Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] 500se nierówne obroty nie pali


60 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 02 stycznia 2013 - 13:16

No dobrze ale czy wtym momencie jak depne gaz mocniej (bez kickdown) niw powinien zredukowac i wgniesc w fotel :) ?



#42 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2013 - 13:16

Wyświetl postUżytkownik MARIOMOSCOVE420 dnia 01 stycznia 2013 - 20:51 napisał

kontrolka ASR i blokady mostu włączyć nie można.

ASR i Blokada mostu ASD to są dwa wzajemnie wykluczające się systemy. Nigdy nie wystepowały w parze i nigdy nie działałby razem.

#43 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2013 - 13:22

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 02 stycznia 2013 - 13:16 napisał

No dobrze ale czy wtym momencie jak depne gaz mocniej (bez kickdown) niw powinien zredukowac i wgniesc w fotel :) ?
poniżej pewnej prędkości tak, powyżej nie. Musisz to wyczaić doświadczalnie. Moja skrzynia zachowuje się nastepująco- jadę na 4 biegu, mam 65-70km/h. Cisnę gaz aż pod kickdown i dalej jedzie na 4, dopiero jak wcisnę KD to redukuje na 3. Natomiast gdy jadę na 4 biegu 55-60 to przy wciśnięciu gazu pomiędzy pół a "full pedał" redukuje na 3 bez KD a z KD z 4 na 2

#44 Offline   pepe1111


  • Postów: 158
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 600 1991

Napisano 02 stycznia 2013 - 21:53

A ja mysle, ze o redukcji decyduje tez szybkosc wcisniecia pedalu. Gdy wciskasz powoli to nie zmienia (bo nie wymagasz mocnego przyspieszenia). Gdy zmienisz pozycje gazu szybko to zmienia (wlasnie najlepiej to widac przy zmianach z 4 na 3 w zwyklym ruchu miejskim). Nie odnosze wrazenia, ze predkosc tu wtedy gra role...

#45 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2013 - 21:58

Może jest tak przy skrzyniach sterowanych jakaś elektroniką. Moja skrzynia ma gdzieś czy wciskam gaz szybko czy wolno

#46 Offline   pepe1111


  • Postów: 158
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 600 1991

Napisano 05 stycznia 2013 - 20:33

Jaka elektronika... :) Ja pisze o 140 z 1991 roku. I podaje po prostu wlasne odczucia - skads sie taka moja ocena wzięła... Ale moze to tylko sugestia - jesli uwazacie, ze NA PEWNO tak nie moze byc w zadnym wypadku.

#47 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 05 stycznia 2013 - 21:18

Wyświetl postUżytkownik pepe1111 dnia 05 stycznia 2013 - 20:33 napisał

I podaje po prostu wlasne odczucia - skads sie taka moja ocena wzięła... Ale moze to tylko sugestia - jesli uwazacie, ze NA PEWNO tak nie moze byc w zadnym wypadku.


I na pewno tak nie jest. Po prostu u Ciebie po wciśnięciu gazu "kopie" bardzo mocno momentem obrotowym, stąd takie subiektywne odczucia. A że wgniatanie w fotel uzależnia, to druga sprawa. Ja jadąc, kiedy naciskam gaz i przyspieszam, to wciskam go jeszcze bardziej, mimo że fizyka "mówi" mojej nodze, że przecież powinna iść w przeciwnym kierunku :P

#48 Offline   pepe1111


  • Postów: 158
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 600 1991

Napisano 06 lutego 2013 - 13:52

Poniewaz ostatnio bylo sucho to wzialem swoj pojazd na przejazdzke.

I pragne tu potwierdzic, ze jesli jade z ustalona predkoscia (np 4-ty bieg, 80 km/h, czyli z niewielkim gazem) to przy powolnym wciskaniu przyspiesza na 4tym, a przy szybkiej zmianie w glebsze polozenie zmienia na 3. Widac, bo obrotomierz znaczaco idzie do gory i zaczyna miec obroty jak 3-ci bieg na poszczegolnych predkosciach. To nie jest kopniecie momentu. Widze to od lat i bardzo dobrze działa. To jest praktycznie precyzyjne sterowanie biegami poprzez noge (bo przy tej 80km/h z 4-tego przejdziesz na 3-ci bez KD, albo nawet na 2-gi z KD jesli masz ochote - wiec pełna kontrola). :)

Albo ten samochod ma coś źle (ale nie widac po nim aby mial cos zle), albo Wasze nie robia tego z jakiegos powodu...

A kickdown to jeszcze co innego... - inny rozdział.

Użytkownik pepe1111 edytował ten post 06 lutego 2013 - 13:56


#49 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 08 lutego 2013 - 19:35

Witam wszystkich. Mnie też dopadło, a mianowicie jak odpalam auto na zimno, to jest ok. Ale jak osiągnie ok 80 stopnii, to zaczyna chodzić jak czołg. Trzęsie całą karoserią. Ma mocno obniżone obroty i tak jak by zalewało go paliwem. Dzieje się tak na gazie jak i na benzynie. Silnik chodzi, prawidłowo reaguje na dodanie gazu, ma moc i pali na wszystkie cylindry. Podpinając się laptopem do komputera gazowego, zauważyłem, że bardzo mocno przeciąga czasy wtrysków. Zwykle przy zagrzanym silniku wynoszą one ok 2,8-2,9 na benzynie i ok. 3,6 na gazie. Teraz jest 4 na benzynie a 5,6 na gazie. Jakiś pomysł???

#50 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 08 lutego 2013 - 22:07

lutek66, jutro odbieram autko od mechanika, mialem czyszczone wtryskiwacze benzyny, wymienione uszczelkki pod kolektorem ssacym i nie podlaczony wezyk od podcisnienia idacy do modulu zaplonu, do tego brudna przepustnica i peknietra guma pomiedzy przeplywka a przepustnica, zobaczymy czy cos sie zmienilo w temacie drgan auta.








Podobne tematy Zwiń