Choć dyskusja zmieniła już w zasadzie kierunek wrzucę i ja coś od siebie, a nie powiem -co do różnych ze względu na pochodzenie części mam już niejakie doświadczenie.
Hart -dla mnie porażka totalna. Tandeta wręcz przysłowiowa. To nawet nie zamiennik moim zdaniem i muszę przyznać, że również większość baaaardzo "oszczędnych" taksówkarzy się ze mną zgadza, a często ich pytam o "gdzie tankować, jak wam się tego używa" ITP.). Wolałbym już innego "króla" jakości założyć typu Topran/Hans Pries. I nie jest to widzimisię, a wynik doświadczeń....
GPD - następne "cacko" spod szyldu "niemiecko-angielski koncern Timmen Group". Żenada -porównywać to z TRW, Febi, Boge, Lemfórderem, Fagiem, Swagiem, Meyle itp. to bezsens - nawet gumy nie potrafią przywulkanizować do metalu, a ta ich niby guma to parciak nie wiem, czy coś wspólnego z olejoodporną mający. Mam kilka kilo tych "części" (chłop wszystko zmagazynuje hehe) - wyglądają jakby miały z 20 lat, pojeździły maksymalnie dwa lata w autach....Zawieszenia na tych częściach po prostu sie w oczach rozłażą. Paradoksalnie Mercedes będzie tu nieco odporniejszy - zwłaszcza tył. Przy takich ilościach gumy w zawieszeniu nawet najgorszy szajs ma szansę chwilę pochodzić. Ale już Golfy, Audi i podobne, ogólnie twardsze zawieszeniowo auta obnażają dość szybko parszywe niuanse tego badziewia.
Topran - wężyki przelewowe do diesla zamieniające się w "szkło" po kilku tygodniach U mnie jedyna część tej firmy (nie ja zmieniałem!) to pompka spryskiwaczy - tylko dotknąłem i króciec strzelił. Krawędź do klejenia paznokciem bez wysiłku podrównałem :shock: W Audi mam osłony amorków tej "firmy" - może nie polecą szybko
Kable WN, zwłaszcza przy LPG - Sentech, Janmor? Powodzenia....Taksówkarz z Mondeo (kolega pawła63) nie chciał wierzyć, potem "raz pod kościół, raz pod Tesco i wróciłem na starych ku...a" . Sobota - kolega z tekstem "Golf II mi strzela na gazie" (wielopunkt). Kable? Sentech, ale "kosztowały przecież ponad 40 PLN i mają góra miesiąc" Zielone osady w "fajkach". Jak dotknąłem kabla podczas pracy silnika to mi nogę wyprostowało jak na defiladzie za Bugiem . Psiknął wodą i auto zgasło po serii tarpnięć...BTW - ja kable w Audi użytkuję 6ty rok - można je lizać przy pracującym silniku jak ktoś lubi, a auto nie stoi bynajmniej tylko jest tłuczone na okrągło lato-zima.
Kiedyś były takie czeskie świece.....PAL(?), zwane "dojazdówkami". Co myśmy użyli z nimi na motorach. Potem firma nagle odkryła, że ich świece to cud sportu i zarzuciła rynek pacynkami pod marką Brisk
Świece - no właśnie. Do LPG polecałbym jednoelektrodowe świece. Bez udziwnień. Kilka elektrod nie oznacza kilku iskier - prąd i tak poleci najłatwiejszą drogą. Mogą być Beru (ba, nawet tytanowe jak ktoś lubi inwestować"), może być NGK z serii V-line.Ważne by cały układ WN był sprawny - decyduje najsłabsze ogniwo.
Ogólnie problem w tym, że czasem mylimy słowo "zamiennik" z pojęciem "część, która da się założyć". Dla mnie zamiennik to właśnie przykładowo Febi (i tu mam dużo dobrych doświadczeń, choć wolę Lemfórdera i czasem TRW), Boge itp. A "badziewniki" dla mnie osobiście to właśnie Hart, Dogru Kaucuk, część "produkcji"(dystry-) Rouville'a, całość GPD, Dachstein i inne takie "rok na rynku-20 lat doświadczeń w produkcji". Wystarczy po forach polatać, poczytać o sprzęgłach, tarczach hamulcowych i innych elementach, których niższa jakość da się łatwo odczuć. Bo np. z gumką stabilizatora to można sobie wmawiać "polskie drogi" .
Rzecz jasna wszytko się może zdarzyć - słabszy produkt porządnej firmy się trafi, również zaskoczenie jakością "badziewka". Ale to tylko potwierdzenie reguły: chcesz tanio i dobrze kup dwa razy, raz tanio, raz dobrze .
