Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Słabnący układ kierowniczy + kontrolka ABS


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   czarny1110


  • Postów: 4
  • Na forum od: 28 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 05 stycznia 2010 - 20:52

Witam.Mam taki problem w140 3,5 TD 1994r. w czasie jazdy zapala się kontrola ABS i od razu słabnie układ wspomagania.Co to może być????? :hmm:



#2 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2010 - 21:56

Nie wiem czy w tym modelu ale byla stosowana adaptacja wspomagania w zalezności od prędkości jazdy. Gdyby ten układ adaptacji brał sygnał z czujników ABS no to mogła by to być przyczyna słabszego wspomagania.

#3 Offline   pepe1111


  • Postów: 158
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 600 1991

Napisano 06 stycznia 2010 - 09:08

moim zdaniem w kazdym 140 jest zmienne wspomaganie

#4 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 07 stycznia 2010 - 22:44

pepe1111 napisał:

moim zdaniem w kazdym 140 jest zmienne wspomaganie
Jak zwał tak zwał jest to na pewno przyczyna systemu ABS w momencie zapalenia się kontrolki wspomaganie słabnie i kierownica chodzi ciężko.Miałem to samo u siebie.Przyczyny są różne:czujniki ABS w piastach,czujnik STOP,tarcze żyletki :zeby: ,blacha zamiast klocka to takie bardziej praktyczne.U mnie po wymianie tarcz i klocków jak ręką odjął :pop:

#5 Offline   czarny1110


  • Postów: 4
  • Na forum od: 28 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 07 stycznia 2010 - 23:38

:pop: Dziękuje za wskazówki,w najbliższy weekend posprawdzam :zeby:

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 stycznia 2010 - 01:57

Jędrek napisał:

tarcze żyletki ,blacha zamiast klocka to takie bardziej praktyczne.
Przecież sterownika ABS-u nie obchodzi jakie są tarcze i czy klocki czasem nie wypadły - tylko czy dane koło hamuje czy nie...

#7 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 13 stycznia 2010 - 15:19

Cytat

Przecież sterownika ABS-u nie obchodzi jakie są tarcze i czy klocki czasem nie wypadły - tylko czy dane koło hamuje czy nie...
Napisałem tylko co było u mnie nie zagłębiałem się w temat bo wymiana pomogło a co ciekawsze w 124 było identycznie to samo i po wymianie igła :ok: Niezbadane są tajniki :pop: budowy naszych :P :mrgreen:

#8 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 stycznia 2010 - 01:43

Gerri napisał:

Przecież sterownika ABS-u nie obchodzi jakie są tarcze i czy klocki czasem nie wypadły - tylko czy dane koło hamuje czy nie...
No nie ale tak kombinuje że przy papierowych tarczach nie trudno je doprowadzić do biało fioletowego koloru, temperatura nie jest odbierana przez tarcze i klocki. Nie kontrolowany wzrost temperatury może zakłócić prace czujnika ABS, innym pomysłem jest wzrost temperatury plynu hamulcowego i poprostu jego zagotowanie co albo wywołuje fiksacje pompy ABS albo przy lekko zapowietrzonym ukladzie generuje korki parowe co uniemożliwia uzyskanie przez pompe odpowiedniego cisnienia
Ale się napocilem :-P

#9 Offline   Jędrek


  • Postów: 445
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Piła Kościelecka
  • Drugi Mercedes:W140 350 TD 93 rok Automat

Napisano 11 marca 2010 - 08:30

No i alleluja :pop:

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 08:30 ]
No i jak tam kolego rozwiązałeś problem bo bardzo jestem ciekaw przyczyn? :pop:

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 13 marca 2010 - 10:24

Podbijam temat by nie zniknął w tłumie ;-)








Podobne tematy Zwiń