[W124] M111 2.2 - Nierówna praca
#111
Napisano 28 lipca 2019 - 06:01
#112
Napisano 28 lipca 2019 - 16:12
Użytkownik bobano edytował ten post 28 lipca 2019 - 16:15
#113
Napisano 29 lipca 2019 - 13:35
Użytkownik bobano dnia 28 lipca 2019 - 16:12 napisał
Wszystko jest tu na forum opisane, trzeba poszukać bo będziemy powielać-znowu tworzyć nowe opisy,wywody i takie tam. Nie to żeby nie chcieć pomóc ale to jest tu, tylko trzeba poszukać.
Ale, czy przepływomierz odłączałeś - podajesz, że faluje bez względu czy przepływa jest czy jej nie ma, wiec domniemam, że ja odłączałeś?? Najprościej tak łopatologicznie jest odłączyć przepływomierz na pracującym rozgrzanym !!! silniku. Jeśli nie ma żadnej różnicy w pracy po odłączeniu przepływomierza znaczyć to może jej uszkodzenie=martwa przepływka albo problem z instalacją do niej=od niej. Więc właśnie jak jest, co już zrobiłeś dokładnie ????
OKi masz gniazdo HFM - HFM to M111.960 2.2, PMS to M111.940 2.0.
Widzę z opisu, że masz 2.2 czyli jak wyżej
Użytkownik Sid edytował ten post 29 lipca 2019 - 13:53
#114
Napisano 29 lipca 2019 - 14:00
#115
Napisano 29 lipca 2019 - 16:08
Użytkownik hadrianus dnia 28 lipca 2019 - 06:01 napisał
Simanko hadrianus, podpowiedz koledze, to ten sam silnik jak twój mo i zapewne takie samo złącze diagnostyczne. Ja oczywiście dopomogę co moge, poprawie itp :) a ostatniooo powalczyłem ze swoim też już sporo = ponaprawiałem co się zużyło i i wydarzyło się i nabyło wiedzy od naszego ostatniego wspólnego tutaj diagnozowania :)
#116
Napisano 29 lipca 2019 - 16:09
#117
Napisano 29 lipca 2019 - 16:15
Użytkownik bobano dnia 29 lipca 2019 - 14:00 napisał
A macie złącze i program do diagnostyki??? Ooo to nie takie łatwe i proste się okazuje, no ale jak kolega specjalizuje sie w W124 no to wie jak i co chyba ??
Tu na tym dokładnie wątku wszystko jest przezemnie i hadrianus opisywane, przerabiane skutecznie no i wiele innych też. A czy masz LPG ????
#118
Napisano 30 lipca 2019 - 09:45
Wygląda na to ,że przepływka uwalona. Ale trzeba to sprawdzić. Najlepiej przez SD w HHT, lub cokolwiek wybłyskać. Wiązka silnika była robiona?
#119
Napisano 30 lipca 2019 - 10:56
Użytkownik elspasoo dnia 30 lipca 2019 - 09:45 napisał
Wygląda na to ,że przepływka uwalona. Ale trzeba to sprawdzić. Najlepiej przez SD w HHT, lub cokolwiek wybłyskać. Wiązka silnika była robiona?
Niekoniecznie przepływka. Dlatego najprościej na ten moment wybłyskać i co nam powie. Wtedy można się kierować ale nie sugerować !! Często jest to zły trop - sugerowanie sie a szczególnie podłączenie komputera no i już mechanizator wie wszystko. A no nie. Dlatego mówię z własnego doświadczenia, dokładnie posprawdzać i analizować dokładnie !! Moja przepływka fabryczna (nienawidzę słowa oryginał, aczkolwiek w tamtych czasach to było adekwatne do słowo=produkt), była na wstępie martwa (pomiary napięcia na wiązce przepływki, wiązka naprawiona). Przeleżała sobie w pudełku po zdemontowaniu i zastąpieniu jej dobrym zamiennikiem, - żaden obecny "oryginał" a nie na pewno BOSCH - Bosch nie [produkuje części już, to nie lata produkcji W124 kiedy to robił . Przejeździłem trzy lata na tej nowej przepływce i raczej padła - złe wyniki pomiaru przepływki. I tu zdziwka, po oczywiście umyciu przepływki tej oryginalnej pierwszomontażowej Boscha, która to przeleżakowała sobie w pudełeczku u kolegi, który to ogarnia mi wszelka elektrykę-elektronike (ciężko o elektryka jak i mechanika w tej dobie ) i zamontowaniu samochód jeździ do tej pory prawidłowo, raczej nie wskazuje na żadne dolegliwości ze strony przepływki.
I tu UWAGA, czepianie się od razu właśnie tego elementu...dlaczego zwracam na to uwagę. A no też z włassnego kolejnego doświadczenia w tej kategorii. Przyszła mi nowa przepływka- dobry zamiennik (tak dobre, to samo co "Bosch oryginał" sie okazuje, z tej samej taśmy produkcyjnej co Bosch brał w tym samym momencie-czasie dla siebie :) no i reklamacja jak coś tego "Boscha" kończy sie - zły montaż, zły samochód a i stary no i negatywne rozpatrzenie bo Bosch jest the best jak i wszystkie inne "oryginały" ). Tak mam pewne źródło informacji. I co, nowa przepływka, zdejmuję tą padniętą, zakładam te nową i ...tak samo, więc zaczynam szukać dalej innej przyczyny. Po szybkim kontakcie ze wspomnianym kolegą elektronikiem pada od niego hasło "zmierz nowa przepływkę" a ja na to "przecież jest nowa" a on twardo " zmierz tą przepływke" no i co ??!!! Oooo jakie zdziwienie - padaczka. No cóż nowe nie znaczy 100 % pewne - oooo już słyszę larum głosów "tylko "oryginał" i tylko....." tak jasne. Nie ma takiego w obecnych czasach poza takimi na pierwsze montaż, które to jadą tylko do fabryk i tylko tam, a te w sklepach to są "markowe" lekko zbrakowane takie 95% . Niestety, takie sa realia z życia warsztatowego - ATE, Bosch, Brembo i wiele jeszcze innych już zdechło. Tylko są markowane i tylko tyle.
Dobra do tematu monologu - po pomiarze padaczka więc no co reklamacja oczywiście bardzo szybko załatwiona i pozytywnie (firma z która współpracuje-biorę od nicz części akurat właśnie tylko te maja przepływki, sondy lambda i inne czujniki i troszkę zawieszenia - sprawdzone i bezproblemowo z ewentualna reklamacja, poleciłem już kilku osobom z pozytywem ) a na jej miejsce zamontowałem na te chwile jak dostane kolejna nową, tę właśnie pierwszomontażową Boscha, z mojego autka zdemontowaną i poleżakowałą przez te trzy cztery lata no po bardzo ostrożnym delikatnym u myciu (TAK ten element ma być BARDZO ostrożnie myty) i tu wielkie zdziwko !!! Do chwili obecnej jeżdżąc na niej pozytywnie bardzo.
Tak więc reasumują mój chyba zrozumiały monolog - dobrze posprawdzać, pomierzyć PRZEANALIZOWAĆ zebrane fakty i poskładać w jedna całość BEZ POŚPIECHU bo to niestety daje fałszywy trop itd. No to chyba cokolwiek wspomogłem albo nie. Niech każdy zrobi z tym i przyjmuje to jak chce.
Użytkownik Sid edytował ten post 30 lipca 2019 - 11:02
#120
Napisano 03 sierpnia 2019 - 14:20
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
[W124] M111 2.2 - Nagle zamilkł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|