Każdy robi jak chce, ja co do WN w Mercedesie: kable Beru (półtora roku non stop, brak przebić, kłopotów), świece 1-elektrodowe V-line NGK....nie wiem szczerze jak ocenić zadowolenie ze świec. Jeżdżę na nich zazwyczaj dłużej niż się zaleca (ale ich doglądam), na nowych silnik pracuje w zasadzie jak na starych. Niuanse niewyczuwalne, chyba, że coś miało awarię. Ale byle padlinę zakładać czy "specjalne do LPG" to nie dla mnie. Na jednoelektordowych łatwiej skorygować przerwę
Rany, ale się opisałem :shock:. Trawię po obiedzie więc....
0
(w124)Jaki układ wysokiego napięcia w 320 i jego wymiana
Rozpoczęty przez xiądz, sie 01 2010 13:57
14 odpowiedzi w tym temacie
#11 Gość__
Napisano 02 sierpnia 2010 - 15:22
#12
Napisano 03 sierpnia 2010 - 16:43
Jako założyciel postu dziękuję klossowi72 za wyczerpujący opis własnych doświadczeń i spostrzeżeń. Podzielam jego zdanie. Amen.
#13
Napisano 03 sierpnia 2010 - 17:17
Panowie, temat dotyczy ukl. wysokiego napiecia. O zamiennikach jest osobny watek . Prosze trzymac sie glownego watku.
#14
Napisano 03 sierpnia 2010 - 18:59
dodam tylko ze wlasnie jesli auto jest na LPG warto kupic porzadne kable! beru lub bremi - i gwarantuje ze starcza na dluuuugi okres bezproblemowej jazdy!
swiece NGK v-line - po moich doswiadczeniach spisuja sie najlepiej.
swiece NGK v-line - po moich doswiadczeniach spisuja sie najlepiej.
#15
Napisano 03 sierpnia 2010 - 21:43
dolacze sie do dyskusji. opinie tylko i wylacznie na podstawie w;asnego doswiadczenia.
Swiece: jak najbardziej Beru,ale jednoelektrodowe (bez zadnych udziwnien,my jestesmy normalni) roczny przebieg auta okolo 40-50 tys na gazie po miescie,brak jakiegokolwiek objawu zuzycia.swiece od zalozenia do wyjecia sprawne (wymieniane ze wzgledu na widzimisie,a nie przymus).
Przewody WN: Beru,zadne inne typu sentech czy janmor(juz przy wyjeciu z pudelka niepasujacy).jezeli sa w ciaglej eksploatacji,dzialaja bezproblemowo.przebiegi rzedu 2 wymian swiec czyli okolo 100 tys.
Przewody w M104 320 to juz inna bajka. krotki przewod idacy od cewki dlugosci parunastu cm zakonczony fajka,osloniety oslona,nie narazony na dzialan ie ciepla z ukladu wydechowego jak tj np. w M103,dzialanie wody,soli i innych czynnikow niesprzyjajacych prawidlowej pracy.
jak najbardziej uzasadniony jest zakup przewodow dobrej jakosci,gdyz bezdie to jednorazowy wydatek prawdopodobnie wystarczajacy do konca uzytkowania auta...
Cewki: jezeli kolega ma nadniar finansow i chce miec caly uklad WN nowy to moze zainwestowac w 3 nowe cewki (z mojejstrony,dopoki dziala to bym nie zmienial)
Inatalacja elektryczna: z reguly w tych silnikach najslabszym ogniwem odpowiadajacym za wiekszosc niedomagan ukl zaplonowego jest sama instalacja,ktora nadgryzl zab czasu
tyle w tym temacie... pozdr
Swiece: jak najbardziej Beru,ale jednoelektrodowe (bez zadnych udziwnien,my jestesmy normalni) roczny przebieg auta okolo 40-50 tys na gazie po miescie,brak jakiegokolwiek objawu zuzycia.swiece od zalozenia do wyjecia sprawne (wymieniane ze wzgledu na widzimisie,a nie przymus).
Przewody WN: Beru,zadne inne typu sentech czy janmor(juz przy wyjeciu z pudelka niepasujacy).jezeli sa w ciaglej eksploatacji,dzialaja bezproblemowo.przebiegi rzedu 2 wymian swiec czyli okolo 100 tys.
Przewody w M104 320 to juz inna bajka. krotki przewod idacy od cewki dlugosci parunastu cm zakonczony fajka,osloniety oslona,nie narazony na dzialan ie ciepla z ukladu wydechowego jak tj np. w M103,dzialanie wody,soli i innych czynnikow niesprzyjajacych prawidlowej pracy.
jak najbardziej uzasadniony jest zakup przewodow dobrej jakosci,gdyz bezdie to jednorazowy wydatek prawdopodobnie wystarczajacy do konca uzytkowania auta...
Cewki: jezeli kolega ma nadniar finansow i chce miec caly uklad WN nowy to moze zainwestowac w 3 nowe cewki (z mojejstrony,dopoki dziala to bym nie zmienial)
Inatalacja elektryczna: z reguly w tych silnikach najslabszym ogniwem odpowiadajacym za wiekszosc niedomagan ukl zaplonowego jest sama instalacja,ktora nadgryzl zab czasu
tyle w tym temacie... pozdr
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|