Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] m102 ustawienie kopułki rozdzielacza zapłonu


35 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 stycznia 2017 - 15:26

Wyświetl postUżytkownik GrzechuW124 dnia 18 stycznia 2017 - 11:26 napisał

Nie chce zaczynać nowego tematu wiesz moze jak ustawić tą śrubę od zapłonu ?
O jaką śrubę Ci chodzi? Zresztą jeśli masz M102 na KE-Jecie to kręcenie kopułką i tak Ci nic nie da.



#32 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 stycznia 2017 - 15:35

GrzechuW124 ma wersje gaźnikową. Nie wiem jak tam wygląda układ zapłonowy, może to być wersja z podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu -"gruszka" na aparacie zapłonowym.

#33 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2017 - 17:11

Na moje oko na fotce jest zapłon EZL.

#34 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 19 stycznia 2017 - 18:44

Wyświetl postUżytkownik Lord Zekanda dnia 19 stycznia 2017 - 17:11 napisał

Na moje oko na fotce jest zapłon EZL.
Nawet na pewno, nie ma regulatora podciśnieniowego na "aparacie zapłonowym"

Wyświetl postUżytkownik Sly108 dnia 18 stycznia 2017 - 15:26 napisał

Zresztą jeśli masz M102 na KE-Jecie to kręcenie kopułką i tak Ci nic nie da.

W 95% tak, ale starsze wersje z KE były na zapłonie TSZ (np 102.961). Tam już zapłon reguluje się aparatem.

#35 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2017 - 18:59

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 19 stycznia 2017 - 18:44 napisał

W 95% tak, ale starsze wersje z KE były na zapłonie TSZ
To chyba w K-Jetronicu tak było a nie w KE-Jetronicu :hmm:

#36 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 19 stycznia 2017 - 23:05

Wyświetl postUżytkownik Sly108 dnia 19 stycznia 2017 - 18:59 napisał

To chyba w K-Jetronicu tak było a nie w KE-Jetronicu :hmm:
KE, z EHA, ale bez lambdy i nastawnika biegu jałowego ale za to z bimetalicznym zaworem powietrza dodatkowego. Obroty jałowe reguluje się śrubą i tam jest zapłon TSZ. Taki silnik mam w 190E z 1985 ("0,5" seria, wycieraczka bez mechanizmu wypadowego zatrzymująca się po stronie pasażera, jeden potrójny spryskiwacz itd)








Podobne tematy Zwiń