Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Wymiana gaźnika pierburg 2EE na FOS Łódź 34......(polonez)


45 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 06 stycznia 2014 - 16:58

To zależy też w jaki sposób masz uszkodzoną tą uszczelkę , jeśli jest nieszczelność między głowicą a cylindrem to automatycznie kompresja ci ucieka co skutkuje mniejszą mocą , a w efekcie i większym spalaniem . Twarde masz węże układu chłodzenia podczas pracy silnika , tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym, bulgotanie i te sprawy ?

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 06 stycznia 2014 - 17:02




#22 Offline   Mroziak


  • Postów: 140
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 07 stycznia 2014 - 18:08

Właśnie nic nie bulgocze, węże miękkie. Tylko było sporo "masełka" pod korkiem oleju i ubywa płynu chłodniczego. Ostatnio masło spod korka samo zniknęło ale zaczął strasznie klekotać przy schodzeniu z obrotów i na przed rozgrzaniem też strasznie klekocze i kopci na biało.

#23 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 07 stycznia 2014 - 18:53

Klekot to może być zbyt wczesny zapłon ( mało prawdopodobne) , popychacze . Jakie masz ciśnienie oleju ? Jeśli masz tylko to "masełko" to oznacza tylko tyle że przegniła ci uszczelka między kanałem olejowym a chłodzenia .

#24 Offline   Mroziak


  • Postów: 140
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 07 stycznia 2014 - 19:19

Zapłon na pewno nie jest za wczesny bo go ustawiałem po wymianie gaźnika bo nie chciał wcale palić i dostawał "cofki" i walił w dolot. Ciśnienie oleju nieznane bo nie działa wskaźnik :E ja już nawet podejrzewałem panewkę ale to chyba nie taki dźwięk. A czy uszkodzony zawór może klekotać? może to z zaworem jest coś nie tak i stąd ten brak kompresji?

#25 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 07 stycznia 2014 - 19:36

Zdejmij kolego głowicę bo i tak to musisz zrobić, i wtedy wszystkiego się dowiesz , nie ma co gdybać ;) Jednym z powodów klekotania może być właśnie popychacz ( odpowiada za kasowanie nadmiernego luzu zaworowego ) więcej chyba mówić nie muszę. A wskaźnik ciśnienia ogarnij bo nigdy nic nie wiadomo a dużo roboty z tym nie ma ;)

#26 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 07 stycznia 2014 - 20:18

A zdjęcie i regeneracja głowicy z tego motoru wyjdzie drożej niż zakup drugiego sprawnego....

#27 Offline   snazik88


  • Postów: 122
  • Na forum od: 21 gru 2011
  • Miejscowość: Postolowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 stycznia 2014 - 20:58

... W którym za miesiąc lub dwa też pierdyknie uszczelka i znowu wymieniasz na "sprawny" silnik...

#28 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 stycznia 2014 - 23:35

Najłatwiej stwierdzić zaocznie "wymień silnik" lub "zdejmij głowicę":
poszedł chłop do doktora i mówi
-panie doktorze cały dzień kicham
no więc przepisał mu doktor leki na alergię i po pół roku chłop umarł na guza mózgu :E
Bez diagnostyki to Ci równie dobrze można doradzić dopompowanie powietrza w kołach
i to też może klekotanie zakończyć.
Rzetelny pomiar kompresji i takiż sam ciśnienia oleju i wtedy dopiero można dyskutować
a masło może być wynikiem niedogrzanego silnika a do gubienia płynu to jest w układzie tyle miejsc że cho cho.
Zapłon jaki EZL TZS ?

#29 Offline   Mroziak


  • Postów: 140
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 08 stycznia 2014 - 17:45

Zapłon EZL. Kompresję mierzyłem, jest 11,3: 11,5: 11,3: 7,9

#30 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 08 stycznia 2014 - 19:04

Zrób jeszcze próbę olejową ;) Jeśli ciśnienie wzrośnie znaczy że pierścionki powiedziały dość jeśli natomiast nie wzrośnie głowica do przejrzenia ( szczelność zaworów ) a bez jej zdjęcia nic nie zdziałasz. Nie wiem dlaczego tak się boicie zdjęcia tej głowicy to nie są jakieś wielkie koszta 150 uszczelka głowicy i z 50 zł pozostałe czyli kolektorów , pokrywy klawiatury ;)








Podobne tematy Zwiń