Jump to content




- - - - -

[w201/w124] Układ chłodzenia - wysoka temperatura



69 replies to this topic

#61 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 12 April 2015 - 10:14

View Postosskit, on 11 April 2015 - 21:08, said:

weze idace do\od chlodnicy, raz jest tylko jeden goracy, drugi zmny, a raz obydwa sa gorace.
Oba gorące - termostat otwarty i chłodnica chłodzi.
Jedne zimny drugi gorący - termostat zamknięty, nie otwiera na chłodnicę.

View Postosskit, on 11 April 2015 - 21:08, said:

po zabiegu raz jest ciepla raz nie, nie ma to znaczenia na grzanie sie silnika.
Tzn, że niezależnie od temp płynu chłodzącego raz termostat otwiera obieg chłodnicy raz nie?

View Postosskit, on 11 April 2015 - 21:08, said:

Aha, i bym zapomnial, termostat dziala, sprawdzany.
W jaki sposób?

Wg mnie termostat nie działa prawidłowo albo wskaźnik/czujnik temp. cieczy chłodzącej robi Cię w konia.



#62 Offline   tmzaremba


  • posts 64
  • Joined 10 Oct 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 25 June 2016 - 23:16

Cześć, podłączę się. Dziś (w cieniu 35 stopni) w lekkim korku przy włączonej klimatyzacji wskazówka pokazywała temperaturę silnika przekraczającą lekko 100 stopni (na oko 105). Temperatura ta utrzymywała się przez dłuższy czas - nie rosła, ale też nie spadała. Po wyłączeniu klimatyzacji (bałem się, że jednak urośnie, a nie chciałem stanąć na środku drogi) delikatnie spadła - wskazówka znalazła się tuż pod linią wskazującą 100 stopni i na tym poziomie utrzymała się aż do końca jazdy.

Czy jest się czym martwić? Normalnie temperatura silnika wynosi u mnie około 90 stopni - wskazówka jest idealnie w połowie między 80 a 100 - czyli ok. Wiadomo, że dzisiaj było ekstremalnie gorąco, do tego korek, ale czy ~105 stopni utrzymujące się przez długi czas to jednak nie za dużo...?

Samochód ma nową chłodnicę i nową pompę wody. Układ jest szczelny.

Edited by tmzaremba, 25 June 2016 - 23:23.


#63 Offline   Bogdan 190


  • posts 1,091
  • Joined 12 Oct 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Posted 26 June 2016 - 08:17

Nie ma problemu, wszystko jest okey ;) jak układ jest szczelny i wszystko działa jak należy tzn ciśnienie oleju jest ok to taka temperatura nie szkodzi absolutnie silnikowi...

#64 Offline   tmzaremba


  • posts 64
  • Joined 10 Oct 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 26 June 2016 - 08:56

Dzięki. Kupiłem niestety nieoryginalny czujnik ciśnienia oleju Meyle, który zawyża ciśnienie o około 0.7 atmosfery. Na ciepłym silniku mam zwykle około 2.1 atmosfery (mierzone manometrem, czujnik pokazuje wtedy prawie 3), wczoraj w najgorszym momencie mój czujnik pokazywał około 2 atmosfer (na postoju, przy wciśniętym gazie oczywiście rosło), co wskazywałoby na to, że w rzeczywistości ciśnienie było w granicach 1.3 atmosfery. Wiem, że równie dobrze mogło to być +- 0.5 atmosfery, ale ogólnie jaka wartość jest uznawana za akceptowalną?

#65 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 26 June 2016 - 10:44

A co to się ma do układu chłodzenia?

Edited by melfio1, 26 June 2016 - 10:45.


#66 Offline   tmzaremba


  • posts 64
  • Joined 10 Oct 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 26 June 2016 - 12:08

Bogdan napisał, że jeżeli ciśnienie oleju jest w porządku przy takiej temperaturze silnika, to nie ma się czym przejmować. Podałem więc ciśnienie oleju i zapytałem czy nie było ono za niskie...

#67 Offline   Bogdan 190


  • posts 1,091
  • Joined 12 Oct 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Posted 26 June 2016 - 12:36

Ciśnienie oleju masz okey...więc się nic nie martw....a co do pytania kolegi melfio1 to jeżeli silnik jest sprawny i nie ma żadnych problemów z np. ciśnieniem oleju to wysoka temp nie jest mu straszna. Pytałem o ciśnienie bo niektórzy mają przy temp 100-105st b.małe albo wręcz znikome ciśnienie oleju i wtedy tylko bym poradził żeby w tych temp silnik nie pracował na wolnych obrotach ...wtedy zalecane jest np. na skrzyżowaniach (postojach) utrzymywanie min większej prędkości obrotowej przez min dodanie "gazu" aby olej miał większe ciśnienie i szybciej krążył i się szybciej chłodził...

#68 Offline   Jacek335


  • posts 61
  • Joined 14 Apr 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 S350 1977r

Posted 02 July 2016 - 15:35

Witam,

chciałbym się dowiedzieć jak powinien działać układ chłodzenia w silniku benzynowym,w moim przypadku M111 2.2 litra w W124. Większość kwestii która jest tutaj poruszana dotyczy diesli. Jakie temp powinien trzymać benzyniak po lifcie?

Obecnie przy upałach +30 temp podchodzi mi pod 100 stopni,wiatrak na chłodnicy nie załącza się w ogóle a płyn chłodniczy w zbiorniczku jest na granicy przelewu (stan podchodzi pod sam korek). Rozumiem,że w benzynie wiatrak na chłodnicy też załącza się powyżej 110?

Jak powinno działać wisko? Jak rozpoznać że coś jest nie tak?

Dodam,że na daną chwilę mam wszystko nowe... korek od zbiorniczka,chłodnica wody,pompa wody,termostat,czujnik temp płynu chłodniczego. Wiatrak na chłodnicy od razu się załącza po odpięciu wtyczki od czujnika (u mnie ten czujnik ma aż 4 piny-dlaczego?)


Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Mercedes C124 2.2 95'

#69 Offline   bokser99


  • posts 48
  • Joined 20 Feb 2013
  • Miejscowość: NOS
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 29 July 2018 - 20:35

Cześć, a u mnie takie cuda się dzieją raz na kilka tygodni, podam w 2 przykładach:
1. przejechałem 15 km z prędkością 70 km/h temperatura książkowa, później zwalniam do 15 km/h jadę tak przed 1 minutę temperatura rośnie jak szalona, wjeżdżam na drogę z bruku i w sekundę temperatura spada z 115 stopni do 85 stopni.
2. przejechałem 100 km z prędkością 90-140 km/h temperatura ok w pewnym momencie temperatura rośnie do 110 stopni, po kilku minutach wraca do normy, prędkość ciągle taka sama.
Wiecie w czym może leżeć problem ? dodam że czasami zapala się sama z siebie kontrolka rezerwy paliwa i gaśnie za jakiś czas.
Czy to walnięta lewa sekcja zegarów, czy może czujnik temperatury coś świruję ? bo nie wierze że w sekundę można zbić temperaturę o 30 stopni.
Chłodnica nowa, jak sprawdzałem w upały to silnik normalnie zbijał temperaturę wiatrak się włączał i wiatraki klimy też go wspomagały.

#70 Offline   OSTRY2500


  • posts 814
  • Joined 29 Jul 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 30 July 2018 - 01:19

Zegary tracą masę. Kup drugi zegar obojętnie jaki aby z tego modelu i przełórz wskaźniki z paliwem, temperaturą i ciśnieniem i będzie ok a będziesz miał te same wskazania kilometrów

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń