Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[W124] M111 2.2 - Nierówna praca


175 odpowiedzi w tym temacie

#91 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 02 lutego 2019 - 15:56

Wracam teraz ja panowie kochani. Jeśli chodzi o moją baletniczke to sprawdzone przy silniku było wszystko. Jak pisałam, przepustnica podmieniana, przeplywomierz, sterownik silnika nie na jeden inny, a nawet na dwa lub trzy. Sprawdzane czujniki ten zawór EVAP też, przelutowany srebrny przekaźnik. I jest może trochę lepiej, bo skacze tylko czasem. Błędy oczywiście sprawdzane nie ma ani błędów stałych, ani chwilowych (czy jak to się nazywa) jedynie na gazie błąd wtrysków(standard) no i po odpieciu podzespołu. Sprawdzona szczelność dolotu i podcisnień. Moim podejrzanym głównym jest nadal ten sterownik silnika. Mój był przyfajczony, spec który robił mi wiązkę (swoją drogą serdecznie polecam, ale o tym będzie post w odpowiednim miejscu) coś w nim polutował, ale otwarcie mówi, że jest elektrykiem, elektromechanikiem i to co umiał zrobić zrobił. Sterownik był podmieniany na drugi jak pisałam wcześniej i na tym drugim najpierw było ok, później bez zmian ostatnio jeszcze zmieniany był na trzeci i znów było wszystko ok. Chyba zacznę szukać sterownika. A jest teraz tak przy temp. 40+ i wrzuceniu P lub N obroty wyskakują na 1100 po dodaniu gazu opadają do 600 podbijają same do 1500 znów opadają do 600 i wracają do normy. Co jeszcze zwróciłam uwagę po przekręceniu kluczyka na dzień dobry obroty idą do 2000 i opadają po chwili. To chyba też raczej nie jest normalne.



#92 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 02 lutego 2019 - 20:17

Nie pamiętam do jakich obrotów, ale kilka sekund po odpaleniu obroty będą wyższe i to jest normalne. Zapytaj kogoś w okolicy kto na chwilę może użyczyć 100% sprawną przepływkę. Czy po zmianie przepustnicy był zrobiony reset HFM ?

Użytkownik elspasoo edytował ten post 02 lutego 2019 - 20:17


#93 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 03 lutego 2019 - 11:00

Przepływka była podmieniana na 100% sprawną reset był robiony. A obroty skaczą po odpaleniu do 2000 tylko jak odpalam ciepły, opadają bardzo powoli ostatnio byli tak, że stanęły na 1500 i ni w grom, żeby opadły chociaż do tego 1100. Przy przerzuceniu na D lub R spadały tak do 900. Wszysko powyższe podkreślam jeszcze raz dzieje się tylko jak silnik jest ciepły. Zimny chodzi super. Na pewno mam do wymiany linkę od gazu, bo przycina się w pancerzu, ale czy dawało by to takie obiawy?

#94 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 03 lutego 2019 - 17:06

No i teraz jeszcze wrażenia na świeżo z wycieczki do Wawki. Zimny wszystko git malina. Rozgrzany tym razem już nie falował, ale obroty ma jakieś kosmiczne. Na D i R prawie 1000. Na P i N 1500 i rosną do 2000. Dosłownie wygląda to tak jak bym oddawała gazu zmianą położenia lewarka. Po dodaniu gazu obroty opadają do tych 2000 i stoją. Na cito szukam tej linki od gazu. Ktoś się orientuje ile może kosztować? Wiem na pewno, że się zacina w pancerzu więc jest do wymiany tak czy owak, czy myślicie, że może być jeszcze jakieś inne podłoże tego problemu? Coś jeszcze sprawdzić?

#95 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2019 - 17:30

Tak na logikę biorąc to ten problem z linką gazu by pasował do tego, żeby powodować podwyższone obroty. Wciśniesz gaz, linka się zaciera przez co nie do końca wraca i przez to są podwyższone obroty. Ponieważ i tak musisz to zrobić, więc nie będzie to sprawa w stylu "kupię nową część i może się okazać, że to nie to". Także ja bym najpierw zrobił tą linkę i do tego czasu nie grzebał w niczym innym, bo już sporo zostało zrobione i jesteś już pewnie bardzo blisko celu.

#96 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 03 lutego 2019 - 18:14

Gdyby to nie był problem regulacji lub uszkodzonej linki szukał bym usterki mechanicznej - sprawdzenie kompresji na cylindrach? Świece?

