferki oznaczają zupełne przeciwieństwa i nie zawsze te oznaczenia pokrywają się u producentów
Lord napisał też ważną sprawę, ale nikt jakoś tego "nie podniósł" - nie ważne który kran bo płyn identyczny! Oleje rozlewane w Polsce są takie same czy to mobil, castrol, schell i najważniejsza sprawa - ich koszty wyprodukowania są wyliczone wedle Polskiej ekonomi! Dlaczego Polska coca-cola smakuje inaczej niż niemiecka ? dlaczego snickers polski smakuje inaczej niż Niemiecki?
Dlatego oleje rozlewane za granicami są polecane jako dobra alternatywa (fuchs,liqui ...)
Majster też napisał o fabrycznych olejach- fiat - selenia 120 zł w aso 1 litr (i tylko pakowane w takich opakowaniach) 3.0 litrowy silnik potrzebuje 8 i trochę litra - rachunek się robi, a zamiennik aso to schell 44zł z beki ten sam olej pakowany 4 litry w IC około 120zł czary czy co i silniki klepią tak samo
Podpinam się pod lotosem bo olej nieopłacalny do podrobienia, produkowany u nas i cena nieodczuwalna. Jednak natchniony lekturą zaleję jakiś inny olej i sprawdzę czy ciśnienie wzrośnie i będzie mniej klepania w klekocie. Jakoś nigdy mnie nie korciło żeby zalać coś lepszego z prostej przyczyny jak wyleciało coś bokiem to kierunek i na czerwonej stacji olej na bagnecie się pokazywał. Chociaż odkąd orlen ma swój olej lotos zaginął
#525
Napisano 30 grudnia 2014 - 11:29
Użytkownik JanB dnia 29 grudnia 2014 - 21:31 napisał
Szczerze powiedziawszy dziwię się, że mercedesiarze nie rzucają się na ten Supersyn Fuchsa, tym bardziej, że Fuchs był kiedyś zalewany fabrycznie do MB (nie wiem, jak teraz), bo pamiętam, że moje gwiazdy miały w książkach serwisowych napisane, że zalane są Fuchsem 10W40.
Ja u siebie stosuje aktualnie mobila 10w40 zmieniam co 5-7 tyś i nie narzekam.
Piotrek 190E niestety, podobno, mobil bez "jedynki" jest o wiele gorszy jakościowo niż Mobil1, z tym, że Twój silnik nie jest bardzo wymagający, a jak wymieniasz co 5-7 tys. km to ci szkody nie narobi.
Ja u siebie stosuje aktualnie mobila 10w40 zmieniam co 5-7 tyś i nie narzekam.
Piotrek 190E niestety, podobno, mobil bez "jedynki" jest o wiele gorszy jakościowo niż Mobil1, z tym, że Twój silnik nie jest bardzo wymagający, a jak wymieniasz co 5-7 tys. km to ci szkody nie narobi.
#526
Napisano 30 grudnia 2014 - 21:19
Ja w jednej gwieździe zaszalałem i zalałem Castrolem 10W0. Do drugiej leję jak poprzedni właściciel Lotos Diesel 15W40. Różnicy nie widzę. Poza ceną
#527
Napisano 30 grudnia 2014 - 21:51
Powtórzę się, ale może trzeba o tym trąbić wciąż. Lejemy do starszych modeli oleje zgodne z normami MB. Pisano o tym w tym wątku http://mb201-124.eu/...lej-do-bestyji/ Ja potwierdzam, że z moich doświadczeń wynika, że minimalne wymagania dla diesla MB to olej 10W40, sam jeżdżę na 5W40, a miałem zalany nawet 5W30 pełen syntetyk i ani silnik się nie rozszczelnił, ani nie wybuchł.
#529
Napisano 31 grudnia 2014 - 09:17
Użytkownik pawel14b3 dnia 30 grudnia 2014 - 01:16 napisał
Czy ktoś napisał że np 10w40 i cyferki oznaczają zupełne przeciwieństwa i nie zawsze te oznaczenia pokrywają się u producentów
Użytkownik pawel14b3 dnia 30 grudnia 2014 - 01:16 napisał
Lord napisał też ważną sprawę, ale nikt jakoś tego "nie podniósł" - nie ważne który kran bo płyn identyczny! Oleje rozlewane w Polsce są takie same czy to mobil, castrol, schell i najważniejsza sprawa - ich koszty wyprodukowania są wyliczone wedle Polskiej ekonomi!
Użytkownik pawel14b3 dnia 30 grudnia 2014 - 01:16 napisał
Jednak natchniony lekturą zaleję jakiś inny olej i sprawdzę czy ciśnienie wzrośnie i będzie mniej klepania w klekocie.
#530
Napisano 31 grudnia 2014 - 10:13
Wojtku pierwsze cyferki oznaczaja skrajnie niska tem , a drugi skrajnie wysoka.
W w220 mialem schella reacing i po zmianie na liqui wskazówka tem troszke wolniej idzie do gory po przekroczeniu tem roboczej i szybciej spada. W w220 wskazowka lubi dochodzic do 95 i w każdym ktorego spotkalem to wystepuje
Jednak do starego diesla nie wolałbym syntetyka z prostej przyczyny, pasowanie elementow , czy pierscienie olejowe byly produkowane pod dane oleje tamtych lat . Gdyby uklad smarowania miałby słabą skutecznosc na mineralu to silnik rozpadł by sie po kilku setkach , a nie milionie. Jak wiemy na niskie temperatury producent stosowal podgrzewacz, aby ulatwic smarowanie . Lanie rzadszego oleju na pewno pozwoli zobaczyć go szybciej u gory , ale czy silnik wytzyma tyle samo km *??
W w220 mialem schella reacing i po zmianie na liqui wskazówka tem troszke wolniej idzie do gory po przekroczeniu tem roboczej i szybciej spada. W w220 wskazowka lubi dochodzic do 95 i w każdym ktorego spotkalem to wystepuje
Jednak do starego diesla nie wolałbym syntetyka z prostej przyczyny, pasowanie elementow , czy pierscienie olejowe byly produkowane pod dane oleje tamtych lat . Gdyby uklad smarowania miałby słabą skutecznosc na mineralu to silnik rozpadł by sie po kilku setkach , a nie milionie. Jak wiemy na niskie temperatury producent stosowal podgrzewacz, aby ulatwic smarowanie . Lanie rzadszego oleju na pewno pozwoli zobaczyć go szybciej u gory , ale czy silnik wytzyma tyle samo km *??
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|