Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] m102 ustawienie kopułki rozdzielacza zapłonu


35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   k18t


  • Postów: 26
  • Na forum od: 27 gru 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 grudnia 2013 - 14:47

Cześć. Przeszukałem sporo tematów na różnych forach, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc się zarejestrowałem żeby was zapytać. Konkretnie chodzi mi o ustawienie kopułki zapłonu w moim w201 m102 1.8 ke-jet bo będę ją wymieniał na nową. Mam pod maską coś takiego jak korektor wyprzedzenia zapłonu, więc podejżewam że na kopułce tego parametru się nie ustawia. Z tgo co mi wiadomo mam zapłon EZL i w tym wypadku przy wymianie kopułki należy ustawić wał na znaku GMP i w tedy zamontować kopułkę w taki sposób żeby palec był jak najbliżej wypustki przekazującej prąd na kabel WN pierwszego cylindra. Tylko nie wiem gdzie w tym silniku jest znak GMP i jak wygląda. Proszę o podpowiedź gdzie tego szukać i przoszę mnie poprawić jeśli się w którymś momencie się mylę. Pozdrawiam.



#2 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 27 grudnia 2013 - 14:58

nie wiem jak w benzynowych ale w dieslach jest strzałka i znak ot na kole pasowym z przodu

jak nie znajdziesz znaku to wykręć świece z pierwszego cylindra i wsadź długi śrubokręt przez otwór, kręcąc ręcznie wałem wyczujesz górny martwy punkt

#3 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 grudnia 2013 - 15:49

Kolego kopułkę wymieniasz i żadna regulacja nie jest potrzebna , ludzie zobacz w jaki sposób masz ją zamontowaną :hahaha:

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 27 grudnia 2013 - 15:50


#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudnia 2013 - 15:52

Przy wymianie kopułki nic nie ruszasz - odkręcasz kopułkę i zakładasz nową. Nie pomyl kolejności kabli.

O ustawienie musiałbyś się martwić przy wymianie całego aparatu zapłonowego.

#5 Offline   k18t


  • Postów: 26
  • Na forum od: 27 gru 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 grudnia 2013 - 16:17

, Na kole pasowym zauważyłem tylko dwa ciężarki służące zapewne do wyważenia i nic poza tym.
Piotrek 190E, Widziałem jak mam zamontowaną kopułkę i pod nią jest element umożliwiający regulację więc nie rozumiem o co Ci chodzi.
m104, Ok, a tak z ciekawości - skąd wiadomo że obecne ustawienie jest dobre i jak ewentualnie się to ustawia?
Pozdrawiam

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudnia 2013 - 16:22

Na kole pasowym masz wytłoczoną skalę, kręcisz całym silnikiem za pomocą klucza 27, aż znak OT zgra się ze znakiem na obudowie rozrządu.
Element regulacyjny masz na aparacie zapłonowym, a nie na kopułce. Pozostałość po "poprzednim" systemie zapłonowym.
Silnik chodzi ok ? Tam się nic nie ustawia. Palec rozdzielacza ma trafić w opdowiednie wyjście z kopułki. Resztą zajmuje się moduł zapłonowy.

#7 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 grudnia 2013 - 16:25

Ale zdejmując kolego kopułkę nie ruszasz śrub regulacyjnych aparat zapłonowych wiec nie ma możliwości żeby się przestawił zapłon . :D Co innego jak wymieniasz cały aparat zapłonowy tak jak kolega m104 napisał. Z tego co ja wiem to aparat zapłonowy ustawiasz na znaki a zapłon sam się zmienia elektronicznie .

#8 Offline   k18t


  • Postów: 26
  • Na forum od: 27 gru 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 grudnia 2013 - 16:50

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 27 grudnia 2013 - 16:22 napisał

Na kole pasowym masz wytłoczoną skalę,
Ja tam żadnej skali nie widziałem, z resztą na pierwszym z brzegu zdjęciu z internetu też nie widać.
http://img251.images...132/dsc4850.jpg

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 27 grudnia 2013 - 16:22 napisał

Palec rozdzielacza ma trafić w opdowiednie wyjście z kopułki.
Właśnie chciałem się upewnić czy trafia. Jeśli się trochę mija to podobno kabel WN od cewki się szybciej zurzywa bo potrzebne jest większe napięcie do przekazania ładunku z palca na kopułkę.

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 27 grudnia 2013 - 16:25 napisał

Z tego co ja wiem to aparat zapłonowy ustawiasz na znaki
Jakie znaki? na aparacie są jakieś znaki? Czy może chodzi Ci o takie ustawienie jakie opisałem w pierwszym poście?

#9 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 grudnia 2013 - 16:58

Mi się jednak wydaje że jakieś znaki są aż jutro sprawdzę u siebie ;) Tak ezl to reguluje . A sama kopułka do regulacji nic nie ma odkręcasz ją wymieniasz na nową skręcasz i cała filozofia nic nie trzeba regulować jeśli masz wszystko ok to nie ruszaj bo i po co sobie niepotrzebną robotę robić .

#10 Offline   bromaster


  • Postów: 52
  • Na forum od: 10 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W201 M102 2.0 Pierburg 2EE Automat

Napisano 27 grudnia 2013 - 17:02

Koledze chyba chodziło o to

Dołączona grafika

Podejrzewam jednak, że owa "linijka" może być baaardzo słabo widoczna.

Poza tym ważne jest to, żeby było GMP po fazie sprężania. (chyba, że się mylę).
Co do samej kopułki to albo były różne wersje albo jest jakiś problem z komunikacją.
U mnie w M102 kopułka ma możliwość obracania na śrubach mocujących. Nie chodzi tu wcale o kręcenie
całym aparatem zapłonowym.








Podobne tematy Zwiń