Sprawa ma się nie wesoło :-| doszedłem do tego co by to była wina sterowania sprężarką,jeden mechez już grzebie trzeci tydzień i nic.Już mi ręce opadają :pad:tam to wszystko sterowane podciśnieniem on stawia że to jest przyczyną ale popodmieniał już pompę vacum jakieś tam inne cary i nic dalej to samo i tak samo rozpędzam się po wyżej 100km/h idzie jak burza sprężarka idzie potem zwalniam do 60km/h daje mu buta kickdownem i po sprężarce.Zatrzymuje się wyłączam silnik na minute zapalam i wszystko wraca do normy.I tak w koło Wojtek.
0
[w140] Silnik-spadek mocy przy wysokich obrotach
Rozpoczęty przez Jędrek, gru 07 2009 19:34
39 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 08 marca 2010 - 07:16
#12
Napisano 08 marca 2010 - 16:10
W tych motorach często pękała głowica.. może ma jakieś mikro pękniecie.
#13
Napisano 10 marca 2010 - 08:12
Jędrek napisał:
doszedłem do tego co by to była wina sterowania sprężarką
A może podciśnienie się w zbiorniku robi? Syczy przy odkręcaniu korka wlewu?
#14
Napisano 10 marca 2010 - 08:48
Cytat
Sprawa ma się nie wesoło :-| doszedłem do tego co by to była wina sterowania sprężarką,jeden mechez już grzebie trzeci tydzień i nic.Już mi ręce opadają :pad:tam to wszystko sterowane podciśnieniem on stawia że to jest przyczyną ale popodmieniał już pompę vacum jakieś tam inne cary i nic dalej to samo i tak samo rozpędzam się po wyżej 100km/h idzie jak burza sprężarka idzie potem zwalniam do 60km/h daje mu buta kickdownem i po sprężarce.Zatrzymuje się wyłączam silnik na minute zapalam i wszystko wraca do normy.I tak w koło Wojtek.
#15
Napisano 16 marca 2010 - 23:30
piotrek.m5 napisał:
A może podciśnienie się w zbiorniku robi? Syczy przy odkręcaniu korka wlewu?
#16
Napisano 18 marca 2010 - 00:47
a może przy wyższych predkościach łapię błędy z jakiegoś czujnika i wchodzi w tryb awaryjny wyłączając turbine.Po zgaszeniu silnika wraca do normy, ponieważ czesc błędów sie kasuje.Aż znowu będzie coś nie tak i znowu się włączy tryb awaryjny.przyczyną możę być prozaiczny błąd z przepływki,zabrudzony filtr powietrza,
-Egr jest podłączony
-podciśnienia są ok.?
-Egr jest podłączony
-podciśnienia są ok.?
#17
Napisano 18 marca 2010 - 00:58
wieska, czy ty wogóle widziałes w życiu silnik OM603 turbo?
Ten silnik nie ma komputera, to raz, a dwa to jak twoim zdaniem mialby "wyłaczyć" turbinę? Hamulec na niej zaciąga?
W tym silniku nie ma przepływomierza
xiądz, piszesz o notlaufie, ale turbosprężarka z tego motoru o ile mi wiadomo nie ma zmiennej geometrii Na pewno nie ma jej turbina w silniku 300 turbodiesel a że 350 turbodiesel to praktycznie ten sam motor to śmiem twierdzić że też tak jest. Więc notlauf fizycznie nie może wystąpić
wieska napisał:
wchodzi w tryb awaryjny wyłączając turbine
wieska napisał:
błąd z przepływki
xiądz, piszesz o notlaufie, ale turbosprężarka z tego motoru o ile mi wiadomo nie ma zmiennej geometrii Na pewno nie ma jej turbina w silniku 300 turbodiesel a że 350 turbodiesel to praktycznie ten sam motor to śmiem twierdzić że też tak jest. Więc notlauf fizycznie nie może wystąpić
#18
Napisano 18 marca 2010 - 22:07
Turbina ma popychacz z takiego silownika sterowanego podcisnieniem-prawda ?
To on steruje wydajnoscia turbiny. Ta turbina jak zauwazyles nie ma zmiennej geometri lopatek ale ma zawor obejsciowy ktory steruje jej wydajnoscia. Zeby bylo smieszniej to w W140 dziala on odwrotnie niz w innych turbinach co widzialem. Na prawym nadkolu zobaczysz po wezykach cisnieniowych sa dwa sterowniki modulatory cisnienia jeden od EGR drugi od turbiny i one sa sterowane elektrycznie.
By pomoc koledze i jego mechanikowi to mozna sprobowac odpiac wtyczke od przeplywomierza powietrza wtedy powinna caly czas turbina miec max wydajnosc czyli dzialac.
Jak twoi fachowcy nie mogą znaleźć przepływki w wielkiej czarnej puszcze 10 cm od filtra powietrza. i zaworów sterujących turbiną i EGR za prawą przednią lampą.
To możę czas zmienić fachowca,albo zaglądnąć do silnika?
[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 22:07 ]
W zaznaczeniu masz przeplywomierz powietrza
To on steruje wydajnoscia turbiny. Ta turbina jak zauwazyles nie ma zmiennej geometri lopatek ale ma zawor obejsciowy ktory steruje jej wydajnoscia. Zeby bylo smieszniej to w W140 dziala on odwrotnie niz w innych turbinach co widzialem. Na prawym nadkolu zobaczysz po wezykach cisnieniowych sa dwa sterowniki modulatory cisnienia jeden od EGR drugi od turbiny i one sa sterowane elektrycznie.
By pomoc koledze i jego mechanikowi to mozna sprobowac odpiac wtyczke od przeplywomierza powietrza wtedy powinna caly czas turbina miec max wydajnosc czyli dzialac.
Jak twoi fachowcy nie mogą znaleźć przepływki w wielkiej czarnej puszcze 10 cm od filtra powietrza. i zaworów sterujących turbiną i EGR za prawą przednią lampą.
To możę czas zmienić fachowca,albo zaglądnąć do silnika?
[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 22:07 ]
W zaznaczeniu masz przeplywomierz powietrza
#19
Napisano 18 marca 2010 - 22:27
No to zwracam honor co do tego przepływomierza- w silniku 300 turbodiesel OM603 go nie ma
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|