Skocz do zawartości




[S124] Frozzy E280 1994


111 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 grudnia 2013 - 01:05

Praca wre ^^
1/Auto dostało nowy wydech od W210 na tygodniu go dopasuję na TipTop. Tylko bd demontować pod niego hak żeby ustawić go tak jak chcę bo puszka jest trochę większa, i tu takie pytanie, jeśli mój hak nie jest szybko demontowalny to czy podczas stłuczki będę mieć problemy z tytułu braku tego haka na podstawie wpisu w dowodzie? Wiem że jest takie coś odnośnie haka demontowalnego, że jeśli mamy go założonego a nie korzystamy z niego to przy stłuczce są problemy, ponieważ powinien być zdemontowany.

2/Diody Led wyjechały z przedniego zderzaka :E

3/Zaczyna się sypać gaz, byłem u gazownika i po próbie regulacji i paru innych testach mam listwy już wyjechane , reduktor też siedzi więc pobujam się tym ile się da a jak padnie to się bd zastanawiać co dalej, prawdopodobnie wpadnie na wakacje nowa instalacja + butla z bagażnika w koło zapasowe, czy wejdzie tam ok 40L ?

4/Jako że nowa wiązka już siedzi na aucie, przepływomierz powietrza jest sprawny a auto dalej jest mułowate to szukam na podmiankę komputera od 2,8 tylko dla testu.

5/Dzisiaj zdemontowałem głowicę i w poniedziałek jedzie na planowanie + obróbkę zaworów. Nigdzie nie jest popękana o co się początkowo obawiałem, obstawiam że ktoś jedynie prowizorycznie zabierał się do jej naprawy ale skończyło się na zalepieniu klejem 2 miejsc w których ciekł olej a poprzednim razem była spartolona robota, wygląda jak by sami docinali uszczelkę i wybijali otwory pod ten silnik, jest na niej kilka otworów które fizycznie nie istnieją w bloku/głowicy. W poniedziałek odbieram wszystkie uszczelki (pokrywa + uszczelniacze + uszczelka głowicy + uszczelki pod kolektory) i do 6tego mam zamiar wyjechać na cacy :)

6/Muszę się zająć jeszcze przewodami podciśnienia, nie działa mi regulacja świateł oraz wycieraczki reflektorów, muszę poszukać planów uwzględniających lokalizację tych przewodów i wszystko posprawdzać (miło by było gdyby ktoś poratował na PW)

7/Cieknący zbiorniczek płynu od spryskiwaczy wymontowany, trzeba uszczelnić go przy prawej pompce od spryskiwaczy lamp i będzie git.


Co do kosztów wszystkich zabiegów taka aktualizacja:
-Wydech 350zł z wysyłką.
-Zestaw uszczelek pod pokrywę zaworów - 110zł
-Zestaw uszczelek do głowicy itd - 330zł
-Dolewka oleju który cały czas wyrzuca - ok 25zł za Castrola GTX 10W-40
-Żółte Żarówki H4 2 sztuki Bosma - 12zł
-Gazownik za regulację i sprawdzenie - 30zł
-Własna robocizna - bezcenna
-Pomoc wujka mechanika - dobra flaszka :E

Bilans kilometrów od kupna - 2300km

Do brakujących elementów w aucie dorzucam lusterko fotochromatyczne tylne ..


Frozzy



#22 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 747
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru Legacy IV

Napisano 29 grudnia 2013 - 06:05

Z tym hakiem to niby jest tak jak piszesz, że masz być składany czy tam demontowany. Ale z pół roku temu brat zakładał w toyocie i robił to w tej samej stacji, na której robimy przeglądy. Założyli mu zwyczajny.

#23 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 grudnia 2013 - 14:15

Tyle tylko że mi chodziło raczej o rozwiązanie dylematu na temat tego czy przy kolizji jeśli ściągnę hak który jest generalnie nie demontowalny czyli całkowicie go ściągnę to wpis w dowodzie odnośnie haku będzie stwarzał problem ?

