Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Silnik-spadek mocy przy wysokich obrotach


39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 07 grudnia 2009 - 19:34

Witam.mam taki problem w140 3,5 td diesel przy predkości między 100 a 150km/h jest nagły spadek mocy auta,po prostu nie ciągnie.Jak na postoju walne mu buta do podłogi obroty falują między 4000 a 4500 i czuć spaloną oliwę a na wolnych obrotach kiwa silnikiem :cry: Może ktoś coś doradzi,jedni mówią zawory inni pompa a nie uśmiecha mi się wymiana całego motoru metodą prób i błędów :spokoj:



#2 Offline   rafal mb126


  • Postów: 39
  • Na forum od: 25 lut 2009
  • Miejscowość: Fabianki
  • Inne auto:Vito 108D

Napisano 08 grudnia 2009 - 22:23

Jędrek napisał:

czuć spaloną oliwę a na wolnych obrotach kiwa silnikiem
obawiam się że uszczelka pod głowicą, ale na początek sprawdź wszystkie filtry i wyczyść bak.

#3 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudnia 2009 - 00:15

Kwestia koloru dymku ;) z rury jak niebieski to kicha jak czarny to czasami zawór recyrkulacji (jeśli jest??? w tym motorze) sie zatnie na otwarty i takie to objawy sa ale dym czarny jak smola ;)
(woda w oleju??? może wode wciaga???)

#4 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 10 grudnia 2009 - 18:58

Cytat

obawiam się że uszczelka pod głowicą
Uszczelkę wymieniałem w zeszłym roku,a filterki zmienię za niedługo,zbiornik wątpię auto przywlekłem z Belgii i nie lałem :) do niego wynalazków typu kujawski lub pączusie

sek60 napisał:

ale dym czarny jak smola :)
(woda w oleju??? może wode wciaga???)
wody nie ma a dym jak z parowozu czarny tylko że na posadzce w garażu tam gdzie leciały spaliny płytki tłuste z oliwy :)

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 10 grudnia 2009 - 20:23

Jędrek, a sprawdzałeś łańcuch rozrządu? Jak jest zbyt luźny to podobne są objawy.

#6 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 11 grudnia 2009 - 21:19

EssiRS napisał:

a sprawdzałeś łańcuch rozrządu? Jak jest zbyt luźny to podobne są objawy.
wiesz w 124 jak padł mi napinacz i łańcuch tłukł się jak ż...d po pustym sklepie takich myków nie było :mrgreen:

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 13 grudnia 2009 - 09:41

Jędrek, ja się spotkałem z takim objawem w w201 2.0E. Sprawdzić nie zaszkodzi ;-)

#8 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 13 stycznia 2010 - 15:28

EssiRS napisał:

Sprawdzić nie zaszkodzi
No i nie zaszkodziło wszystko ok. ale dalej ten sam objaw tylko teraz bardziej się przyjrzałem objawom i stwierdziłem co następuje:może mi się zdaje ale jest takie wrażenie jak by nie działała turbina(nie ma czym jechać :P )zatrzymuję się gasze wóz na 15 sec i po odpaleniu wszystko gra i buczy do następnego razu.
Sterowanie,moduł czy coś? :ok:

#9 Offline   rafal mb126


  • Postów: 39
  • Na forum od: 25 lut 2009
  • Miejscowość: Fabianki
  • Inne auto:Vito 108D

Napisano 13 stycznia 2010 - 16:29

Jędrek napisał:

zatrzymuję się gasze wóz na 15 sec i po odpaleniu wszystko gra i buczy do następnego razu.
kolego 350TD ma jeszcze taki mały filterek który sie wkręca w bak od spodu razem z wężem zasilającym,proponuje sprawdzić,, jak masz kanał to jest 15 min roboty a też napewno nie zaszkodzi,

#10 Offline   Litwik


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL203 200K
  • Trzeci Mercedes:W140 S280

Napisano 31 stycznia 2010 - 22:02

I jak tam sprawa wygląda? Ciekaw mnie przyczyna tych problemów..








Podobne tematy Zwiń