Praca wre ^^
1/Auto dostało nowy wydech od W210 na tygodniu go dopasuję na TipTop. Tylko bd demontować pod niego hak żeby ustawić go tak jak chcę bo puszka jest trochę większa, i tu takie pytanie, jeśli mój hak nie jest szybko demontowalny to czy podczas stłuczki będę mieć problemy z tytułu braku tego haka na podstawie wpisu w dowodzie? Wiem że jest takie coś odnośnie haka demontowalnego, że jeśli mamy go założonego a nie korzystamy z niego to przy stłuczce są problemy, ponieważ powinien być zdemontowany.
2/Diody Led wyjechały z przedniego zderzaka
3/Zaczyna się sypać gaz, byłem u gazownika i po próbie regulacji i paru innych testach mam listwy już wyjechane , reduktor też siedzi więc pobujam się tym ile się da a jak padnie to się bd zastanawiać co dalej, prawdopodobnie wpadnie na wakacje nowa instalacja + butla z bagażnika w koło zapasowe, czy wejdzie tam ok 40L ?
4/Jako że nowa wiązka już siedzi na aucie, przepływomierz powietrza jest sprawny a auto dalej jest mułowate to szukam na podmiankę komputera od 2,8 tylko dla testu.
5/Dzisiaj zdemontowałem głowicę i w poniedziałek jedzie na planowanie + obróbkę zaworów. Nigdzie nie jest popękana o co się początkowo obawiałem, obstawiam że ktoś jedynie prowizorycznie zabierał się do jej naprawy ale skończyło się na zalepieniu klejem 2 miejsc w których ciekł olej a poprzednim razem była spartolona robota, wygląda jak by sami docinali uszczelkę i wybijali otwory pod ten silnik, jest na niej kilka otworów które fizycznie nie istnieją w bloku/głowicy. W poniedziałek odbieram wszystkie uszczelki (pokrywa + uszczelniacze + uszczelka głowicy + uszczelki pod kolektory) i do 6tego mam zamiar wyjechać na cacy
6/Muszę się zająć jeszcze przewodami podciśnienia, nie działa mi regulacja świateł oraz wycieraczki reflektorów, muszę poszukać planów uwzględniających lokalizację tych przewodów i wszystko posprawdzać (miło by było gdyby ktoś poratował na PW)
7/Cieknący zbiorniczek płynu od spryskiwaczy wymontowany, trzeba uszczelnić go przy prawej pompce od spryskiwaczy lamp i będzie git.
Co do kosztów wszystkich zabiegów taka aktualizacja:
-Wydech 350zł z wysyłką.
-Zestaw uszczelek pod pokrywę zaworów - 110zł
-Zestaw uszczelek do głowicy itd - 330zł
-Dolewka oleju który cały czas wyrzuca - ok 25zł za Castrola GTX 10W-40
-Żółte Żarówki H4 2 sztuki Bosma - 12zł
-Gazownik za regulację i sprawdzenie - 30zł
-Własna robocizna - bezcenna
-Pomoc wujka mechanika - dobra flaszka
Bilans kilometrów od kupna - 2300km
Do brakujących elementów w aucie dorzucam lusterko fotochromatyczne tylne ..
Frozzy
6
[S124] Frozzy E280 1994
Rozpoczęty przez Frozzy, lis 07 2013 00:16
111 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 29 grudnia 2013 - 01:05
#22
Napisano 29 grudnia 2013 - 06:05
Z tym hakiem to niby jest tak jak piszesz, że masz być składany czy tam demontowany. Ale z pół roku temu brat zakładał w toyocie i robił to w tej samej stacji, na której robimy przeglądy. Założyli mu zwyczajny.
#23
Napisano 29 grudnia 2013 - 14:15
Tyle tylko że mi chodziło raczej o rozwiązanie dylematu na temat tego czy przy kolizji jeśli ściągnę hak który jest generalnie nie demontowalny czyli całkowicie go ściągnę to wpis w dowodzie odnośnie haku będzie stwarzał problem ?
#24
Napisano 29 grudnia 2013 - 16:28
Użytkownik Frozzy dnia 29 grudnia 2013 - 14:15 napisał
czy przy kolizji jeśli ściągnę hak który jest generalnie nie demontowalny
#25
Napisano 29 grudnia 2013 - 19:09
Jak będziesz składał silnik, to uważaj na rozrząd - wariator na wałku ssącym potrafi wprowadzić nieco zamętu. No i napinacz łańcucha rozrzadu - źle złożysz - ułamiesz wałek rozrządu.
#26
Napisano 30 grudnia 2013 - 13:26
O wariatorze czytałem już gdzieś i zaznaczyłem jego położenie na wałku , kręcąc w prawo stawia opór od razu, w lewo można go cofnąć odrobinę. Czyli chyba dobrze.
Co do napinacza to muszę jeszcze doczytać co i jak dokładnie składać.
