Wiem patrzyłem na faq jest tam co nieco, jednak gdyby zapisać to w kilku punktach. pozdrawiam
1
[w124] Jakie są objawy psującego się sprzęgła?
Rozpoczęty przez slawek80, gru 17 2007 12:26
48 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 17 grudnia 2007 - 12:26
#2
Napisano 17 grudnia 2007 - 12:46
To zależy jakie uszkodzenie masz na myśli... Do najczęstszych należy zużycie tarczy lub padnięte łożysko. Zdychające łożysko to rożne dziwne dźwięki typu: gwizdy, szumy, głośna praca zmieniające się jeżeli naciśniesz/puścisz sprzęgło nie załączając biegu. Jeżeli chodzi o tarczę to generalnie najczęściej się po prostu ściera i nity zapierniczają po kole lub zwichruje się. Objawia się to ślizganiem sprzęgła przy gwałtownym dodaniu gazu, szczególnie na wyższych biegach lub brak przyspieszenia w stosunku do wzrostu obrotów silnika. Często też spalona tarcza daje znać o sobie specyficznym zapachem Idąc w poważniejsze sprawy to uszkodzenie docisku sprzęgła (słoneczko) lub tarcza (pęknięcie sprężyny, zaolejenie okładziny W tym przypadku występują szarpania przy ruszaniu itp historie. Generalnie temat dość ciekawy i kosztowny. Gorzej jeżeli nity wyrzeźbią koło zamachowe to już fajna zabawa jest Może niech kolega napisze jakie ma przeczucia odnośnie pracy układu sprzęgła to sprobujemy coś wydebatować. Być może problem jest ze sterowaniem a nie z samym sprzęgłem Oczywiście istnieje możliwość sprawdzenia zużycia tarczy bez demontażu skrzyni, ale to mało wiarygodne badanie, po demontażu skrzynki wszystko widać jak trzeba i zazwyczaj dochodzi do wymiany kompletnego sprzęgła (około 400-500PLN za części) gdyż w perspektywie czasu taniej to wychodzi niż wymiana po jednym elemencie co jakiś czas, a należy pamiętać że nowa tarcza może się zarazić rysami od chorej tarczy dociskowej.
Trochę się rozpisałem, ale mam dobrą kawę i tak sobie popijam i ściemniam ;-)
Trochę się rozpisałem, ale mam dobrą kawę i tak sobie popijam i ściemniam ;-)
#3
Napisano 22 stycznia 2008 - 17:36
mówiąc o sprzęgle w mercedesie ,też mam pewien problem, a mianowicie
dość wysoko łapie tzn. przy zmianie biegu dodaje gaz , puszczam sprzęgło i nie przy podłodze dochodzi do zasprzęglenia tylko wyżej tak poza tym wszystko ok.
czy jest to jego urok, czy może można to jakoś regulować
dość wysoko łapie tzn. przy zmianie biegu dodaje gaz , puszczam sprzęgło i nie przy podłodze dochodzi do zasprzęglenia tylko wyżej tak poza tym wszystko ok.
czy jest to jego urok, czy może można to jakoś regulować
#4
Napisano 22 stycznia 2008 - 19:45
adam 70 napisał:
czy może można to jakoś regulować
#5
Napisano 22 stycznia 2008 - 19:48
a moze pora odpowietrzyc
#6
Napisano 22 stycznia 2008 - 19:52
adam 70 napisał:
dość wysoko łapie tzn. przy zmianie biegu dodaje gaz , puszczam sprzęgło i nie przy podłodze dochodzi do zasprzęglenia tylko wyżej tak poza tym wszystko ok
chyba jak sie konczy sprzeglo to lapie przy podlodze... jak lapie wysoko to jest ok.
#7
Napisano 29 stycznia 2008 - 18:12
kolega ma racje u mnie sie skonczylo sprzeglo i przy podłodze łapalo a jak zmieniłem na nowe to od razu od samej gory łapie i pedal sie zrobil taki bardziej miekki ze lzej go wciskac
#8
Napisano 31 stycznia 2008 - 21:04
Czyli co? jak sprzęgło łapie nisko przy podłodze to znaczy że może być źle odpowietrzone? Bo tarcza i docisk były niedawno wymieniane...i tak mam od wymiany że sprzęgło łapie przy samej podłodze i czasami mam problem z ruszeniem bez szarpnięcia
#9
Napisano 31 stycznia 2008 - 21:13
bardzo prawdopodobne ze nie odpowietrzone jest dobrze. Samemu to troche zajmuje i trzeba sie pobawic bo z tego co pamietam to trzeba zdjac prawe kolo przednie, odkrecic odpowietrznik i drugi tam przy skrzyni i pompowac. Jakies takie wlasnie byly zalecenia mercedesa jezeli chodzi o mogel 124
#10
Napisano 02 marca 2008 - 10:30
Witam,proszę o pomoc w diagnozie,co moze byc przyczyna tego iż zwłaszcza jak jest autko zimne trudno wykleszcza sie bieg, najgorzej jest z 1 na 2.Mówiac obrazowo trzeba dosyc mocno pociągnąc lewarek zmiany biegów.Pozdrawiam :Brand :-|
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
CB RADIO + ANTENA. Ale jakie? |
CB-Radio, GPS i Nawigacje | MŁYNEK |
|
||
Kabel Adapter AUX do jakiego radia pasuje? |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | PiotrZG |
|
||
Potrzebuję zdjęcie jakie kolory kabli są w 2.3 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|
||
[w201/w124] Wahacze tylne - jakie wybrać? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | m00n |
|