Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Silnik-spadek mocy przy wysokich obrotach


39 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 23 marca 2010 - 07:05

Dzięki za porady.Czyli co jak odepnę przepływkę turbina będzie chulać to co może byc uwalone sterowniki,zawór czy co?

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 17:15 ]
Przepraszam nie czytałem pierwszego posta na tej stronie. :oops:

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 07:05 ]

wieska napisał:

Zeby bylo smieszniej to w W140 dziala on odwrotnie niz w innych turbinach
możesz wyjaśnić mi to bliżej bo ten mój mgr.inż od s-klasy coś mi właśnie pitolił że coś tam jest podłączone na odwrót :pad:



#22 Offline   wieska


  • Postów: 30
  • Na forum od: 13 gru 2009
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:W123

Napisano 24 marca 2010 - 01:35

Krótko, musi być podciśnienie na zaworze turbiny,żeby działała,a we wszystkich autach turbina jest cały czas otwarta na pełną moc dopiero jak się za mocno rozkręca podawane jest podciśnienie na jej zawór, który to otwiera takie coś w środku i puszcza gazy obok łopatek tym samych chroniąc turbinę przed rozwaleniem coś jak zabezpieczenie.

Turbina osiąga prędkości ok.200 000 obrotów na minute:)))

Dlatego tak ważne jest podciśnienie na zaworze turbiny westgate, jeżeli go nie będzie,albo bedzie za słabe turbina nie będzie miała pełnej wydajności.

#23 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 24 marca 2010 - 12:47

No dobrze powiedzmy że coś rozumiem.Czyli u mnie jest tak że turbina jest przymknięta i im większe obroty to się bardziej otwiera.Dzisiaj pan mgr.inż od s-klasy oznajmił mi że odłączył czujnik temperatury silnika(podobno nie ten od cieczy bo wskaznik pokazuje temp. cieczy) i wszystko wróciło do normy podobno wszystko inne jest sprawdzone(zawory,podciśnienia,pompe vacum,moduł itd) i jest w porządku.Wiązkę mam nową z serwisu mb bo tamta była w stanie agonalnym.Teraz pytanie czy mówi mi prawdę czy robi mnie w ch....? :old:
Auto i tak jutro odbieram do pojeżdzenia i sprawdzenia czy czasem znowu nie będzie po staremu.

#24 Offline   wieska


  • Postów: 30
  • Na forum od: 13 gru 2009
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:W123

Napisano 24 marca 2010 - 21:36

Czasem mechanicy lub uzytkownicy odlaczaja zawor ERG- recylkulacji spalin poniewaz tak naprawde to on wraca czesc spalin spowrotem do silnika w celu powtornego spalenia a przez to spelnia sie normy emisji spalin. Ale jezeli jest silnik stary z przebiegiem to kolektor dolotowy do silnika ta gruba metalowa rura odlew jest tak zapchany syfem spalin i zmieszany z olejem tluszczem ze ma maly przeswit i w niektorych silnikach mozna odlaczyc powtorne dostarczanie spalin do spalenia i to polepszy prace silnika.Ale w mercedesie W140 jest to mocno polaczone ze sterowaniem silnikiem i powiem tak ze odlaczylem EGR i mialem zanik pracy turbiny. A objawialo to sie tym ze po odpaleniu zimnego silnika turbina pracowala z 3 minuty poprawnie a potem wylaczala sie w czasie jazdy az do zgaszenia silnika , po powtornym odpaleniu znow pracowala gwizdala przez pare minut i tak w kolko. Po wyciagnieciu wtyczki od przeplywki powietrza nie bylo takiego objawu i turbina zasuwala gwizdala caly czas i silnik mial moc. Ale niewiem ile palil wtedy paliwa nie majac informacji o ilosci powietrza wiec tylko tak testowalem krotko. Potem podlaczylem przeplywomierz i zawor EGR tak jak zaprojektowal Mercedes i nie poprawiam fabryki. Jest jeszcze jedna rzecz na wezykac podcisnieniowych mozesz miec nieszczelnosci na kolankach podlaczeniach i one moga bruzdzic tak ze nie bedzie wiadomo o co chodzi. raz bedzie prawidlowe podcisnienie by od wstrzasow spadlo o 0,3 atmosfery.

#25 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 25 marca 2010 - 07:40

No to co mam zrobić bo już mi ręce opadają :hahaha:
jak sie wk..... to sam to wszystko porozbieram ;-)

#26 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 25 marca 2010 - 07:58

Jędrek napisał:

No to co mam zrobić bo już mi ręce opadają :hahaha:
Nie lubię się powtarzać ale zrobię to raz , skontaktuj się z p. Bogumiłem (parę postów wyzej) i opisz mu problem a powinien ci pomóc.

#27 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 27 marca 2010 - 08:19

Cytat

Nie lubię się powtarzać ale zrobię to raz , skontaktuj się z p. Bogumiłem

No i się kontaktowałem już dawno ale facet nic nie chce mi podpowiedzieć tylko mam mu zawieżć auto.
Wszystko by było spoko tylko że gostek ma warsztat pod Warszawą a ja mieszkam 40 km od krakowa :-|

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 21:25 ]

wieska napisał:

Czasem mechanicy lub uzytkownicy odlaczaja zawor ERG
czy to ma coś wspólnego z katalizatorem spalin?Autko było walnięte w tyłeczek i troszkę mu rurkę przygło.Na razie jeżdze bez czujnika temp.silnika jutro walne foty którego oraz starej wiązki.

[ Dodano: Sob Mar 27, 2010 08:19 ]
Bez tego czujnika na razie śmigam
Dołączona grafika
A tak wyglądała moja wiązka wszędzie prawie
Dołączona grafika Dołączona grafika
i dobrze radze :) wszystkim posiadaczom 140 tek w dieslu do roku 94 na przepatrzenie swoich drutów bo na 90% każdy ma takie jak moje ;-)
z wygrzaną izolacją która się po prostu kruszy

#28 Offline   wieska


  • Postów: 30
  • Na forum od: 13 gru 2009
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:W123

Napisano 27 marca 2010 - 23:16

Mysle, ze nie masz katalizatora . Jezeli masz uskodzony lub odlaczony czujnik temperatury to sterowanie silnikiem moze byc problematyczne. Najpierw napraw to co wiesz ze masz uszkodzone. Pamietasz cene wiazki elektrycznej w servisie MB.

#29 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 28 marca 2010 - 08:42

Z tego co pamiętam to 1300 zeta.Wczoraj zapodałem wtykę rano na czujnik i za dwie godzinki pyk i po turbince a hulał bez problemu dwa dni bez czujnika.Pośmigam jeszcze ze dwa dni bez i jak nic się nie stanie to go zmieniam. :ok:

#30 Offline   wieska


  • Postów: 30
  • Na forum od: 13 gru 2009
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:W123

Napisano 28 marca 2010 - 12:03

Nie masz katalizatora w dieslu,a jeżeli twoje wszystkie wiązki(przewody)wyglądają tak samo to mogą Ci się cuda dziać z elektryką,a przez to i silnik będzie źle chodził.

było już parę postów,nie tylko na tym forum o wymianie wiązki przewodów w w140 do 94r później było chyba inne wiązki.








Podobne tematy Zwiń