Skocz do zawartości




- - - - -

Sprzęgło czy skrzynia


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tomkkk


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2012 - 12:46

Witam was wszystkich,

Mam troszkę nietypowy problem i chciałbym się Was poradzić co mam zrobić. Ale może od początku.

Zapomniałem dopisać w temacie że chodzi o w201 190D 2.0 5-cio biegowa skrzynia rok 1988.

Jakiś czas temu miałem dość głośne stukoty jak samochód pracował na luzie,gdy wciskałem sprzęgło to stukanie ustępowało (podejrzewałem łożysko oporowe). Pojechałem do mechanika pokazując o co chodzi, a on oczywiście potwierdził moje domysły.

Wymienił mi:

- łożysko dociskowe
- tarczę sprzęgła
- pompę sprzęgła
- wysprzęglik
oraz oczywiście płyn (twierdzi że odpowietrzył układ)

Zapłaciłem za to troszkę kasiorki, ale po miesiącu problem ze stukaniem powrócił. Może już nie tak głośno jak przedtem ale jest. Co więcej od czasu wymiany pojawił mi się problem ze zmianą biegów. Problem jest bardzo dziwny i nie występuje za każdym razem.
Jest to problem z wrzuceniem 2-go biegu (czasami 3-go). Zdarza się tak, że albo nie mogę go w ogóle wrzucić bo chrobocze mi po zębach mimo wciśniętego sprzęgła do końca albo wrzucam go ze zgrzytem zębów. Dodatkowo zdarzają się takie dni że biegi wchodzą bez żadnego zgrzytu.

Innym problem jaki występuje również czasami z biegami, to bardzo ciężkie wchodzenie lewarka na bieg. Czuć wtedy taki charakterystyczny opór jak przy próbie wrzucenia biegów bez wciskania sprzęgła :( - Zauważyłem że jak troszkę opuszczę sprzęgło to opór znika.

Dodam do tego że sprzęgło łapie mi na samym dole.

Oczywiście pojechałem do mechanika żeby to poprawił, ale od razu stwierdził (bez podnoszenia samochodu) że:

Stukanie pochodzi ze skrzyni biegów, ponieważ jak na luzie przesunie się lewarek np lekko na jakiś bieg to stukanie ustaje (ma racje, sprawdziłem - ok tu się nie kłócę)
Co do zmiany biegów to przejechał się samochodem, pech chciał że akurat wtedy biegi wchodziły idealnie. Powiedział że została wymieniona tarcza na troszkę grubszą i to jest normalne że sprzęgło łapie na dole i czasami sobie chrobotnie po ząbkach. Po jakimś czasie wytrze się tarcza i będzie dobrze.
No ale czy normalne jest że mam problem z tymi biegami?

Pytałem się go czy to czasem nie jest łapa sprzęgła, no bo w końcu prawie wszystko wymienił a jest gorzej niż było

Chciałbym się od was dowiedzieć, czy taki problem to faktycznie skrzynia do wymiany (mówię to o zmianie biegów) czy coś ze sprzęgłem jest nie tak? Wydałem prawie 1000 zł a jest gorzej niż było :(

Nie wiem czy mechanik mi ściemnia, że to jakaś grubsza tarcza.

Użytkownik tomkkk edytował ten post 26 listopada 2012 - 12:55




#2 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2012 - 18:53

Powiedz jak przesunął dźwignie? Dziś próbowałem tak samo sprawdzić ale u mnie nie ustawało. Mam takie same objawy jak Ty, identyczne. Tylko nie harczy mi skrzynia. Dziwnie sie dwojka wrzuca tak jak by po zębach szło. Jak duże obroty to wchodzi dobrze. Pisze w tym temacie http://mb201-124.eu/...we/page__st__20

#3 Offline   tomkkk


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2012 - 19:18

Spróbuj zrobić coś takiego.
Na włączonym i rozgrzanym silniku BEZ wciśniętego sprzęgła powoli wrzucaj na jedynkę i nasłuchuj czy stukanie cichnie. U mnie w pewnym momencie kiedy luzy w skrzyni zostaną wybrane stukanie znika. Ja się w wymianę skrzyni nie będę już bawił bo nie mam na to kasy. Bardziej martwi mnie te wrzucanie biegów, mam wrażenie, że problem polega na tym że sprzęgło czasami nie wysprzęgla do końca, zresztą jak pisałem bierze przy samym dole. Już kilka razy musiałem na skrzyżowanie wjeżdżać na wciśniętym sprzęgle bo dwójka szła mi tak po ząbkach, że nie byłem w stanie wrzucić biegu :(

#4 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 26 listopada 2012 - 20:09

pewnie źle odpowietrzył sprzęgło, profilaktycznie wymien płyn ATF w skrzyni - biegi powinny lżej wchodzić

#5 Offline   tomkkk


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopada 2012 - 11:48

Wygląda na to że sprzęgło jest odpowietrzone dobrze, co nie jest dla mnie dobrą wiadomością, bo już nie mam pojęcia dlaczego tak nisko bierze. Jedyny element jaki nie był wymieniony w sprzęgle, to docisk oraz łapa. Myślicie, że to może być powodem?

Co do źle wskakujących biegów, to poczytałem, poszukałem, popytałem i wszystko wskazuje na problem z synchronizatorem lub jakimś jego elementem. Zgrzytanie zębów i niemożność wrzucenia biegu w 90 % tyczy się tylko 2 biegu. Z pierwszego na drugi jak i z redukcji z trzeciego na drugi. :(

Czy orientuje się ktoś z Was jaki jest koszt wymiany/naprawy synchronizatora, i czy jest to w ogóle opłacalne? Dodam że mam skrzynie 5 biegową,a to była rzadkość z silnikiem 2.0 w dieslu.








Podobne tematy Zwiń