Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Wymiana gaźnika pierburg 2EE na FOS Łódź 34......(polonez)


45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Mroziak


  • Postów: 140
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 30 listopada 2013 - 17:21

No i stało się... spalanie w moim nowym W201 przelało czarę goryczy i zapadła decyzja o wymianie gaźnika na naszą rodzimą i niezwykle prostą konstrukcję, jaką jest gaźnik z poloneza. Po przeszukaniu dokładnie czeluści internetu o gaźniku 2EE zdobyłem trochę teorii na ten temat, więc teraz czas na działania :DNa początku miałem robić kryzę, która łączyła by nowy gaźnik z kolektorem ale nie miałem skąd dorwać płaskownika amelinowego więc do głowy wpadł mi szatański pomysł żeby w kolektorze po prostu nawiercić nowe otwory na szpilki i oto efekt:
Dołączona grafika

a tu już ze szpilkami i uszczelką
Dołączona grafika

przy jednej ze szpilek wychodził jeden styk na jeden pin i był jakiś czujnik, którego kabelek prowadził do gaźnika, a skoro gaźnika dawnego gaźnika nie będzie to stwierdziłem że czujnik ten też nie będzie potrzebny więc go usunąłem i otwór po nim zakleiłem klejem do klejenia śrub na amen :E

tak wygląda gaźnik po zamontowaniu na kolektorze
Dołączona grafikaDołączona grafika

a tu mała niespodzianka miałem szczęście że samochód nie odpalił dziś z powodu rozładowanego aku i wepchnąłem go własnoręcznie do garażu bo mogło by być kuku
Dołączona grafika

a tu porównanie gabarytów obu karburatorów
Dołączona grafika
a oto mój patent na podłączenie podtlenku LPG, wpadłem na pomysł że wykorzystam do tego dawne wejście odmy w oryginalnej obudowie filtra powietrza z poloneza (bo taka będzie zamontowana razem z gaźnikiem). Otóż do rury odmy w środku filtra dołączę kolanko miedziane lub amelinowe przy pomocy kawałka szlaufika i wprowadzę go do dolotu wylotem w dół aby mieć podciśnienie, które będzie mi ssało gaz z parownika do gaźnika, a oto prototyp:

Dołączona grafika

a tak to wygląda w komplecie, na razie poza samochodem.

Dołączona grafika

pozdro... niedługo opiszę dalszy ciąg prac :E



#2 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 30 listopada 2013 - 18:47

kup sobie mixer dedykowany pod gaźnik bo to raczej nie będzie dobrze chodziło

#3 Offline   Mroziak


  • Postów: 140
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 30 listopada 2013 - 22:10

Szczerze mówiąc to mixer do gazu do gaźnika poloneza to już rarytas. Objeździłem już kilku gazowników i po prostu twierdzą nie nie mają czegoś takiego. Stąd wziął się mój pomysł z podłączeniem tego właśnie w taki sposób ponieważ kiedyś posiadałem poloneza trucka z instalacją gazową zrobioną własnie tak i NIGDY nie było problemów. Oczywiście, gdy przetestuję ten patent i okaże się to klapą to zamontuje mikser, ale na razie chcę sprawdzić to rozwiązanie.

#4 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 listopada 2013 - 22:18

A to nie coś takiego?
http://nagaz24.pl/mi...,1131,p,pl.html
http://nagaz24.pl/mi...,1130,p,pl.html

#5 Offline   Mroziak


  • Postów: 140
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 01 grudnia 2013 - 08:35

Kupno miksera oczywiście chodzi mi po głowie, tylko jeszcze nie wiem który będzie lepszy czy rurkowy czy tzw. palnik. Chociaż w sumie to na razie nie jest priorytet, na dzień dzisiejszy to się martwię żeby to wszystko do końca poskładać do kupy i jakimś cudem to odpalić a o gazie będę myślał potem :E

#6 Offline   Mroziak


  • Postów: 140
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 01 grudnia 2013 - 17:23

A więc tak... dziś z nudów postanowiłem sobie pogrzebać przy moim mercu, założyłem gaźnik na kolektor, podpiąłem pompkę paliwa i zacząłem odpalanie. Na początku strasznie strzelał w dolot ale co jakiś czas łapał. Kichał kichał aż w końcu udało się odpalić!! :hooray:

tak wygląda urządzenie już na swoim miejscu
Dołączona grafika

jeśli chodzi o cięgło gazu to o dziwo pasuje oryginalne, wystarczyło tylko obrócić jego uchwyt o 90 stopni żeby ruch odbywał się w odpowiednim kierunku i już sterowanie gazem mamy z głowy :D o odpaleniu okazało się że nie ma wolnych obrotów bo gdzieś dostaje się dzikie powietrze, zdjąłem gaźnik, uszczelniłem szpilki od mocowania i zaślepiłem jeszcze raz otwór po jakimś starym czujniku. Gaźnik założyłem z powrotem i odpalam a tu zonk :/ silnik strasznie strzela w dolot, pluje benzyną z gaźnika na wszystkie strony aż w końcu zaczyna się palić zarówno filtr jak i jego obudowa :/ Muszę chyba cofnąć zapłon i popróbować jeszcze jutro ale kompletnie mnie to zirytowało bo zapowiadało się obiecująco a tu jak zwykle dupa blada....

kolejny odcinek moich zmagań z tym drutem jutro (mam nadzieję)
pozdro ;)



#7 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 grudnia 2013 - 19:14

Jaki masz zapłon EZL?
Jeśli tak to przyjrzyj się czujnikowi przepustnicy i spróbuj odpalić na czujniku ustawionym na zamkniętą.

#8 Offline   Mroziak


  • Postów: 140
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 01 grudnia 2013 - 19:43

Tak mam EZL i jest już na maxa opóźniony. A która kostka jest od czujnika przepustnicy?

#9 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 grudnia 2013 - 21:56

Obejrzyj "stary" gaźnik na wysokości przepustnicy powinna być 3 pinowa okrągła kostka i to by było to
nie pamiętam już dokładnie a do Sam naprawiam akurat nie mam dostępu,
ku ścisłości zapytam zapłon opóźniałeś korektorem, rozdzielacza (kopułki) nie ruszałeś?

#10 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2013 - 08:08

W EZL'u - na "dużym" module zapłonowym kręcenie aparatem nic Ci nie da. Chyba, że masz inny zapłon - na małym module i nastawniku podciśnieniowym przy aparacie.








Podobne tematy Zwiń