[W201] m102 ustawienie kopułki rozdzielacza zapłonu
#21
Napisano 27 grudnia 2013 - 18:22
Zwykle jest spory problem z odkręceniem tego ampula do regulacji aparatu - mocno się zapieka i zwykle obrabia się przy odkręcaniu.
#22
Napisano 27 grudnia 2013 - 18:38
#23
Napisano 28 grudnia 2013 - 23:16
Użytkownik Piotrek 190E dnia 27 grudnia 2013 - 16:25 napisał
Pomagałem ostatnio koledze z Mazdą 626 GE 2.0 FS. Tam niby też zapłon sam się ustawiał, ale w serwisówce było, że można coś zewrzeć aby wyłączyć korygowanie zapłonu przez sterownik, w celu ustawienia tak jakby "wyjściowego" wyprzedzenia. W sumie nie wiem po co, skoro niby komp reguluje, no ale...
W MB faktycznie nie ma czegoś takiego?
#24
Napisano 28 grudnia 2013 - 23:26
później podciśnienie z pod przepustnicy ale na pokręconą kopułkę to nie pomoże
i jako takiego "resetu z kabli" niema a kumpel w mazdzie pewnie miał zapłon który
ustalał charakterystykę na podstawie obrotów i odczytów z przepływomierza
#25
Napisano 28 grudnia 2013 - 23:38
#26
Napisano 29 grudnia 2013 - 00:27
ale japuńcyki często kładli takie cuda 2 (dwubiegunowe z traconą ikrą) lub 4 cewki w jednej obudowie
sterowane ichnim modułem (często w tej samej obudowie zamkniętym), spięte toto wszystko było
proforma z wałkiem rozrządu ale i tak rządziły mapy czego by nie chciał.
#27
Napisano 29 grudnia 2013 - 08:42
Użytkownik Lord Zekanda dnia 29 grudnia 2013 - 00:27 napisał
I się ustawiało po wejściu w tryb serwisowy (kompem albo zwierając TEN + GND):
Ale dobra, mniejsza o to. Ciekawi mnie to:
Użytkownik m104 dnia 27 grudnia 2013 - 16:22 napisał
Benzyny, to jest jednak zarąbista sprawa .
#28
Napisano 29 grudnia 2013 - 10:09
A odnośnie pozostałości po poprzednim systemie zapłonowym to początkowo w 201
montowano zapłony przerywaczowe (po naszemu z "platynami") później induktorowe z modułem TZS
i te dwa układy były regulowane właśnie ową śrubką w "fasolce",
dopiero zapłon EZL pobiera sygnał z koła zamachowego a aparat jest tylko rozdzielaczem.
#29
Napisano 29 grudnia 2013 - 12:27
Użytkownik k18t dnia 27 grudnia 2013 - 18:38 napisał
Dodam od siebie 3 grosze (krok po kroku). Na zdjęciach załączonych i cytowanych powyżej przez kolegów, palec nie jest ustawiony na pierwszy cylinder w GMP (żeby to nikogo nie zmyliło). Tak jak napisano powyżej koło pasowe wału korbowego ze skalą stopniową (po jego wewnętrznej stronie, czyli od strony bloku), należy ustawić znakiem OT na wskaźnik zamocowany na bloku (wtedy uzyskujemy Górne Maksymalne Położenie tłoka 1 cylindra). Palec rozdzielacza zapłonu można zamontować na wałku aparatu zapłonowego tylko w jeden sposób, więc należy wsunąć aparat (wraz z wałkiem na którego końcu znajduje się zębatka) tak aby owy palec był skierowany z grubsza na lewy reflektor oraz mieścił się (skierowany mniej więcej na nacięcie na obudowie aparatu zapłonowego) w zakresie regulacji "fasolki" (nie będzie skierowany jednak na "fasolkę", ze względu na kąt odchylenia nacięcia na w/w obwodzie obudowy) . Na koniec właśnie dzięki zakresowi regulacji obudowy aparatu zapłonowego na "fasolce" ustawiamy nacięcie na obwodzie obudowy dokładnie na środek palca, w ten sposób po skontrowaniu aparatu i zamontowaniu kopułki (która jak napisali koledzy, nie ma możliwości regulacji) uzyskamy odpowiednie umiejscowienie styku odpowiadającemu przewodowi WN pierwszego cylindra. Czysta, prymitywna mechanika ... wystarczy poznać zasadę działania i wyczytać np. w "sam naprawiam" odpowiednie założenia techniczne środowiska pracy danego układu/mechanizmu.
Napisałem to z pamięci, bazując właśnie na informacjach pozyskanych na forum oraz "swego czasu" dzięki radom i sugestiom niebieskich kolegów biorących udział w tym wątku, jednak wszystko jest (jak już wyżej napisałem i zapewne w bardziej przystępny sposób) opisane w materiałach umieszczonych w .
#30
Napisano 18 stycznia 2017 - 11:26
Użytkownik w0jta5 dnia 18 stycznia 2017 - 11:10 napisał
Oczyść czujnik i spoglądnij jak to wygląda, pewnie jest wkręcany.
Nie chce zaczynać nowego tematu wiesz moze jak ustawić tą śrubę od zapłonu ? Wydaje mi się, że jest coś nie tak zle ustawiona.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|