Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Porady przed kupnem


112 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   ekochemik


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 cze 2015
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w202

Napisano 30 października 2015 - 09:41

m104, Dużo cennych informacji na raz, a jakie jest twoje zdanie na temat silnika 3,2lpg i w jakie roczniki najlepiej celować?



#72 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2015 - 09:49

Fajny silnik, na gazie chodzi bardzo dobrze, też ma swoje bolączki (wiązka, wycieki oleju, czasami problemy z regularną pracą) do budy 140 może być troszkę za słaby, ale to zależy, jaki kto ma styl jazdy. Do normalnego jeżdżenia wystarcza. Faktem jest, że spali trochę mniej od v8 i dużo gorzej jedzie, ale jak pisałem - jest tańszy w naprawach i eksploatacji. Każdy musi sobie indywidualnie odpowiedzieć, co jest dla niego ważniejsze - moc czy pieniądz.
Nie pchałbym się tylko w silnik m104.990 - był on chyba od początku produkcji do 1993 roku. Wygląda on jak silnik z w124 300E-24V. Można go poznać m.in. po puszce filtra powietrza na kolektorze ssącym zamiast na prawej podłużnicy. Silnik sam w sobie niezły, ale jest trochę problematyczny z dostępnością części.

#73 Offline   ekochemik


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 cze 2015
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w202

Napisano 30 października 2015 - 10:20

Od początku licze sie z kosztami, na dynamice mi nie zależy, na prędkości też. Przesiąde sie z w202 c180 z lpg więc i tak pewnie 3,2 zrobi wrażenie.
Zostane przy silniku 3,2. Pozostaje mi w takim razie tylko zapakować tyłek do auta, zjechać kilka miejsc i ocenić reszte na żywo.

#74 Offline   Parter


  • Postów: 36
  • Na forum od: 16 kwi 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 S500 95' Lang

Napisano 30 października 2015 - 11:05

ekochemik, rozumiem, że nie będzie to samochód na niedziele ?

#75 Offline   kostek


  • Postów: 108
  • Na forum od: 30 lip 2015
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140

Napisano 30 października 2015 - 12:58

Polecam zdecydowanie v8 500.
Mam u siebie i spalanie nie jest wysokie.
11l trasa 17 miasto.
Mocy wystarczająco, choć rakieta to nie jest.
3.2 moim zdaniem to za mało

#76 Offline   Parter


  • Postów: 36
  • Na forum od: 16 kwi 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 S500 95' Lang

Napisano 30 października 2015 - 13:08

ekochemik, jeżeli nadal się zastanawiasz nad motorem pod maską to odpuść sobie 4.2. Pali tyle co 5.0 a ma mniej mocy. Jak zostaniesz przy 3.2 to najlepiej w short wersji. Long to jednak spora ilość kilogramów więcej.

#77 Offline   mercfan


  • Postów: 89
  • Na forum od: 21 lut 2010
  • Miejscowość: Rzgów/Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S320 CDI 2004
  • Trzeci Mercedes:W140 S320 1996

Napisano 30 października 2015 - 21:17

Wyświetl postUżytkownik Parter dnia 30 października 2015 - 13:08 napisał

Long to jednak spora ilość kilogramów więcej.
15 kg to sporo?? ;)

#78 Offline   Parter


  • Postów: 36
  • Na forum od: 16 kwi 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 S500 95' Lang

Napisano 01 listopada 2015 - 19:51

mercfan,masz racje. Informacja na wiki jest myląca. Nie wiedziałem, że różnica między krótką i długą to tylko 10kg.

#79 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 02 listopada 2015 - 12:26

kostek, W te 17l w mieście dla m119 ciężko mi uwierzyć, trzeba by stosować hardkorowy eco-driving. Mi poniżej 20 nie udało się zejść jeżdżąc delikatnie.
mercfan, A nie 100 kg przypadkiem?

#80 Offline   Parter


  • Postów: 36
  • Na forum od: 16 kwi 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 S500 95' Lang

Napisano 02 listopada 2015 - 16:00

m00n, u mnie na tą chwilę 17,8. A co do wagi to sprawdzałem na polskiej stronie mercedesa. Różnica to 10kg.








Podobne tematy Zwiń