Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Sprzęgło wysoko bierze



51 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 23 grudnia 2013 - 00:39

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 23 grudnia 2013 - 00:10 napisał

Dla dociekliwych polecam lekturę
Fajnie, ale z lektury wynika:

Cytat

1.1 SAC poprawia komfort jazdy
Wszystkie sprzęgła ulegają ciągłemu zużyciu. Dzięki intensyw-
nym badaniom nad systemem kompensacji zużycia, LuK jako
pierwszy producent sprzęgieł na świecie, wprowadził to rozwią-
zanie do seryjnej produkcji w 1995 roku.
Od tego czasu technologia SAC (Self Adjusting Clutch) znalazła
zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów. W szczególności w
modelach z silnikami o dużej mocy, sprzęgło SAC pozwala uzy-
skać większy komfort eksploatacji.
a np. większość naszych maszynek urodziła się sporo wcześniej- jak tam się doszukiwać takich rozwiązań?
V.
PS. Lord, oczywiście! :D



#42 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 23 grudnia 2013 - 00:45

jest tam po części wyjaśnione zjawisko zużywania się tarczy i jego wpływu na pracę zwykłego sprzęgła
nie chce mi się pisać referatu na temat działania docisku ze sprężyną talerzową

#43 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 23 grudnia 2013 - 00:56

jest tam po części wyjaśnione zjawisko zużywania się tarczy i jego wpływu na pracę zwykłego sprzęgła
nie chce mi się pisać referatu na temat działania docisku ze sprężyną talerzową

#44 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2013 - 10:49

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 23 grudnia 2013 - 00:10 napisał

Dla dociekliwych polecam lekturę
http://www.schaeffle...h_sac_pl_pl.pdf
Jak czytam takie rzeczy, to mi mózg wysiada od myślenia. A pomyśleć, że w jakiejś książce Adama Słodowego, sprzęgło wyglądało tak:
—| |—
:E

#45 Offline   Silverserfer


  • Postów: 64
  • Na forum od: 22 lip 2014
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2015 - 17:15

Witam mam dziwny przypadek bo sprzegło łapie mi wysoko i nie wiem czemu bo miesiąc ponad auto stało bo wymieniałem uszczelke pod głowica , dzis sie przejechałem i łapie bardzo wysoko ale wysprzegla wszystkie biegi i nie wiem czemu tak sie stało, czy ewentualna próba odpowietrzenia może pomóc , bo odkrencałem ten żółty wąż od serwa ale nie wiem czy to ma znaczenie jak wyciągałęm kolektor ssacy , i wnerwnia mnie to straszcznie a dwa ze autko ma tak jakby trosze wyższe obroty leciutko powyżej 10 tys. i nie wiem czemu a to temat rzeka , i teraz czy da sie podciągnąć sprzegło na lince czy nie ma tam linki.

#46 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2015 - 18:11

Jak zapowietrzone, to łapie z samego dołu. Nie ma linki, nie ma regulacji.

#47 Offline   inspectorg


  • Postów: 6
  • Na forum od: 17 kwi 2015
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2015 - 19:27

Dzień dobry, mam Mercedesa 190 2.5 td i problem mam taki ze po złożeniu i odpowietrzeniu (tak jak hamulce się odpowietrza) łapał normalnie, po jakimś czasie tego samego dnia wpadł pedał podniosłem go i już więcej nie wpadł ale sprzęgło łapie wysoko bardzo wysoko i się ślizga, próbowałem jeszcze raz go odpowietrzyć ale to nic nie daje, co to może być?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 19 czerwca 2015 - 12:56


#48 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2015 - 19:39

Sprzęgło zapowietrzone bierze od samej podłogi i nie rozłącza prawidłowo. Szukaj przyczyny w wysprzęgliku, łapie sprzęgła albo docisku.

#49 Offline   inspectorg


  • Postów: 6
  • Na forum od: 17 kwi 2015
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2015 - 23:29

Czyli skrzynia do wyjęcia? Ale czego szukać...?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 19 czerwca 2015 - 12:56


#50 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 07 czerwca 2015 - 13:09

Sprawdził bym grubość okładzin na tarczy sprzęgła.








Podobne tematy Zwiń