Użytkownik elspasoo edytował ten post 03 lutego 2019 - 18:17


#97 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 04 lutego 2019 - 10:52

Vinnie, no widzę już światełko w tunelu :-)
elspasoo, kompresja sprawdzana przy wymianie wiązki jest wzorowa, świece i kable zapłonowe do wymiany :-)
Ach no i gaz listwa leży bezczelnie na przepustnucy, przewody trzeba z głową powymieniać, poskracać i poukładać pod maską. A co jeszcze jest do zrobienia to się śmieje, że cała litania :-) dobrze, że buda i podwozie bez korozji :-)

Użytkownik Czarownica edytował ten post 04 lutego 2019 - 11:16


#98 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 lutego 2019 - 20:00

Cytat

świece i kable zapłonowe do wymiany :-)
Czyli świece i przewody zapłonowe nie zmienione. Może coś w tym być też, cena za świece śmieszna raczej. Przewody to już większa kasa i jeszcze tylko zależy które :):)

Cytat

dobrze, że buda i podwozie bez korozji :-)

A czy na pewno. jak masz szerokie listwy i olistwowane progi no to tam się dopiero dzieje. Mało kto tam czyści a zbiera się tam duuużżżoo oj , no i przy wpustach na lewarek standardowo może być- w większości jest - wygryzione przez ruda koleżankę :):). No chyba że jest / było to dokładnie zweryfikowane, przejrzane i jest cacy.

Co do tej nierównej pracy, to jeszcze nakłada się obecna aura - wilgoć, mróz za chwile odwilż i tu też niestety dziwactwa zaczynają sie bo elektryka tego nie lubi. Ale dasz rade namierzyć winowajce. Linki robią w Linor (ze) i są bardzo dobre.Mi kiedyś od ręki do ręcznego zrobili na poczekaniu. https://www.linor.pl/

#99 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 04 lutego 2019 - 21:16

Sid, świece to wiem, jeśli chodzi o przewody Bosch Beru 250-300 u mnie w motoryzacyjnym.
Ruda była sprawdzana w miejscu na lewarek i progach doły drzwi nadkola etc, ale listwy nie ściągałam. Podłoga dzwon, gniazda sprężyn też.
Dzięki za linka rzucę okiem ile się tam cenią przedewszystkim muszę tel do ASO wykonać. Co mnie zdziwiło to ceny ori części :-)

#100 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 lutego 2019 - 22:32

Cytat

świece to wiem, jeśli chodzi o przewody Bosch Beru 250-300 u mnie w motoryzacyjnym.
Nie kupuję takich , to jest to samo co te tańsze marki. Z tych samych fabryk idzie ale cena za czerwony napis i markę. Wiele części "oryginalnych" jest już teraz nie oryginalna tylko MARKOWANA ! I ot taki to suprice dla kowalskiego, co to se "oryginał" kupi w sklepie. Oryginały są i owszem, ale jadą na pierwsze montaże do fabryk. A nawet nie, ostatnio rozmawiałem z chłopakami z dobrego źródła, to się okazuje, że już nawet w nowych samochodzikach montują jakieś nie "oryginalne" tylko po prostu produkty od chińskich dostawców. A co, smartfony to jakie są teraz naj.....iPhon zdechł ale wydziera się jakie to te z Chin są fuj :):) i taka cała prawda jest. Zachód przysnął, a te złe chińskie się nagle podniosło ze swoimi świetnymi technologiami i co, teraz lepsze są niż te pseudo oryginalne. Tak wiec z własnego podwórka i doświadczenia własnego wiem, że Bosch to był...w latach 90tych jak nasze Mercedes się kończył produkować. Więc dobrze jest kupić dobre ale nie wywalać kasy na coś takiego z nazwa znana :):) tylko no właśnie. Też murze kupić przewody co prawda do mnie trzy ale też się przymierzam i już murze bo jakiś dziwny objaw mi sie ujawniać zaczyna. Ale dobra chemia i olej zrobiły i robią dobra robotę w silniku :):).

Cytat

Ruda była sprawdzana w miejscu na lewarek i progach doły drzwi nadkola etc, ale listwy nie ściągałam. Podłoga dzwon, gniazda sprężyn też.

Co do kielichów, dokładnie trzeba się przyjrzeć bo - u mnie też nie było rudej - ale pękają na spojeniu do konstrukcji budy. To trzeba tam zajrzeć gęsia szyja prawie że, bo tego ot tak nie widać, do momentu jak wyrwie -oderwie go siła w czasie jazdy :( :eek:


Cytat

Dzięki za linka rzucę okiem ile się tam cenią przedewszystkim muszę tel do ASO wykonać. Co mnie zdziwiło to ceny ori części :-)

a i owszem ale niestety nie wszystko. Z reguły jakieś rózne przypadki też miałem, tanio czy porównywalnie z Allegro ale mam blisko do MB to zamawiałem u nich. Ale też wiele razy było na opakowaniu MB i znaczek i ...a w opakowaniu część a na części np. Febi itd itp tak więc.. A maja części w Stutgarcie na półkach i to jeszcze z 90tych lat produkcji :hooray: no ale ceny sa :( :s :s








Podobne tematy Zwiń