Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika


179 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2009 - 01:58

Cytat

mam jeden przewód
Czemu "tylko" jeden? Może będzie trzeba wykonać jakiś mostek: ww. przewód- prawy kierunek- lewy kierunek.

Cytat

gdzie podpiąć przewód sterownika od klapy bagażnika
Nasze centralne zamki są oparte na pneumatyce którą produkuje pompka która otwiera/zamyka wszystko. O ile wiem nie da się odseparować działania pompki tylko dla tylnej klapy jak ma to możliwość w siłownikach elektrycznych.



#82 Offline   Gerri


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 czerwca 2009 - 08:39

upsman napisał:

Może będzie trzeba wykonać jakiś mostek: ww. przewód- prawy kierunek- lewy kierunek

NIE WOLNO! Wtedy niemożliwe będzie korzystanie z migaczy - po włączeniu jednej strony będą świecić obie!!
Należy zakupić dwie diody prostownicze na 5 amper i wpiąć pomiędzy pojedynczy kabelek i kabelki migaczy. Spowodują one rozdzielenie obwodów.

#83 Offline   zorro


  • Postów: 18
  • Na forum od: 27 sty 2009
  • Miejscowość: Wołczyn

Napisano 06 czerwca 2009 - 11:14

Ok, dzięki wielkie. Dzisiaj może to sprawdzę.

Co do klapy bagażnika to mam problem, bo z miesiąc temu normalnie wszystko działało, a ostatnio coś ten centralny zamek zaczął wariować. Jak zamykałem z drzwi kierowcy albo pasażera zamykało się wszystko oprócz bagażnika, a jak z poziomu bagażnika to wszystko ok, kilka dni temu jak zamykam z poziomu bagażnika to na chwile się zamyka całe auto i zaraz znowu otwiera. Tym sposobem nie mam jak zamknąć bagażnika, teraz z pilota zamyka mi jedynie wszystkie drzwi. Nie wiem co mam zrobić, doradźcie coś ... Nie ruszam w długie trasy aktualnie ale warto jednak mieć zamknięty bagażnik ...

#84 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2009 - 14:16

Rzeczywiście wyrażenie: jakiś mostek to zbyt ogólne pojęcie... Ale gerri sprecyzował to o czym myślałem :star: .

#85 Offline   Gerri


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 czerwca 2009 - 14:42

zorro napisał:

jak zamykam z poziomu bagażnika to na chwile się zamyka całe auto i zaraz znowu otwiera.

Najprawdopodobniej masz uszkodzony siłownik bagażnika. Odepnij na próbę elektryczny kabelek od siłownika bagażnika (okrągła wtyczka z trzema kabelkami) i zobacz, czy po zamknięciu za chwilę otworzy.
Jeżeli tak, to złamany jest wewnątrz siłownika trzpień łączący membranę z cięgnem i przełącznikiem elektrycznym.

#86 Offline   zorro


  • Postów: 18
  • Na forum od: 27 sty 2009
  • Miejscowość: Wołczyn

Napisano 17 czerwca 2009 - 16:24

Jak to podłączyć ? Nigdy nie miałem styczności z elektroniką :mrgreen:

Dołączona grafika

#87 Offline   Gerri


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 17 czerwca 2009 - 21:29

To nie są diody, o jakie chodzi.
To, co przedstawiłeś na obrazku to właściwie są diody, ale cztery na raz w jednej obudowie.
Można z tym kombinować, ale właściwe diody do tego zastosowania wyglądają tak:

http://www.allegro.pl/item642009055_dio ... _9669.html

Wtedy te końce diod ze srebrnym paskiem podpinasz do migaczy, a te bez paska wiążesz ze sobą i razem łączysz z kabelkiem z alarmu.
Tak więc jeżeli masz możliwość bez większego problemu kupić diody o takim kształcie, to może nie kombinujmy z tymi "wielonożnymi"
To, co jest na obrazku nazywa się "mostek prostowniczy"
To, co powinno być nazywa się "dioda prostownicza" (5-6 amper / minimum 50 volt)

#88 Offline   zorro


  • Postów: 18
  • Na forum od: 27 sty 2009
  • Miejscowość: Wołczyn

Napisano 17 czerwca 2009 - 22:23

Aaa, powiedziałem: dioda prostownicza, a dali mi coś takiego ...

Jutro się tam przejadę (15km) i to z hukiem wymienię :star:

#89 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 17 czerwca 2009 - 22:45

dałoby się użyć tego mostka. wystarczy kabel od alarmu podłączyć pod nóżkę 1 czyli "-" a kierunki pod 2 i 3 czyli "AC"

#90 Offline   zorro


  • Postów: 18
  • Na forum od: 27 sty 2009
  • Miejscowość: Wołczyn

Napisano 17 czerwca 2009 - 23:31

Jak tak zrobię to będzie śmigało ? :star: Jeden i drugi kabel tak podłączyć ?








Podobne tematy Zwiń