Samą głowicę zostawiłem dzisiaj do planowania, po 2h dostałem telefon na temat kosztów opcjonalnych na które się zgodziłem. Obejmują uszczelniacze i planowanie zaworów. Koszt Planowania głowicy i zaworów + uszczelniacze to max 650zł ale cena na pewno będzie niższa. To tylko koszta maksymalne
Znajdę gdzieś dobrze rozpisany wykaz momentów dokręcania śrub przy regeneracji głowicy ?
Co do napinacza to muszę jeszcze doczytać co i jak dokładnie składać.
Samą głowicę zostawiłem dzisiaj do planowania, po 2h dostałem telefon na temat kosztów opcjonalnych na które się zgodziłem. Obejmują uszczelniacze i planowanie zaworów. Koszt Planowania głowicy i zaworów + uszczelniacze to max 650zł ale cena na pewno będzie niższa. To tylko koszta maksymalne
Znajdę gdzieś dobrze rozpisany wykaz momentów dokręcania śrub przy regeneracji głowicy ?
#27
Napisano 30 grudnia 2013 - 14:17
W FAQ jest rozpisana wymiana uszczelki pod głowicą w m104.
#28
Napisano 30 grudnia 2013 - 16:47
Rozpiskę momentów będziesz miał dołączoną do uszczelki pod głowicę.
Nie patrz w ciemno na zrobione przez siebie znaki - poskładaj i sprawdź, czy zgrywa się na fabryczne znaki.
Zawory się dociera, nie planuje.
Głowicę zakładaj w dwie osoby, samemu nie dasz rady.
Nie patrz w ciemno na zrobione przez siebie znaki - poskładaj i sprawdź, czy zgrywa się na fabryczne znaki.
Zawory się dociera, nie planuje.
Głowicę zakładaj w dwie osoby, samemu nie dasz rady.
#29
Napisano 30 grudnia 2013 - 17:33
Sprawdź jeszcze wyciągnięcie śrub . Bo wyczytałem ze nasi tam byli i po raz kolejny nie wypada ich wkrecac , a widać solidne podejście
#30
Napisano 30 grudnia 2013 - 20:18
Przy rozłożeniu głowicy wszystko zgrywało się na znaki a ja tylko sobie poprawiłem dla późniejszej pewności. Nawet Oznaczyłem sobie kolejność i strony mocowania "ułożyskowań" wałka rozrządu żeby wszystko grało później A po złożeniu tak jak w temacie z linku niżej, wszystko sprawdzę tak jak trzeba na 2 obroty. Głowicę demontowałem w 2 osoby na spokojnie bo jednak trochę waży ;d
Jak sprawdzić wyciągnięcie śrub bo pierwszy raz o tym słyszę, rozumiem że poprzez poprzednie dokręcania mogły zmienić długość tylko teraz jak to dobrze sprawdzić ? Przy odkręcaniu śrub sprawdziłem moment tak z czystej ciekawości i były dokręcone na 60-65Nm. I powiedzcie mi czy tak jak w przypadku innych silników robimy powtórne dokręcanie głowicy ? Np co kilka godzin ? Co do zaworów to fakt mój błąd Wskoczyłem na chwilę na forum przeczytać w pośpiechu jakieś rady od was oraz sprawdzić jak wygląda sprawa wężyków podciśnienia i ich dostępności bo mam kilka zniszczonych i albo będę sztukować albo szukam do kupienia bo chciał bym uruchomić wycieraczki na froncie po jak najmniejszej linii oporu sprawdzając to co jest a dopiero później wchodzić w koszty.
Bazowałem na tym temacie:
http://mb201-124.eu/...ki-pod-glowica/
Oraz na tym zdjęciu:
Jak sprawdzić wyciągnięcie śrub bo pierwszy raz o tym słyszę, rozumiem że poprzez poprzednie dokręcania mogły zmienić długość tylko teraz jak to dobrze sprawdzić ? Przy odkręcaniu śrub sprawdziłem moment tak z czystej ciekawości i były dokręcone na 60-65Nm. I powiedzcie mi czy tak jak w przypadku innych silników robimy powtórne dokręcanie głowicy ? Np co kilka godzin ? Co do zaworów to fakt mój błąd Wskoczyłem na chwilę na forum przeczytać w pośpiechu jakieś rady od was oraz sprawdzić jak wygląda sprawa wężyków podciśnienia i ich dostępności bo mam kilka zniszczonych i albo będę sztukować albo szukam do kupienia bo chciał bym uruchomić wycieraczki na froncie po jak najmniejszej linii oporu sprawdzając to co jest a dopiero później wchodzić w koszty.
Bazowałem na tym temacie:
http://mb201-124.eu/...ki-pod-glowica/
Oraz na tym zdjęciu:
Użytkownik Frozzy edytował ten post 30 grudnia 2013 - 20:21
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
Mercedes 410,2.9 diesel 1994.Problem ze sprzeglem. |
Pozostałe modele | Nik1975 |
|
||
[S124] Moduł komfortu kombi. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|
||
E 250TD 1994 sedan modyfikacje |
Modyfikacje,Tuning | TripleX |
|
|