#24 Offline   Bruce_Nolan


  • Postów: 479
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Napisano 29 grudnia 2013 - 16:28

Wyświetl postUżytkownik Frozzy dnia 29 grudnia 2013 - 14:15 napisał

czy przy kolizji jeśli ściągnę hak który jest generalnie nie demontowalny
Żeby nie mieć ewentualnych problemów musisz ten demontaż zgłosić w wydziale komunikacji-tam wykreślą Ci wpis o haku i bedzie wszystko jak trzeba ;)

#25 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2013 - 19:09

Jak będziesz składał silnik, to uważaj na rozrząd - wariator na wałku ssącym potrafi wprowadzić nieco zamętu. No i napinacz łańcucha rozrzadu - źle złożysz - ułamiesz wałek rozrządu.

#26 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 grudnia 2013 - 13:26

O wariatorze czytałem już gdzieś i zaznaczyłem jego położenie na wałku , kręcąc w prawo stawia opór od razu, w lewo można go cofnąć odrobinę. Czyli chyba dobrze.
Co do napinacza to muszę jeszcze doczytać co i jak dokładnie składać.

Samą głowicę zostawiłem dzisiaj do planowania, po 2h dostałem telefon na temat kosztów opcjonalnych na które się zgodziłem. Obejmują uszczelniacze i planowanie zaworów. Koszt Planowania głowicy i zaworów + uszczelniacze to max 650zł ale cena na pewno będzie niższa. To tylko koszta maksymalne :)

Znajdę gdzieś dobrze rozpisany wykaz momentów dokręcania śrub przy regeneracji głowicy ?

#27 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 747
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru Legacy IV

Napisano 30 grudnia 2013 - 14:17

W FAQ jest rozpisana wymiana uszczelki pod głowicą w m104.

#28 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudnia 2013 - 16:47

Rozpiskę momentów będziesz miał dołączoną do uszczelki pod głowicę.

Nie patrz w ciemno na zrobione przez siebie znaki - poskładaj i sprawdź, czy zgrywa się na fabryczne znaki.

Zawory się dociera, nie planuje.

Głowicę zakładaj w dwie osoby, samemu nie dasz rady.

#29 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 30 grudnia 2013 - 17:33

Sprawdź jeszcze wyciągnięcie śrub . Bo wyczytałem ze nasi tam byli i po raz kolejny nie wypada ich wkrecac , a widać solidne podejście

#30 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 grudnia 2013 - 20:18

Przy rozłożeniu głowicy wszystko zgrywało się na znaki a ja tylko sobie poprawiłem dla późniejszej pewności. Nawet Oznaczyłem sobie kolejność i strony mocowania "ułożyskowań" wałka rozrządu żeby wszystko grało później ;) A po złożeniu tak jak w temacie z linku niżej, wszystko sprawdzę tak jak trzeba na 2 obroty. Głowicę demontowałem w 2 osoby na spokojnie bo jednak trochę waży ;d

Jak sprawdzić wyciągnięcie śrub bo pierwszy raz o tym słyszę, rozumiem że poprzez poprzednie dokręcania mogły zmienić długość tylko teraz jak to dobrze sprawdzić ? Przy odkręcaniu śrub sprawdziłem moment tak z czystej ciekawości i były dokręcone na 60-65Nm. I powiedzcie mi czy tak jak w przypadku innych silników robimy powtórne dokręcanie głowicy ? Np co kilka godzin ? Co do zaworów to fakt mój błąd ;) Wskoczyłem na chwilę na forum przeczytać w pośpiechu jakieś rady od was oraz sprawdzić jak wygląda sprawa wężyków podciśnienia i ich dostępności bo mam kilka zniszczonych i albo będę sztukować albo szukam do kupienia bo chciał bym uruchomić wycieraczki na froncie po jak najmniejszej linii oporu sprawdzając to co jest a dopiero później wchodzić w koszty.

Bazowałem na tym temacie:
http://mb201-124.eu/...ki-pod-glowica/
Oraz na tym zdjęciu:
Dołączona grafika

Użytkownik Frozzy edytował ten post 30 grudnia 2013 - 20:21









Podobne tematy Zwiń