Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Silnik-spadek mocy przy wysokich obrotach


39 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 08 marca 2010 - 07:16

Sprawa ma się nie wesoło :-| doszedłem do tego co by to była wina sterowania sprężarką,jeden mechez już grzebie trzeci tydzień i nic.Już mi ręce opadają :pad:tam to wszystko sterowane podciśnieniem on stawia że to jest przyczyną ale popodmieniał już pompę vacum jakieś tam inne cary i nic dalej to samo i tak samo rozpędzam się po wyżej 100km/h idzie jak burza sprężarka idzie potem zwalniam do 60km/h daje mu buta kickdownem i po sprężarce.Zatrzymuje się wyłączam silnik na minute zapalam i wszystko wraca do normy.I tak w koło Wojtek. ;)



#12 Offline   Litwik


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL203 200K
  • Trzeci Mercedes:W140 S280

Napisano 08 marca 2010 - 16:10

W tych motorach często pękała głowica.. może ma jakieś mikro pękniecie.

#13 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marca 2010 - 08:12

Jędrek napisał:

doszedłem do tego co by to była wina sterowania sprężarką
A co niby jest w niej sterowane? Przeciez chyba ma stałą geometrie w tym silniku.
A może podciśnienie się w zbiorniku robi? Syczy przy odkręcaniu korka wlewu?

#14 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 10 marca 2010 - 08:48

Cytat

Sprawa ma się nie wesoło :-| doszedłem do tego co by to była wina sterowania sprężarką,jeden mechez już grzebie trzeci tydzień i nic.Już mi ręce opadają :pad:tam to wszystko sterowane podciśnieniem on stawia że to jest przyczyną ale popodmieniał już pompę vacum jakieś tam inne cary i nic dalej to samo i tak samo rozpędzam się po wyżej 100km/h idzie jak burza sprężarka idzie potem zwalniam do 60km/h daje mu buta kickdownem i po sprężarce.Zatrzymuje się wyłączam silnik na minute zapalam i wszystko wraca do normy.I tak w koło Wojtek. :mlot:
Typowy notlauf jak we wszystkich silnikach Turbo Diesel przy przełądowaniu np turbiny. Napisz do gościa Bogumił na tym forum http://forum.tdi-tuning.pl/viewforum.ph ... 778bd079e7 a powinien ci pomóc. Poszukaj w necie o Notlaufie w swoim aucie

#15 Offline   S-KLASSE-W140


  • Postów: 28
  • Na forum od: 28 paź 2009
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 16 marca 2010 - 23:30

piotrek.m5 napisał:

A może podciśnienie się w zbiorniku robi? Syczy przy odkręcaniu korka wlewu?
a jezeli syczy przy odkrecaniu to co to jest ?

#16 Offline   wieska


  • Postów: 30
  • Na forum od: 13 gru 2009
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:W123

Napisano 18 marca 2010 - 00:47

a może przy wyższych predkościach łapię błędy z jakiegoś czujnika i wchodzi w tryb awaryjny wyłączając turbine.Po zgaszeniu silnika wraca do normy, ponieważ czesc błędów sie kasuje.Aż znowu będzie coś nie tak i znowu się włączy tryb awaryjny.przyczyną możę być prozaiczny błąd z przepływki,zabrudzony filtr powietrza,
-Egr jest podłączony
-podciśnienia są ok.?

#17 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marca 2010 - 00:58

wieska, czy ty wogóle widziałes w życiu silnik OM603 turbo?

wieska napisał:

wchodzi w tryb awaryjny wyłączając turbine
Ten silnik nie ma komputera, to raz, a dwa to jak twoim zdaniem mialby "wyłaczyć" turbinę? Hamulec na niej zaciąga? :P

wieska napisał:

błąd z przepływki
W tym silniku nie ma przepływomierza

xiądz, piszesz o notlaufie, ale turbosprężarka z tego motoru o ile mi wiadomo nie ma zmiennej geometrii :) Na pewno nie ma jej turbina w silniku 300 turbodiesel a że 350 turbodiesel to praktycznie ten sam motor to śmiem twierdzić że też tak jest. Więc notlauf fizycznie nie może wystąpić

#18 Offline   wieska


  • Postów: 30
  • Na forum od: 13 gru 2009
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:W123

Napisano 18 marca 2010 - 22:07

Turbina ma popychacz z takiego silownika sterowanego podcisnieniem-prawda ?
To on steruje wydajnoscia turbiny. Ta turbina jak zauwazyles nie ma zmiennej geometri lopatek ale ma zawor obejsciowy ktory steruje jej wydajnoscia. Zeby bylo smieszniej to w W140 dziala on odwrotnie niz w innych turbinach co widzialem. Na prawym nadkolu zobaczysz po wezykach cisnieniowych sa dwa sterowniki modulatory cisnienia jeden od EGR drugi od turbiny i one sa sterowane elektrycznie.
By pomoc koledze i jego mechanikowi to mozna sprobowac odpiac wtyczke od przeplywomierza powietrza wtedy powinna caly czas turbina miec max wydajnosc czyli dzialac.

Jak twoi fachowcy nie mogą znaleźć przepływki w wielkiej czarnej puszcze 10 cm od filtra powietrza. i zaworów sterujących turbiną i EGR za prawą przednią lampą.
To możę czas zmienić fachowca,albo zaglądnąć do silnika?

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 22:07 ]
W zaznaczeniu masz przeplywomierz powietrza

Dołączona grafika

#19 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marca 2010 - 22:27

No to zwracam honor co do tego przepływomierza- w silniku 300 turbodiesel OM603 go nie ma

#20 Offline   wieska


  • Postów: 30
  • Na forum od: 13 gru 2009
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:W123

Napisano 18 marca 2010 - 23:05

A tu sa sterowniki turbiny i zaworu EGR
Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń